ruimtelijkheid, diepte, muziek verschil PM 11S3 vs SR7007 of.....

Gestart door pollyxx40, augustus 31, 2012, 16:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Hoezo kun je de 7007 niet vergelijken met een PM? Eigen ervaring? Ik heb het gedaan ( geen 7007 maar een Onkyo) . Ook op het HT forum staat nu een PM15 te koop omdat de eigenaar ook geen verbetering hoorde.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maus

Ik heb het verschil tussen die 2 versterkers niet gehoord, wel het verschil tussen diverse versterkers, een stuk of 30/40 zeker. De een is het ander niet.

Qua bekabeling; het verschil is er maar het verschil tussen versterkers is in mijn beleving meestal groter. Je kunt een set speakers echt verschrikkelijk slecht laten klinken aan de verkeerde versterker.

Kabels verbeteren, maar de verschillen worden kleiner naarmate het duurder of beter word. Dan blijft er alleen een smaakkwestie over. Als je de 'beste' kabels wilt zit je denk ik aan de prijs die je voor de set betaald, of meer. Ikzelf draai nu met goedkope Audioquest kabeltjes, vergeleken met de bekende blauwe DAP kabels is het een enorm verschil.
Probeer het uit zou ik zeggen, dat is ook een deel van de hobby. :)

pollyxx40

Citaat van: WimPeu op september 04, 2012, 00:22:57
Hoezo kun je de 7007 niet vergelijken met een PM? Eigen ervaring? Ik heb het gedaan ( geen 7007 maar een Onkyo) . Ook op het HT forum staat nu een PM15 te koop omdat de eigenaar ook geen verbetering hoorde.
Staat 2-1
Jij bent de 1
Als er meer medestanders waren had ik misschien anders gesproken.

Voel je niet raar of gekwetst, zeg alleen maar hetgeen ik hier lees en vervolgens dat ik nog steeds zelf beslis met m'n eigen oren.

Ja, ik kleur de vlakken al redelijk in, maar je moet wel een uigangspunt hebben vind ik.

Zal wel mijn beperking zijn, dat als ik iets graag wil, ik de juiste termen, redenen en reacties meer waarde geef  :-D

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

pollyxx40

Citaat van: WimPeu op september 04, 2012, 00:22:57
Hoezo kun je de 7007 niet vergelijken met een PM? Eigen ervaring? Ik heb het gedaan ( geen 7007 maar een Onkyo) . Ook op het HT forum staat nu een PM15 te koop omdat de eigenaar ook geen verbetering hoorde.
Excuse, ik lees nu 2 - 2

Gelukkig ga ik eerst luisteren  :yes:

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

TurboMarco

Natuurlijk zal een defecte versterker het niet zo goed doen als een goed exemplaar .

Kabels vergelijken heb ik meer dan genoeg gedaan en eigenlijk zit ik nu met een kat in de zak want de zogenaamde betere kabels doen het niet beter dan de goedkope zelfbouwkabels ,resultaat is dat het weggegooit geld is ,je verliest er namelijk aanzienlijk op .

CiteerOok op het HT forum staat nu een PM15 te koop omdat de eigenaar ook geen verbetering hoorde.

Op verschillende forums kom je dezelfde verhalen tegen ,voor mij was de doorslag een abx test  :yes:

Ik heb gisteren weer eens heerlijk genoten van DT  HB ....op een 300,- (nieuw) setje .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: pollyxx40 op september 04, 2012, 00:36:55
Excuse, ik lees nu 2 - 2

Gelukkig ga ik eerst luisteren  :yes:

Zou ik ook doen ik jouw geval. Gelijk moet ik zeggen dat als ik er geen droog brood om hoefde te eten en het geld er voor had liggen ik de PM & SA11 er voor de zekerheid maar bij kocht. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pollyxx40

Citaat van: Maus op september 04, 2012, 00:28:36
Ik heb het verschil tussen die 2 versterkers niet gehoord, wel het verschil tussen diverse versterkers, een stuk of 30/40 zeker. De een is het ander niet.

Qua bekabeling; het verschil is er maar het verschil tussen versterkers is in mijn beleving meestal groter. Je kunt een set speakers echt verschrikkelijk slecht laten klinken aan de verkeerde versterker.

Kabels verbeteren, maar de verschillen worden kleiner naarmate het duurder of beter word. Dan blijft er alleen een smaakkwestie over. Als je de 'beste' kabels wilt zit je denk ik aan de prijs die je voor de set betaald, of meer. Ikzelf draai nu met goedkope Audioquest kabeltjes, vergeleken met de bekende blauwe DAP kabels is het een enorm verschil.
Probeer het uit zou ik zeggen, dat is ook een deel van de hobby. :)
Dank, zoals je leest, neem ik mee
Citaat van: Marco op september 04, 2012, 00:37:03
Natuurlijk zal een defecte versterker het niet zo goed doen als een goed exemplaar .

Kabels vergelijken heb ik meer dan genoeg gedaan en eigenlijk zit ik nu met een kat in de zak want de zogenaamde betere kabels doen het niet beter dan de goedkope zelfbouwkabels ,resultaat is dat het weggegooit geld is ,je verliest er namelijk aanzienlijk op .

Op verschillende forums kom je dezelfde verhalen tegen ,voor mij was de doorslag een abx test  :yes:

Ik heb gisteren weer eens heerlijk genoten van DT  HB ....op een 300,- (nieuw) setje .
Nu komen we ergens.....
Tegengas kan ik waarderen.
450 euro voor kabels is duur...... kga  er misschien toch voor...... of niet.....

Maak je geen zorgen. Ik ga echt wel eerst luisteren en bepaal dan pas wat ik koop.

Je koopt iets, als je munten zijn overgedragen aan de verkoper haha  :wink:

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

pollyxx40

Citaat van: WimPeu op september 04, 2012, 00:41:54
Zou ik ook doen ik jouw geval. Gelijk moet ik zeggen dat als ik er geen droog brood om hoefde te eten en het geld er voor had liggen ik de PM & SA11 er voor de zekerheid maar bij kocht. :-D
Haha klopt, droog brood ben ik niet van.  :-P

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

JohnWx

Het enige wat ik niet ongehoord zou kopen zijn speakers of ik moet ze kennen maar dan nog kan je via fora en reviews een aardig beeld krijgen en dan nog is naar mijn weten 90% goed/prima/top veel "negatieve" feedback komt door derden of stuk of geen binding met bepaalde merken(heb ik ook)

Maar versterkers cd spelers koop ik blind puur op ervaring wat ik gehoord heb of juist niet

Je moet zelf de keus maken ga ik voor puur of voor opties

En vaak speelt er onbewust nog meer mee met iets kopen, looks eerste indruk etc.



dat kan lastig zijn  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Wilfred vertelde mij eens wanneer je een Marantz 1030 in een deftige behuizing ala Krell of ML stopt menigeen denkt naar een Krell of ML te luisteren ,ik vind dat een hele goeie  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mountainbiker

Citaat van: Marco op september 04, 2012, 10:01:19
Wilfred vertelde mij eens wanneer je een Marantz 1030 in een deftige behuizing ala Krell of ML stopt menigeen denkt naar een Krell of ML te luisteren ,ik vind dat een hele goeie  :yes:
Dat heet ook wel placebo effect!!! :yes: :yes: :yes:
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: Marco op september 04, 2012, 10:01:19
Wilfred vertelde mij eens wanneer je een Marantz 1030 in een deftige behuizing ala Krell of ML stopt menigeen denkt naar een Krell of ML te luisteren ,ik vind dat een hele goeie  :yes:

Nee 1030 niet wat een onzin wel 1050  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pollyxx40

Citaat van: John Wx op september 04, 2012, 01:26:47
En vaak speelt er onbewust nog meer mee met iets kopen, looks eerste indruk etc.
Citaat van: Marco op september 04, 2012, 10:01:19
Wilfred vertelde mij eens wanneer je een Marantz 1030 in een deftige behuizing ala Krell of ML stopt menigeen denkt naar een Krell of ML te luisteren ,ik vind dat een hele goeie  :yes:

Haha ik merk dat ik mezelf willens en wetens wel eens bedonder :-)
Kan er wel om lachen.
Precies wat John schrijft. Onbewust, soms bewust, speelt er meer mee bij de koop of verheerlijking  :angel:

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

still life

Citaat van: pollyxx40 op september 04, 2012, 00:42:48

Tegengas kan ik waarderen.
450 euro voor kabels is duur...... kga  er misschien toch voor...... of niet.....

Maak je geen zorgen. Ik ga echt wel eerst luisteren en bepaal dan pas wat ik koop.

Je koopt iets, als je munten zijn overgedragen aan de verkoper haha  :wink:

imho ben je de gedroomde klant..
vol vragen & onzekerheden omtrent audio, stap je een zaak binnen
waar een gewiekste verkoper je na een korte woordenwisseling meteen naar de mond praat
stereo vs HT, zijn die speciale kabels & IC's zoveel beter, een 11-set..
oh my.. :-D

laat die honger naar 'top-gear' toch eens varen..
zoals eerder vermeld: kunnen andere speakers veel meer brengen

& waarom bvb meteen ook een SR7007, het nieuwste v/h nieuwste ?
wat heb je precies nodig van die nieuwe snufjes ?
terwijl er niet zoveel 'nieuws' aan is & je een SR7005 bvb voor de helft kunt kopen  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300