Wie ben ik en wat heb ik staan:
Fun, is numero uno!
Het liefst, kan jammer genoeg lang niet altijd, onder het genot van een rood wijntje of een oude Single Malt Scotch Whisky luister ik naar muziek.
Na aardig wat jaren heb ik de hobby weer opgepakt. Ik ben altijd "geluidsman" geweest. Het hoeft geen mooie muziek te zijn, als het maar goede kwaliteit is.
Daar ben ik vanaf gestapt en ben nu opzoek naar mijn smaak. Klinkt misschien stom "zoeken naar smaak", maar hou van bijna alle soorten muziek. Alleen kan ik sommige muziek maar 5 minuten horen, ondanks dat ik het mooi vind en andere muziek luister ik liever op m'n oordoppen, als ik een eind aan het draven ben.
Vaak heb ik verschillende artiesten op een CD, maar vind ik 3 of 4 tracks geweldig. Skippen, andere CD pakken etc. Nu dus opzoek naar "smaak" Welke CD's hebben meer dan 4 mooie tracks. hihi. Het is lastig zoeken. Zo hou ik van zwaar en licht klassiek, jazz, Anouk (niet alles), zang, gitaar, sax, Radiohead (niet alles), en och zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan. Ik heb nog niet een artiest kunnen vinden die mij een volledige CD "fun" kan geven. Kortom, ik blijf zoeken.
Mijn luisterruimte is verre van ideaal.( te klein) Dit duurt nog wel wat jaartjes, maar dan ga ik de boel in huis omgooien. Ik weet zeker dat het geluid dan nog veel meer tot z'n recht komt. Ook de speakers zijn voor verbetering vatbaar. Ben nu nog zeer tevreden, maar een upgrade of wissel, vlak ik niet uit.
Komende jaren doe ik het met het onderstaande. Ben er super blij mee!
Zo hoop ik dat eenieder super blij is met zijn eigen set en opperbest kan genieten van de muziek.
Ik respecteer ieder zijn persoonlijke smaak, opvattingen etc en ben er ook altijd wel nieuwsgierig naar. Maar.....
Ik geef toe, ik ben ook eigenwijs dus..... doe ik het op mijn manier
Met gepaste trots presenteer ik m'n set:
Marantz SA-11S2 SACD speler.
Marantz SC-11S1 voorversterker.
Marantz SM-11S1 eindversterker.
Marantz SR-7007 AV-receiver
PiedPiper luidsprekers.
van den Hul "The Inspiration" luidsprekerkabel.
van den Hul "The Rock" XLR balanced interlink 2x (SA-SC en SC-SM).
Blu-ray - surround speakers - center-speaker (nog) niet de moeite waard.
Ben een slechte fotograaf. Zal kijken of ik in de toekomst wat betere pic's kan plaatsen.
O ja, ik kan behoorlijk goed, al zeg ik het zelf, "ouwe hoeren" alleen op een forum gaat t me niet zo goed af. Ik kom vaak heel serieus over en wil altijd "to the point" zijn....... och je bent nooit uit geleerd.