ruimtelijkheid, diepte, muziek verschil PM 11S3 vs SR7007 of.....

Gestart door pollyxx40, augustus 31, 2012, 16:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

pollyxx40

Citaat van: John Wx op september 05, 2012, 00:53:50
heb maar nieuwe popcorn gemaakt, je hebt het over betrouwbare info nou dan is het logisch om te zeggen wie en wat maar afgaan op een recensie van 1 iemand ja vind ik wat discutabel
daarom ging ik nog maar eens vragen
je hebt het maar over info, daar is google voor uitgevonden en hifibladen
ben ik niet zo mee geholpen. Dat Google en die bladen bestaan weet ik natuurlijk. Maar er zijn honderden kabels bijv
vaak word er herhaald zelf luisteren en kom jij met de vraag of er "lui" zijn die ervaringen hebben met interlinks, gebruik de zoek functie op dit forum zou ik zeggen
kon niet veel vinden en, ik geef toe gemakzucht, vraag ik dan liever gericht. Dat er veel lui zijn die zeggen dat ik moet gaan luisteren geeft aan dat ik moet gaan luisteren. Iets dat ik volgens mij al snel duidelijk had gemaakt
en je opmerking van "Misschien dat anderen minder druk zijn" laat ik maar langs me heen gaan
ik geef toe toe, dat was ook wat provocerend, om toch maar wat reacties te krijgen en aan te geven dat ik op het ogenblik niet veel tijd heb om bladen te lezen, of een paar luistersessies te plannen. Dat zou natuurlijk het beste zijn. Nu ben ik tijdens werk af en toe op m,n tablet aan t neuzen


ga op zoek naar een winkel waar je het thuis kan beluisteren de akoestiek bepaald 90%
kun je er een paar noemen ?

als ik jouw was ging ik op de 4 fora wat info op doen en kijken hoe dingen werken en welke onderwerpen er voor jouw toe doen dan maar te vragen is rood mooi of blauw mooi of groen
ook aan het provoceren  :-D
zoveel info te vinden van mensen die echt verstand ervan hebben omtrent bouwen repareren modificeren mensen met kennis van zaken


succes
Ik wil graag info van lui die er verstand van hebben, ik heb dat totaal niet. Omdat er honderden art zijn zou ik graag in de goeie richting gezet worden. Het enige wat ik heb zijn m'n oren. En die zijn degenedie straks bepalen.

Windje niet op, doe ik ook niet.
Misschien merk je het niet, maar ik heb veel lol hoor.

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

joep

#151
Citaat van: Cornelis1921 op september 05, 2012, 03:45:46
Inderdaad Michiel, dat is nóg gevaarlijker. :evil: Had ik even over het hoofd gezien violent1

"Leuk" onderwerp, zou eigenlijk een apart topic over moeten komen.
En ja de prijs van de huizen gaat wel verder zakken. Voorspelling is 15% de komende twee jaar.
En ja er is geen land op de wereld waar de mensen meer schuld hebben dan in Nederland.
En ja 53% van alle hypotheken zijn aflossingsvrije tophypotheken.
En ja de koers van de euro is zeer belangrijk voor de economie (kijk alleen maar aan de pomp). Nederland transportland.
En ja Fraction reserve banking is de ondergang van alle banken als de staat geen steun geeft nu er banken zijn met 350 miljard aan uitstaande leningen en een eigen vermogen van 7 a 8 miljard.

JohnWx

Citaat van: pollyxx40 op september 05, 2012, 10:24:15
Ik wil graag info van lui die er verstand van hebben, ik heb dat totaal niet. Omdat er honderden art zijn zou ik graag in de goeie richting gezet worden. Het enige wat ik heb zijn m'n oren. En die zijn degenedie straks bepalen.

Windje niet op, doe ik ook niet.
Misschien merk je het niet, maar ik heb veel lol hoor.

Je moet ook niet alles serieus nemen met me over een dag staan er in eens allemaal linkjes met voor jouw bruikbare info


reageer soms mijn probleem of frustratie af op een forum heeft niets met jouw of je vragen te maken gewoon de eerste in de buurt

sorry en ik heb ook fun hier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pollyxx40

Citaat van: John Wx op september 05, 2012, 14:53:58
Je moet ook niet alles serieus nemen met me over een dag staan er in eens allemaal linkjes met voor jouw bruikbare info


reageer soms mijn probleem of frustratie af op een forum heeft niets met jouw of je vragen te maken gewoon de eerste in de buurt

sorry en ik heb ook fun hier
Thx,
Misschien is mijn vraag stelling ook wel verkeerd.

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

pollyxx40

Ik heb gemerkt dat veel mensen antwoorden in algemene vorm.
Ik wil graag jouw mening horen / lezen.
Als ik vraag naar het verschil tussen 15 le en 11, vraag ik naar je mening.
Het zijn er misschien niet veel, maar die paar mensen die echt geluisterd hebben naar beide series kunnen hun mening geven over wat ze goed of niet goed vinden.
Als dat 8 mensen zijn, die hun persoonlijke mening geven, krijg ik een beetje beeld en geluid. Maar dan moet het juist het persoonlijke oordeel zijn van de schrijver.
Extreem voorbeeld, of niet, als 8 personen vinden dat de 15 serie het echt niet haalt bij de 11 serie.... dan zegt dat wat. Tenminste voor mij. Wat ik vervolgens doe met die wetenschap hoeft niet erg boeiendte zijn. Ben gewoon benieuwd wat de mening / smaak ik van deze forumleden.
Tot nu toe heb ik alleen een pb gekregen van 1 van de gene die hier op dit topic ook heeft gereageerd, dat ie zeker de 11 zou nemen ipv de 15. Hij deed het met een pb, omdat ie lettrlijk had geschreven, "geen emmer stront over zich heen" wil laten komen.
Vandaar ook dat ik absoluut niet ga vertellen wie dat was.
Ben dus wel op zoek naar mensen die dit beamen, of juist niet.
Pffff hoop tekst zo op detablet tikken  :gaap:

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

Zoldar

das toch jammer dat iemand daardoor niet meer reageert over zijn bevindingen op een forum.

veel plezier met je zoektocht.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Citaat van: Zoldar op september 05, 2012, 16:33:57
das toch jammer dat iemand daardoor niet meer reageert over zijn bevindingen op een forum.

veel plezier met je zoektocht.

