Hallo Hal9000,
Dat is een goed bericht van jouw kant. Ik heb de laatste dagen her en der eens wat zitten lezen in het technische deel van dit forum en zie dat je veel reactie's geeft op problemen van Marantz bezitters.
Net als jij en nog enkele techneuten meer op dit forum is het voor ons meestal geen probleem als iets niet goed functioneert.
Het merendeel van de forumgangers heeft dit voorrecht niet en de hulp die dan geboden wordt past ook precies in mijn straatje. Niets dan lof hiervoor !
Jarenlang heb ik gerepareerd voor enkele winkeliers van bruin en witgoed hier in de omgeving en ook heb ik een tijdlang zelf een servicewerkplaats van een hier in de regio welbekende winkel bemand.
De door de eigenaar aan mij opgelegde werkwijze kon en wilde ik niet volgen en het resultaat is dus dat ik ermee gestopt ben.
Destijds heb ik de overstap gemaakt naar de professionele elektronica maar in de vrije tijd is het audiogebeuren toch altijd blijven hangen.
Zo nu en dan krijg ik wel eens een apparraat op de tafel welke al weggeweest is naar de zogenaamde "vakhandel" en als niet meer te repareren of niet meer lonend terug is gekomen.
Veelal heb daar mijn vraagtekens bij.
Als een niet werkend apparraat met het vervangen van slechts één onderdeeltje weer speelt vraag je je af wat de term "vakhandel" eigenlijk betekent !
Nu ben ik niet zo goed thuis in Specifiek Marantz als jullie, meer een allrounder maar als er ooit iemand met een probleem zit kan degene eventueel ook hier in Milheeze (omgeving Helmond-Deurne) terecht.
Doe dit ook puur hobbymatig dus tegen een aanvaardbare vergoeding.
Ook ben ik in het bezit van erg veel onderdelen op elektronica gebied dus als ik weer iets terug kan betekenen graag.
Om op de kern van de zaak terug te komen, als je mij aan betreffende spoel kunt helpen graag. Hoe dit werder af te handelen?
Groeten uit het Brabantse land, Theo
p.s. in een reactie zag ik dat jullie gek zijn van foto's. bij wijze van uitzondering een paar foto's van mijn werkplekje en wat onderdelenkastjes ter llustratie van mijn verhaaltje...