De Set van Polly

Gestart door pollyxx40, september 25, 2012, 19:31:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pollyxx40

Wie ben ik en wat heb ik staan:

Fun, is numero uno!

Het liefst, kan jammer genoeg lang niet altijd, onder het genot van een rood wijntje of een oude Single Malt Scotch Whisky luister ik naar muziek.
Na aardig wat jaren heb ik de hobby weer opgepakt. Ik ben altijd "geluidsman" geweest. Het hoeft geen mooie muziek te zijn, als het maar goede kwaliteit is.

Daar ben ik vanaf gestapt en ben nu opzoek naar mijn smaak. Klinkt misschien stom "zoeken naar smaak", maar hou van bijna alle soorten muziek. Alleen kan ik sommige muziek maar 5 minuten horen, ondanks dat ik het mooi vind en andere muziek luister ik liever op m'n oordoppen, als ik een eind aan het draven ben.
Vaak heb ik verschillende artiesten op een CD, maar vind ik 3 of 4 tracks geweldig. Skippen, andere CD pakken etc. Nu dus opzoek naar "smaak" Welke CD's hebben meer dan 4 mooie tracks. hihi. Het is lastig zoeken. Zo hou ik van zwaar en licht klassiek, jazz, Anouk (niet alles), zang, gitaar, sax, Radiohead (niet alles), en och zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan. Ik heb nog niet een artiest kunnen vinden die mij een volledige CD "fun" kan geven. Kortom, ik blijf zoeken.

Mijn luisterruimte is verre van ideaal.( te klein) Dit duurt nog wel wat jaartjes, maar dan ga ik de boel in huis omgooien. Ik weet zeker dat het geluid dan nog veel meer tot z'n recht komt. Ook de speakers zijn voor verbetering vatbaar. Ben nu nog zeer tevreden, maar een upgrade of wissel, vlak ik niet uit.

Komende jaren doe ik het met het onderstaande. Ben er super blij mee!
Zo hoop ik dat eenieder super blij is met zijn eigen set en opperbest kan genieten van de muziek.
Ik respecteer ieder zijn persoonlijke smaak, opvattingen etc en ben er ook altijd wel nieuwsgierig naar. Maar.....
Ik geef toe, ik ben ook eigenwijs dus..... doe ik het op mijn manier  :wink:

Met gepaste trots presenteer ik m'n set:

Marantz SA-11S2 SACD speler.
Marantz SC-11S1 voorversterker.
Marantz SM-11S1 eindversterker.
Marantz SR-7007 AV-receiver
PiedPiper luidsprekers.
van den Hul "The Inspiration" luidsprekerkabel.
van den Hul "The Rock" XLR balanced interlink 2x (SA-SC en SC-SM).
Blu-ray - surround speakers - center-speaker (nog) niet de moeite waard.

Ben een slechte fotograaf. Zal kijken of ik in de toekomst wat betere pic's kan plaatsen.





O ja, ik kan behoorlijk goed, al zeg ik het zelf, "ouwe hoeren" alleen op een forum gaat t me niet zo goed af. Ik kom vaak heel serieus over en wil altijd "to the point" zijn....... och je bent nooit uit geleerd.  :angel:

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

WilliamB

Welkom Polly, bij dit mooie forum.

Een erg mooie SET, Veel luisterplezier.

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WimPeu

Prachtige set zeg.  notworthy. Daar ga je veel plezier aan beleven. Hoe heb je de HT met de stereo versterker gekoppeld? Dit vanwege het ontbreken van een HT doorlus functie.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Mooie set heb je gekocht  :yes:  vooral Stereo  notworthy

Komt er ook nog een dvd speler center en sourrounds bij ?

cz79

Holy Sh*t wat een gave set, weer een volledig Marantz bezitter (where were you all that time)  notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy

Marantz 81

Klopt het trouwens als ik wat inspiratie zien van ons forum genoet Joep  :-)

pollyxx40

Hartelijk dank voor de pos reacties zeg. Ik ben er ook zeer content mee.

Citaat van: WimPeu op september 25, 2012, 19:54:50
Prachtige set zeg.  notworthy. Daar ga je veel plezier aan beleven. Hoe heb je de HT met de stereo versterker gekoppeld? Dit vanwege het ontbreken van een HT doorlus functie.
Heb de front pre-out van sr naar unbalenced ingang van sm.
Als ik stereo luister laat ik uiteraard de sr uit.

Citaat van: Marantz 81 op september 25, 2012, 23:02:44
Mooie set heb je gekocht  :yes:  vooral Stereo  notworthy

Komt er ook nog een dvd speler center en sourrounds bij ?
Moet eerst meer "gevoel" voor HT gaan krijgen. Is nu nog "gewoon leuk" maar ooit zal er een betere center-speaker en blu-ray komen.

Het zal vast de avatar van Joep zijn, die de doorslag gaf  :-D  Die is niet dom  :wink:

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

pollyxx40

Citaat van: cz79 op september 25, 2012, 23:11:09
Holy Sh*t wat een gave set, weer een volledig Marantz bezitter (where were you all that time)  notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy notworthy
Thx,
I think sleeping and enjoy other things  :mrgreen:

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

Marantz 81

Ik heb gekozen voor men andere hobbie,s Auto/motor/vakantie

Mis de Premium set echt enorm  :| maar eind volgend jaar moet het mogelijk zijn er weer een te bezitten  pompom

Veel plezier met je prachtige set  byebye

pollyxx40

#9
Was ik vergeten te melden....
Ik maak al jaren gebruik van de afstandsbediening van logitech. Harmony One met touchscreentje (grappig woord)
Ik vind het echt een aanrader. Ja je hebt niet alle functies... maar wel veel.

Ik zet de versterker aan, pak de afstandsbediening en start tv-kijken, blu-ray kijken of cd luisteren.

Harder, zachter, de homecast, tv, versterker en/of de blu-ray bedienen gaat allemaal met dezelfde bediening.  HB

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

Cornelis1921

 hello hello hello hello hello
Welkom hier, wij hebben min of meer al met elkaar kennis gemaakt.
Maar toch de groeten van Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Citaat van: pollyxx40 op september 26, 2012, 00:01:53
Was ik vergeten te melden....
Ik maak al jaren gebruik van de afstandsbediening van logitech. Harmony One met touchscreentje (grappig woord)
Ik vind het echt een aanrader. Ja je hebt niet alle functies... maar wel veel.

Ik zet de versterker aan, pak de afstandsbediening en start tv-kijken, blu-ray kijken of cd luisteren.

Harder, zachter, de homecast, tv, versterker en/of de blu-ray bedienen gaat allemaal met dezelfde bediening.  HB
Heb ik ook, een super ding. Alles werkt er op, zelfs mijn verlichting en airco.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

joep

Déjà vu zal ik maar zeggen.  hello hello hello

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa

Hele mooie set   :yes:
Zo zie je maar weer dat de combi van de 11-serie met de AV-serie ook heel mooi is om te zien  :kwijl:
Geluidstechnisch zal het ook wel zeer goed zitten  :-D

Nu nog alleen een paar mooie Dynaudio's  clown1