Als je niet wilt horen /lezen dat jouw bevindingen door anderen niet gedeeld worden heb je op een openbaar discussie forum ook niet veel te zoeken lijkt me.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Je hebt een punt, Win.
Maar ik kan me ook voorstellen dat wanneer iemand om advies vraagt en sommige dingen die als advies worden gegeven meteen worden weggewuifd je het vervolg er op via PM doet.

Zoals Zolder zegt is het wel heel jammer dat dit gebeurt. Zou niet nodig moeten zijn...  shutup
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Wanneer worden adviezen hier meteen weggewuifd dan? Kijk, je kunt een advies geven doordat je bv zelf ervaring met het betreffende component hebt opgedaan. Iemand anders kan echter met dat zelfde component een totaal andere beleving hebben gehad. Dat mag dan toch gezegd worden? Ik noem dat niet iemands ervaring wegwuiven.

Je kunt jezelf ook te serieus nemen. :-)

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: pollyxx40 op augustus 31, 2012, 23:18:20
Ik ben blij met m'n speakers but......
Ik heb passieve PiedPipers uit Haarlem. Ik zit er ook sterk aan te denken om ze om te laten bouwen naar actieve.


kennelijk wil je absoluut verder met die pipers
maar wat is de meerwaarde v/e dikke PM of losse eindtrap icm actieve speakers..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pollyxx40

Citaat van: WimPeu op september 05, 2012, 16:39:55
Als je niet wilt horen /lezen dat jouw bevindingen door anderen niet gedeeld worden heb je op een openbaar discussie forum ook niet veel te zoeken lijkt me.
Och mensen, wat heb ik nu weer gezegd..... shutup
Misschien kwam het betrokkene nu niet uit om alle vooroordelen, meningen te incaseren, te verdedigen of misschien had ie er gewoon geen zin in.
Het gaat ook lekker gemakkelijk, gelijk een oordeel klaar hebben. Voor je het weet zijn we weer een paar pagina's verder omdat "we" er allemaal iets van vinden.
Pffff zonde van de tijd. Laat t a.u.b. over audio gaan.

Als ik zo door dit forum neus, niet alleen dit topic, is het een persoon die wel vaker zijn bevindingen deelt of ergens zijn mening ventileerd.

Iemand een mening over de 11 tov 15? En suggesties voor interlinks?

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

pollyxx40

Citaat van: still life op september 05, 2012, 17:24:45
kennelijk wil je absoluut verder met die pipers
maar wat is de meerwaarde v/e dikke PM of losse eindtrap icm actieve speakers..
Ja, begin daar nu ook wel aan te twijfelen.... actieve heb je idd niets aan, als je er toch een versterker voor hangt.
Voorlopig maar passief dan.......

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

still life

Citaat van: pollyxx40 op september 05, 2012, 17:34:39
Ja, begin daar nu ook wel aan te twijfelen.... actieve heb je idd niets aan, als je er toch een versterker voor hangt.
Voorlopig maar passief dan.......

maar.. neem de pre-outs op een AVR ook eens mee in deze overweging..  :wink:

& maak een afspraak bij een HT'er van dit forum met een serieuze surround/speaker-set
weet je gelijk of je dat geluid in huis wil halen & of het ook volstaat betreft stereo..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pollyxx40

Citaat van: still life op september 05, 2012, 17:41:03
maar.. neem de pre-outs op een AVR ook eens mee in deze overweging..  :wink:

& maak een afspraak bij een HT'er van dit forum met een serieuze surround/speaker-set
weet je gelijk of je dat geluid in huis wil halen & of het ook volstaat betreft stereo..  :angel:
Thx voor dit advies en aanbod.
Mmmm... we vervallen eigenlijk weer in de discussie of de sr net zo goed klinkt als een pm.
Ik geef toe, ik heb ze beide niet gehoord, maar heb een vooroordeel omdat ik denk dat meneer marantz in een premium "beter" spul gebruikt. I.p.v. een sr met wat is het, 7, 8 kanalen met software to the Max, maar minder kosten dan een pm ...???
Maar....., ondanks dat ik nu nog tevreden ben met m'n pasieve, heb ik ook gelezen dat het ombouwen naar actieve, nog een beter geluid  :wink: geeft.
Lastig ook om even te gaan vergelijken.....
Ik laat t ff bezinken....

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

renes59

Citaat van: pollyxx40 op september 05, 2012, 17:32:26
Iemand een mening over de 11 tov 15? En suggesties voor interlinks?
Gaan luisteren bij mensen, ervaring opdoen hoe iets klinkt, een gehoor krijgen. Ik heb geen 11 of 15 maar buizen, kom langs kun je horen hoe dat klinkt. Interlinks, heb er verschillende, geen dure en hoor geen verschil tussen die dingen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.