SR7005 - Philips HDMI / HDCP issue???

Gestart door weijst, oktober 04, 2012, 17:06:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

weijst

Beste forumleden,

Sinds kort staan in ons huis te pronken een SR7005 receiver en een Marantz UD5007 blu-ray speler. Beide probeer ik aan te sluiten op onze Philips TV (37PFL9632D). Alle apparatuur is voorzien van de laatste software updates. Bij het rechtstreeks aansluiten van de blu-ray speler op de televiesie, werk alles naar behoren. Wanneer de blu-ray speler echter via HDMI wordt aangesloten op de receiver en vervolgens de receiver op de televisie, is er welliswaar geluid via de receiver, maar geen beeld op de televisie. Dit terwijl mijn Humax IRHD-5000C HD decoder, welke eveneens via de receiver op de televisie is aangesloten, zowel beeld als geluid (via de receiver) geeft.

Vele (frusterende) uren en tevens inmiddels flink wat geld zijn inmiddels besteed aan het achterhalen van reden waarom e.e.a. niet werkt (o.a. flink ge-google-ed). Hierbij zijn een aantal kabels vervangen (nu alleen nog HDMI 1.3a en HDMI 1.4), de instellingen doorlopen (o.a. HDMI control per apparaat aan/uit zetten), de opstartvolgorde aangepast en een HDMI splitter aangeschaft (merk Aten). Bij laatstgenoemde werd het signaal uit de blu-ray speler gesplitst, waarbij ik 1 kabel direct op de televisie wilde aansluiten en 1 kabel op de receiver. Dit leverde welliswaar beeld op, maar een onderbroken geluid via de receiver (misschien een 'handshake' issue?).

Bij toeval hebben we ook een andere televisie geprobeerd (een iets nieuwere Sony) en wat bleek: alles werkte vrijwel meteen naar behoren! Hierdoor heerst het sterke vermoeden dat de reden dat e.e.a. niet goed werkt te maken heeft met de 37PFL9632. Hoewel er in de toekomst vast nog een keer een nieuwe TV in huis komt, wil ik dit graag nog even uitstellen. Graag zou ik dan ook de boel aan de praat krijgen. Misschien dat ik op dit forum suggesties kan krijgen voor specifieke instellingen(-combinaties) of een specifieke opstartvolgorde die nog zou kunnen worden geprobeerd?

Met ander woorden:  HLP please!

Bij voorbaat dank

still life

het lijkt idd a/d philips tv te liggen & dan wsl een resolutie probleem

vermoedelijk zal een lagere resolutie uitsturen wel werken zonder problemen..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

BenK

Uit ervaring weet ik dat de combinatie Philips met Marantz vele problemen geeft. Heb je de receiver op HDMI 1 van de TV gezet en de HDMI poort toegewezen aan de receiver? Probeer het eens als je alle Easylink instellingen van de TV uit hebt gezet.

weijst

Citaat van: still life op oktober 04, 2012, 17:17:39
het lijkt idd a/d philips tv te liggen & dan wsl een resolutie probleem

vermoedelijk zal een lagere resolutie uitsturen wel werken zonder problemen..
Dank je voor de reactie still life.
Is helaas al geprobeerd, zowel 720p als 1080i. Ook het geheel uitzetten van de SR7005 i/p scaler helpt niet.

weijst

Citaat van: BenK op oktober 04, 2012, 17:20:06
Uit ervaring weet ik dat de combinatie Philips met Marantz vele problemen geeft. Heb je de receiver op HDMI 1 van de TV gezet en de HDMI poort toegewezen aan de receiver? Probeer het eens als je alle Easylink instellingen van de TV uit hebt gezet.

Eveneens bedankt BenK!

Receiver is idd aangesloten op HDMI 1. Bij dit (oude?) model TV kun je geen receiver toewijzen aan een HDMI poort. Ik kan kiezen uit DVD, Blu-ray, HDD/DVDR, HD rec., Game, VCR, PC, Digital STB, HD dig STB en Other.

Wat betreft de easylink instellingen: hierover is niets te vinden in het instellingen menu. Wel kan HDMI control worden uit- en aangezet, wat eveneens niet de oplossing bleek te zijn.

BenK

Kijk eens naar 7.2.2. van de gebruiksaanwijzing, uitzetten CEC (=Easylink)

weijst

Citaat van: BenK op oktober 04, 2012, 18:40:16
Kijk eens naar 7.2.2. van de gebruiksaanwijzing, uitzetten CEC (=Easylink)
Sectie 7.2.2. van de gebruikershandleiding geeft uitleg over HDMI Control. Indien deze functie wordt aangezet, wordt HDMI met CEC geactiveerd. HDMI control uitzetten is reeds geprobeerd en bleek helaas ook niet de oplossing.

hanslinux

Probeer eens een goede kwaliteit HDMI kabel

JeroenR

Heb ik ook soms met mijn Philips TV en mijn SR7005. Wat bij mij helpt is even de bron switchen en weer terug. Is een HDMI handshake probleem. Probeer eens het hele overlay gebeuren van de receiver uit te zetten.
Menu, input setup, video en dan video convert op off. Misschien helpt dat. Je hebt alleen dan geen OSD meer.
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo