UD 5007 hoge pieptoon bij bluray

Gestart door JeroenR, september 30, 2012, 09:41:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: JeroenR op oktober 03, 2012, 13:51:28
Ga morgen wel naar een Marantz dealer in Aken.

Even voor de duidelijkheid: piepen wat je op 5 meter afstand nog hoort en boven het geluid van de film uit komt, is naar mijn mening niet normaal.

De volgende keer als ik zoiets heb zal ik het wel opnemen en posten  frusty

nee dat heet aanlopen of zoiets, succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JeroenR

Vandaag was ik bij Klangpunkt in Aken. Die hebben voor mij een gloednieuwe 5007 uit de doos gehaald en die heeft dus precies hetzelfde euvel. De verkoper daar stuurt hem meteen terug naar Marantz. Ik ga er zwaar vanuit dat alle UD5007 modellen dit probleem hebben. Ik hoop niet dat dit de nieuwe kwaliteit wordt van Marantz  :-(

Ik heb nu dus een UD7006 thuis staan en daar ben ik dik tevreden mee. Ja, hij heeft een ventilator, maar die is niet zo storend als de piepende stappenmotor van de 5007  HB
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo

BenK

Ik heb een nieuwe UD7007 en ik heb even geluisterd of dit model dezelfde klachten heeft die jij omschrijft. Ik heb even alle geluid uit gezet en je hoort de UD7007 (gelukkig) niet als je een BLu-Ray speelt, de UD7007 is muis en muis stil.

JohnWx

Citaat van: JeroenR op oktober 04, 2012, 16:31:42
Vandaag was ik bij Klangpunkt in Aken. Die hebben voor mij een gloednieuwe 5007 uit de doos gehaald en die heeft dus precies hetzelfde euvel. De verkoper daar stuurt hem meteen terug naar Marantz. Ik ga er zwaar vanuit dat alle UD5007 modellen dit probleem hebben. Ik hoop niet dat dit de nieuwe kwaliteit wordt van Marantz  :-(

Ik heb nu dus een UD7006 thuis staan en daar ben ik dik tevreden mee. Ja, hij heeft een ventilator, maar die is niet zo storend als de piepende stappenmotor van de 5007  HB

Maar nergens lees je wat het echt is

Ja het loopwerk maar dat is nogal ruim
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JeroenR

Volgens mij is de motor in het loopwerk een stappenmotor. Op hoog toerental moet deze aangedreven worden met een hoogfrequent signaal wat altijd bij een stappenmotor resulteerd in een toon. Bij deze speler komt deze toon naar voren uit de ombouw. Het rare is dat de Denon dit niet schijnt te hebben.
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo

JohnWx

Citaat van: JeroenR op oktober 05, 2012, 07:03:20
Volgens mij is de motor in het loopwerk een stappenmotor. Op hoog toerental moet deze aangedreven worden met een hoogfrequent signaal wat altijd bij een stappenmotor resulteerd in een toon. Bij deze speler komt deze toon naar voren uit de ombouw. Het rare is dat de Denon dit niet schijnt te hebben.

Tis het zelfde apparaat van Denon
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

#21
Citaat van: JeroenR op september 30, 2012, 09:41:58
Ik ben eigenlijk erg tevreden over deze speler, maar heb het volgende probleem.

Bij het afspelen van een bluray hoor ik heel duidelijk het draaien van de disc, resulterend in een hele hoge toon.  Ik heb gegoogled naar dit probleem en er zijn vele spelers die dit hebben, maar ik had dit eigenlijk niet verwacht van een speler met deze prijs.

Kent iemand dit probleem? Is het normaal of is er een lager kapot of zo.

Bij het afspelen van normale cd's hoor ik niks.
... al eens bij de oorarts of audicien geweest ?

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Activa

Citaat van: BenK op oktober 04, 2012, 17:37:25
Ik heb een nieuwe UD7007 en ik heb even geluisterd of dit model dezelfde klachten heeft die jij omschrijft. Ik heb even alle geluid uit gezet en je hoort de UD7007 (gelukkig) niet als je een BLu-Ray speelt, de UD7007 is muis en muis stil.

Ja hoor, hier ook gelukkig stil die 7007  :-).

JohnWx

ssssssssssssssssstttttttttttttt zachtjes :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JeroenR

Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo