UD 5007 hoge pieptoon bij bluray

Gestart door JeroenR, september 30, 2012, 09:41:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

JeroenR

Ik ben eigenlijk erg tevreden over deze speler, maar heb het volgende probleem.

Bij het afspelen van een bluray hoor ik heel duidelijk het draaien van de disc, resulterend in een hele hoge toon. Ik heb gegoogled naar dit probleem en er zijn vele spelers die dit hebben, maar ik had dit eigenlijk niet verwacht van een speler met deze prijs.

Kent iemand dit probleem? Is het normaal of is er een lager kapot of zo.

Bij het afspelen van normale cd's hoor ik niks.
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo

sattie

Voor Blu-ray is een veel hogere snelheid nodig dan voor cd's dus dat kun je totaal niet vergelijken.
Je zult het altijd wel horen, om het zeker te weten is de zelfde blu-ray in een andere UD5007 laten afspelen en dan kijken of je hetzelfde hoort.

JeroenR

Ja dat weet ik, maar ik vind persoonlijk dat als ik 650 euro voor een speler uitgeef, hij dit probleem niet mag hebben. Ik heb goede oren en ik hoor het echt duidelijk. Zelfs als ik vier meter ervandaan zit. Het is gewoon irritant, net een tinitus.

Mijn vrouw hoort het nauwelijks en tijdens het afspelen hoor je het eigenlijk ook bijna niet, maar vooral als de laser dicht bij het centrum is van de disc en hij dus echt snel draait, hoor je het echt goed.

Zijn er anderen met hetzelfde probleem?
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo

sattie

Het enigste wat je kunt doen is het vergelijken met een speler in de winkel en dan precies de zelfde dus ook een UD5007.
Is het bij elk blu-ray plaatje ? Wat namelijk ook kan zijn is dat het plaatje niet helemaal centrisch is waardoor deze dit geluid veroorzaakt.

Exxar

Ik vrees dat dat wel iets typisch is voor blu-ray. Ik heb er al een aantal gehad, en allemaal klonken ze geregeld als een opstijgende helikopter.

JeroenR

Ja het is bij elke bluray. Cd's en dvd's veroorzaken dit geluid niet. Het heeft definitief te maken met het snel draaien van de disc. Hij is in ieder geval stiller dan de PS3 :), maar toch is het irritant.
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo

Marantz 81

Heb een UD5005 als je daar een bleu ray instopt is het ook net of die gaat opstijgen  :schater: :schater:

Maar ik hoor het eigenlijk alleen zachtjes als ik hem erin stop en die gaat laden op men luisterplek hoor ik hem niet

JeroenR

Hij gaat terug naar de winkel. Als de tweede het ook heeft, gaat die ook terug. Afwachten maar.
Wat heb ik aan die mooie BluRay kwaliteit als ik die toon de hele tijd hoor  :no:
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo

JohnWx

Citaat van: JeroenR op oktober 01, 2012, 12:24:53
Hij gaat terug naar de winkel. Als de tweede het ook heeft, gaat die ook terug. Afwachten maar.
Wat heb ik aan die mooie BluRay kwaliteit als ik die toon de hele tijd hoor  :no:

En dan ? als die 2de terug gaat


Het is algemeen bekend dat BR spelers en verdomd als het niet waar is de "duurdere" altijd geluid maken


Ik heb een SONY BR/SACD 200 eurootjes en moet soms luisteren of die wel draait
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JeroenR

Dit staat op de website van Marantz:
Eén van de hoofredenen om deze speler aan te schaffen is zijn zeer goede interne circuit opbouw en solide constructie. Als eerste is het centraal gelocaliseerde loopwerk volledig afgeschermd voor het snel en stil lladen van de disc.

Ik denk dat het piepen een defect is. Als hij tijdens het laden wat geluid maakt voor het calibreren van de laser of voor het zoeken is dat geen probleem. Maar een hoge toon, ook tijdens het afspelen van een film, dat mag niet. Dan speel ik de Blurays liever op mijn PS3 af, die hoor je ook, maar dat is een laag frequente toon en die stoort niet.

Het klonk gewoon de hele tijd als een tinitus, je weet wel, zo'n piepen in je oor. Super irritant gewoon.

Ik wil een Bluray speler zodat ik van films kan genieten. Als ik me dan iedere keer eraan erger, dan is het gewoon weggegooid geld.
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo

sattie

Dan zit er niets anders op dan in de winkel een andere UD5007 proberen en te vergelijken.

JeroenR

Hij is teruggestuurd. Als een andere UD5007 hetzelfde zou hebben, dan heeft Marantz dus echt wel een slecht produkt op de markt gebracht. Ik heb in ieder geval geen tijd om op en neer naar de winkel te gaan en spelers te vergelijken, daarom bestel ik alles online.
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo

Exxar

Maar als je in een winkel eerst even gaat kijken en luisteren, dan kom je dit soort dingen niet tegen natuurlijk ;)

JohnWx

Citaat van: JeroenR op oktober 03, 2012, 09:22:39
Hij is teruggestuurd. Als een andere UD5007 hetzelfde zou hebben, dan heeft Marantz dus echt wel een slecht produkt op de markt gebracht. Ik heb in ieder geval geen tijd om op en neer naar de winkel te gaan en spelers te vergelijken, daarom bestel ik alles online.

Als het "slechte" voor jouw binnen hun norm valt ga je akkord met hun voorwaarden en regels
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JeroenR

Ga morgen wel naar een Marantz dealer in Aken.

Even voor de duidelijkheid: piepen wat je op 5 meter afstand nog hoort en boven het geluid van de film uit komt, is naar mijn mening niet normaal.

De volgende keer als ik zoiets heb zal ik het wel opnemen en posten  frusty
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo