Beste forumleden,
Sinds kort staan in ons huis te pronken een SR7005 receiver en een Marantz UD5007 blu-ray speler. Beide probeer ik aan te sluiten op onze Philips TV (37PFL9632D). Alle apparatuur is voorzien van de laatste software updates. Bij het rechtstreeks aansluiten van de blu-ray speler op de televiesie, werk alles naar behoren. Wanneer de blu-ray speler echter via HDMI wordt aangesloten op de receiver en vervolgens de receiver op de televisie, is er welliswaar geluid via de receiver, maar geen beeld op de televisie. Dit terwijl mijn Humax IRHD-5000C HD decoder, welke eveneens via de receiver op de televisie is aangesloten, zowel beeld als geluid (via de receiver) geeft.
Vele (frusterende) uren en tevens inmiddels flink wat geld zijn inmiddels besteed aan het achterhalen van reden waarom e.e.a. niet werkt (o.a. flink ge-google-ed). Hierbij zijn een aantal kabels vervangen (nu alleen nog HDMI 1.3a en HDMI 1.4), de instellingen doorlopen (o.a. HDMI control per apparaat aan/uit zetten), de opstartvolgorde aangepast en een HDMI splitter aangeschaft (merk Aten). Bij laatstgenoemde werd het signaal uit de blu-ray speler gesplitst, waarbij ik 1 kabel direct op de televisie wilde aansluiten en 1 kabel op de receiver. Dit leverde welliswaar beeld op, maar een onderbroken geluid via de receiver (misschien een 'handshake' issue?).
Bij toeval hebben we ook een andere televisie geprobeerd (een iets nieuwere Sony) en wat bleek: alles werkte vrijwel meteen naar behoren! Hierdoor heerst het sterke vermoeden dat de reden dat e.e.a. niet goed werkt te maken heeft met de 37PFL9632. Hoewel er in de toekomst vast nog een keer een nieuwe TV in huis komt, wil ik dit graag nog even uitstellen. Graag zou ik dan ook de boel aan de praat krijgen. Misschien dat ik op dit forum suggesties kan krijgen voor specifieke instellingen(-combinaties) of een specifieke opstartvolgorde die nog zou kunnen worden geprobeerd?
Met ander woorden:
please!
Bij voorbaat dank