ruimtelijkheid, diepte, muziek verschil PM 11S3 vs SR7007 of.....

Gestart door pollyxx40, augustus 31, 2012, 16:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: pollyxx40 op september 01, 2012, 19:16:10
Wauw, dit klinkt interessant !  HB
Stiekem gaat ie wel expensive worden. Niemand had gezegd dat t goedkoop zou zijn. :angel:

Nu ben ik een zeikert en vind de kleur minder fraai dan de 11S3.
Op de site van Marantz staat idd omschreven bij 15S2 dat deze "Power Amp Direct Mode" mode heeft en bij de 11S3 niet ???
Maar zoom ik in op de foto van de 11S3, zie ik wel het knopje zitten "P Direct in" ook achter bij de aansluitingen trouwens.

Klopt het dat ze beiden als eindversterker kunnen fungeren?

En euh... excuses voor mijn technische beperking, maar houdt dit in dat,
Wanneer ik de PM aanzet met de SA het geluid stereo krijg over mijn "hoofd boxen" en
wanneer ik SR en PM en UD aanzet, ik doormiddels van de knop "P Direct in" te bedienen op de PM, ik 5.1 ontvang met dezelfde "hoofd boxen" als front?
(staan nl. naast de stereo en TV)??

Ja dan heb je ook wat  :-D  klopt idd zoals je het zegt

Nu wordt het ingewikkeld maar als je het goed leest begrijp je het wel  :yes:

Voor Film/muziek DVD ,  UD5005  :wink: / SR7005  :wink: ( geintegreerde voor/eindversterker )    en PM15S2 ( geintegreerde voor/eindversterker )   
aanzetten ,Power amp direct inschakelen op de PM15S2 fungeert die als eindversterker

Aansluiten :

SR7005 Pre out ( Pre out = voorversterker singaal  uitsturing )  naar Pre In PM15S2 ( Pre in komt het uitgestuurde singaal van de SR7005 voorversterker direct op de eindversterker PM15S2 )

Op de SR7005 sluit je de Center en sourround speakers aan ( RCA kabel tussen SR/PM  Pre out > Pre in )

Op de PM15S2 sluit je de Front speakers aan


Stereo :  

Gewoon PM15S2 en SA15S2  op de Frontspeakers




Volgens de site van marantz is de PM15S2 wel in Goud kleur verkrijgbaar  :yes:


Alle apparaten zijn nu tegen flink gereduceerd prijs verkrijgbaar door alle nieuwe Premium en HT serie die net zijn uitgekomen

Niber

Om één paar speakers op 2 versterkers aan te sluiten heb je ook zo'n kastje (had verwacht dat WimPeu de link al wel geplaatst zou hebben, aangezien hij in de "11-tijd" ook zo'n kastje heeft gebruikt.

Voor de rest, lekker luisteren!! Gaat om veel geld, de mening van een ander doet er niet toe.
Wellicht kom je er op uit dat je al heel tevreden met een UD5005 op een SR5007 bent...

Waar worden je pied pipers nu door aangestuurd?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: pollyxx40 op september 01, 2012, 15:29:39



Offtopic dus
Volgens mij is Gerbrant in de loop der jaren wel degenlijk commerciëler geworden. Zou ik ook doen denk ik  :-D




Nou commercieler na 3x failliet en weer door dat noem ik anders  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: WimPeu op september 01, 2012, 17:30:25
Ik maak er geen wedstrijd van. De een hoort enorme verschillen en de ander niet of nauwelijks. Ik kan alleen mijn bevindingen melden. 1:1 met een goede receiver tov de PM11 was in mijn oren en die van mijn vrouw niet de investering waard zullen we maar zeggen. Over jouw speakers kan ik niks zeggen die ken ik niet. Als jij ze te gek vind klinken dan klinken ze toch te gek. Dat er bij John volgens mij nogal wat oud zeer meespeelt doet niks af aan jouw beleving mag ik hopen.

@ Joep
Kun je een link plaatsen (bronvermelding) van jouw quote?

Geen geen oud zeer Wim gewoon onbeschoft maar wel de centen pakken van een nieuwe investeerder en weer op de fles en weer verder etc. etc.


popcorn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Citaat van: Niber op september 01, 2012, 23:24:35
Om één paar speakers op 2 versterkers aan te sluiten heb je ook zo'n kastje (had verwacht dat WimPeu de link al wel geplaatst zou hebben, aangezien hij in de "11-tijd" ook zo'n kastje heeft gebruikt.

Omdat de PM11S1 die Wim had geen schakelaar heeft om de voor en eindversterker te scheiden  :wink:

Niber

Citaat van: John Wx op september 01, 2012, 23:30:29
Nou commercieler na 3x failliet en weer door dat noem ik anders  8-)

Doorzettingsvermogen, omdat hij gelooft in "zijn product"? Kan ik wel respect voor hebben.

Ik ken de speakers niet, man is afgaande op het filmpje niet het type waar ik een pilsje mee zou drinken (kan ook generatie-kloof zijn). Maar ik vind het wel mooi dat hij een Nederlands product maakt welke sommige mensen blijkbaar erg enthousiast maakt.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

#81
Citaat van: Marantz 81 op september 01, 2012, 23:34:36
Omdat de PM11S1 die Wim had geen schakelaar heeft om de voor en eindversterker te scheiden  :wink:

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heeft de PM11s3 dat wel?
De 15s2 (eventueel LE) wel, dat snap ik. Maar omdat Polly zo expliciet naar de 11s3 vroeg...?

*Edit: niet goed gelezen, heeft dat ding dus ook.
* Edit #2: lijkt wel lelijk bij elkaar in rekje dan, zo'n PM/SA11 combi + SR/UD7007... Premium-look en de gewone.  :eerie:
@Ts/Polly: kun je je vliegtuig (van je "onderhandschrift") niet verkopen en een aparte stereo of bioscoopkamer maken? Nog een paar Pied Pipers er bij (omdat je daar zo van houdt) en het probleem is opgelost... clown1  pompom
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op september 01, 2012, 23:36:14
Doorzettingsvermogen, omdat hij gelooft in "zijn product"? Kan ik wel respect voor hebben.

Ik ken de speakers niet, man is afgaande op het filmpje niet het type waar ik een pilsje mee zou drinken (kan ook generatie-kloof zijn). Maar ik vind het wel mooi dat hij een Nederlands product maakt welke sommige mensen blijkbaar erg enthousiast maakt.

daar heb je wel een goed punt Niber, zat nog in de minus fase thx
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op september 01, 2012, 23:34:36
Omdat de PM11S1 die Wim had geen schakelaar heeft om de voor en eindversterker te scheiden  :wink:

Niet wat een prul

heb je al een foto van je nieuwe matten gemaakt in de auto  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op september 02, 2012, 02:39:33
Leuk topic, al heb een deel overgeslagen. pompom

We kunnen niet steeds iedereen vermaken soms door de zure appel heen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Janver

Hier kan uw reclame staan!

pollyxx40

Citaat van: Niber op september 01, 2012, 23:38:20
@Ts/Polly: kun je je vliegtuig (van je "onderhandschrift") niet verkopen en een aparte stereo of bioscoopkamer maken? Nog een paar Pied Pipers er bij (omdat je daar zo van houdt) en het probleem is opgelost... clown1  pompom

Whahahahah  :-D :-D :-D

Vliegtuig staat op Soesterberg. Zette m'n auto d'r naast en heb ff kiekje genomen.  :angel:

Vond het wel een leuk plaatje geworden. Was het maar zon feest. Ik zou idd gelijk vliegtuig verkopen   :wink:

Ik geef toe dat t aanzicht naar de audio fraaier kan als je de zaken kon scheiden in een luisterruimte en een bioscoopruimte of zo.

Moet eens ga kijken hoe ik dit ga aanpakken. Niet in 1 keer, want dan is het een hoop geld hahahah beetje bij beetje ga ik de onderdelen bij elkaar kopen. Veeeeeeel goedkoper hihi

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

pg

Je kan dit toch ook beetje bij beetje opbouwen.
Eerst de sr,ud en dan pm.
En dan kan je altijd weer kijken wat je met de speakers doe over paar jaar.

Mvg,

pollyxx40

Citaat van: John Wx op september 01, 2012, 23:30:29
Nou commercieler na 3x failliet en weer door dat noem ik anders  8-)
Wist ik niet ( weet zoveel niet  :-) )
Verklaart wel waarom ie commerciëler is geworden.  :-P

@marantz 81 duidelijke uitleg thx  pompom

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration