ruimtelijkheid, diepte, muziek verschil PM 11S3 vs SR7007 of.....

Gestart door pollyxx40, augustus 31, 2012, 16:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Janver op september 02, 2012, 10:57:15
Waarom is er nog geen stereo versterker met Audyssey?

er is wel een los ding 2000 eurootjes voor stereo
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Perfect_audio

Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

Citaat van: Marantz 81 op september 01, 2012, 22:30:49

Voor Film/muziek DVD ,  UD5005  :wink: / SR7005  :wink: ( geintegreerde voor/eindversterker )    en PM15S2 ( geintegreerde voor/eindversterker )   
aanzetten ,Power amp direct inschakelen op de PM15S2 fungeert die als eindversterker

Aansluiten :

SR7005 Pre out ( Pre out = voorversterker singaal  uitsturing )  naar Pre In PM15S2 ( Pre in komt het uitgestuurde singaal van de SR7005 voorversterker direct op de eindversterker PM15S2 )

Op de SR7005 sluit je de Center en sourround speakers aan ( RCA kabel tussen SR/PM  Pre out > Pre in )

Op de PM15S2 sluit je de Front speakers aan


Stereo :  

Gewoon PM15S2 en SA15S2  op de Frontspeakers

Ga eerst eens goed luisteren of het verschil in kwaliteit tussen een SR 7005 of SR 7007 en een PM15s2 wel de moeite waard is. Het zou best kunnen dat het kwaliteitsverschil zo klein is dat het niet de moeite is een PM-15s2 aan te schaffen. Maar bijv. om eerder voor alleen een SR7007 te kiezen.
Hetzelfde kan het geval zijn tussen een UD5005 of UD 7007 en een SA15s2.

Zou dat zo zijn dan komt je toch weer op een stereo 11 set uit.
Voor een dubbeltje kom je niet op de eerste rang te zitten.

pollyxx40

Citaat van: joep op september 02, 2012, 17:13:11
Voor een dubbeltje kom je niet op de eerste rang te zitten.
Nee, was het maar zo'n feest!  pompom clown1

Ben van plan om eerst 7007 aan te schaffen... misschien gelijk met sa-11S3.
Wanneer ik pm binnen haal moet ik nog even bekijken.
Ik ken mezelf, als ik weet dat beter kan, en het valt binnen m'n butget ga ik zowieso de 11 halen.

Wel ga ik eerst luisteren hoor.

Tuurlijk moet ik overtuigd zijn, maar heb me zelf nu al gek gemaakt.  :wink:
Hij gaat er komen. De vraag is alleen wanneer. :-o

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

Marantz 81

Denk wel van belang om voor jezelf te bepalen wat van groter belang is Muziek luisteren of Films kijken  :yes:

Ik vindt het zelf allebei heel mooi HT en Stereo ,bij mij ligt het belang meer bij stereo van de mooie muziek weergave genieten , 11 serie is tuurlijk wel beter maar ook de 15 premium serie is al heel erg goed en als het erover gaat m.b.t hoeveel geld je besteden hebt koop dan gewoon de S2 serie i.p.v de nieuwe S3 serie denk jezelf dat die zoveel beter is dan ,ja de prijs  :schater:

Succes met de te maken keuze,s en ga lekker op je gemak luisteren bij een Hifizaak , de meningen lopen vaak ook zo uiteen wat men vindt laat je oren gevoel het werk doen  byebye

pollyxx40

Citaat van: Marantz 81 op september 02, 2012, 22:27:56
Denk wel van belang om voor jezelf te bepalen wat van groter belang is Muziek luisteren of Films kijken  :yes:

Ik vindt het zelf allebei heel mooi HT en Stereo ,bij mij ligt het belang meer bij stereo van de mooie muziek weergave genieten , 11 serie is tuurlijk wel beter maar ook de 15 premium serie is al heel erg goed en als het erover gaat m.b.t hoeveel geld je besteden hebt koop dan gewoon de S2 serie i.p.v de nieuwe S3 serie denk jezelf dat die zoveel beter is dan ,ja de prijs  :schater:

Succes met de te maken keuze,s en ga lekker op je gemak luisteren bij een Hifizaak , de meningen lopen vaak ook zo uiteen wat men vindt laat je oren gevoel het werk doen  byebye

Ga ik zeker doen!
De mogelijkheid met 15S2 LE houd ik ook zeker in gedachten. Zijn er technisch veel verschillen met de 11 ?

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

pollyxx40

Op voorhand denk ik dat t een zwarte SR7007 wordt met gouden SA 11 of 15 le met de daarbij behorende PM 11 of 15 le.
Vraag me af of ik het verschil tussen de laatste 2 ga horen  :|
Hoop het niet, dat scheelt een bom met duiten  :wink: en koop ik het in een keer.

Ik vind het ook leuk om gelijk nieuwe interlinks aan te schaffen.
Moet ik trouwens wel, want die optic en digi heb ik niet veel aan.

Nog een paar vragen hierover;
Gebalanceerd tussen sa en pm is wel bij 11 serie mogelijk en niet bij 15 serie. Zit daar veel verschil in? Kan me eigenlijk niet voorstellen. Maar toch....

Zo'n rca kabel is toch een interlink?

Welke kabels zouden jullie me aanbevelen?
(Uiteraard in verhouding met de set 11 of 15 en NIET rekening houden met m'n boxen, mochten dezen afleidend zijn  :wink: )

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

joep

Als gebalanceerde interlink voor een PM-11 met een SA-11 zou ik je v.d. Hul de Rock XLR adviseren.
Die kwam bij mij na veel getest er  als beste uit. Niet goedkoop.

The ROCK HYBRID (3T), stereo pair, fit with rhodium plated RCA connectors or with XLR connectors 0.8 meter €455.00.

Maus

Als je denkt het verschil niet te horen tussen de 2 versterkers, zou ik oppassen met dure kabels kopen. Zonde van het geld dan, als de rest van de set 'het niet waard is', als je begrijpt wat ik bedoel :)

pollyxx40

Citaat van: Maus op september 03, 2012, 22:28:49
Als je denkt het verschil niet te horen tussen de 2 versterkers, zou ik oppassen met dure kabels kopen. Zonde van het geld dan, als de rest van de set 'het niet waard is', als je begrijpt wat ik bedoel :)
Ik begrijp hieruit dat het verschil groot is......... en als ik dat niet hoor, ik niet moet investeren in kabels.
Of......
Als ik verschil niet zou horen, laat de verkoper mij naar de verkeerde opstelling luisteren? Omdat t verschil er wel degelijk is?

Ik wil uiteraard goede, zo niet de beste, kabels hebben.
Het zou erg jammer zijn als ik later componenten zou wisselen en dat dan blijkt... had ik maar.

Ik snap wel, dat als mijn oren (kan schietdoof zijn) het niet aankunnen, het zonde van de munten zou zijn.

Uiteraard zal ik niet blind af gaan op hetgeen geschreven wordt. Dit wordt wel eerst beluisterd. :lol:

Waarschijnlijk met de zelfde set, verschillende kabels beluisteren.

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

Marvin

Lekker beginnen met standaard spul, je kan dat altijd nog 'verbeteren'.

pollyxx40

Citaat van: marvin op september 03, 2012, 23:36:05
Lekker beginnen met standaard spul, je kan dat altijd nog 'verbeteren'.

Ik heb meer plezier met genieten van het geluid, dan te speuren / testen naar andere kabels.

In de loop der tijd veranderd mening en smaak toch wel. Wil zo goed mogelijk beginnen.

Vervolgens jaren genieten en dan misschien......

Als je graag Audi rijdt, en de financiën laten het toe, ga je ook niet "instappen" met Ford, om later te kunnen 'verbeteren'.

Niets tegen Ford overigens  :-D

Ik deel die mening dus niet. Ik snap wel dat het veel makkelijker is  :wink:

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

WimPeu

Wat ik niet goed snap is dat je in de titel je afvraagd of de 7007 goed genoeg zou zijn en nu al standaard een PM er bij wilt zonder eerst te hebben geluisterd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pollyxx40

Citaat van: WimPeu op september 04, 2012, 00:12:31
Wat ik niet goed snap is dat je in de titel je afvraagd of de 7007 goed genoeg zou zijn en nu al standaard een PM er bij wilt zonder eerst te hebben geluisterd.
Zonder de onzin over de boxen was het bericht al snel duidelijk.
De 7007 kun je niet vergelijken met een PM.
Er zit een groot verschil in en ja, ik ben stereo man met HT voor fun.
Vandaar dat ik ze beide wil, tenzij de verkoper met iets anders komt dat ik mooier / beter vind dan de marantz.

Ik heb nog niets gekocht, en ga ik ook pas doen na het luisteren.

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration