@ Ron, ik woon in Rotterdam
Ik heb de eerste keer 1 meting gedaan, de tweede keer alles gereset en 5 metingen gedaan, met hetzelfde resultaat.
Dus ervaren zou ik mijzelf qua inregelen met Audissey zeker niet noemen, ik heb wel verstand van Home Theater en vertrouwen in mijn eigen oren.
De "bult" in het geluid blijft hinderlijk aanwezig bij de center, nasaal zou ik de klank niet willen noemen, maar in mijn ervaring wel overduidelijk gekleurd en precies in dat deel van het frequentiespectrum dat bij mij een constante irritatie oproept, alsof de hoofdpersoon in een fles of mok staat te praten...
En ja, ik heb van alles geprobeerd, zoals het aanpassen van het volume, maar daardoor blijf ik hetzelfde horen, alleen harder.
Wellicht een ongelukkige combinatie van SR7005 en center speaker. Als er een manier zou zijn om je eigen EQ settings te behouden en tegelijk het dynamisch volume (de vroeger night modus) te kunnen gebruiken zonder daarbij ook Audissey te heractiveren, zou dat een prima oplossing zijn, maar ik vrees dat IK het niet kan vinden
Voor alle duidelijkheid, ik ben geen SR7005 basher, ik ben zwaar onder de indruk van alle toeters en bellen en vind het een prachtig ontworpen apparaat, maar geluidskwaliteit is en blijft een issue voor mij. Terugschakelend naar de SR12 heb ik een prima geluid, maar geen HDMI, geen DTS HD etc en geen netwerkfuncties...