Na een leuke en leerzame luisterdag bij Cornelis (Cor), waar ik met veel bewondering zijn Harbets heb beluisterd, is mijn visie ten opzichte van monitor luidsprekers drastisch gewijzigd. Vorige week zag ik in Amersfoort een set Sonus Faber Signums te koop staan, en voor een prima prijs. Jullie raden het al, Robbie heeft de stoute schoenen aangetrokken en dit paartje maar gelijk opgehaald.
Thuis natuurlijk gelijk aangesloten en.........prima sound! Kan niets anders er van maken. Deze speakers weten een breed, mooie soundstage neer te zetten met gedetailleerd hoog en een mooi laag, een laagweergave waarvoor een sub echt niet nodig is. De Sonus Fabers staan 104cm van de muur en recht naar de luisterpositie toe. Alsof er mega vloerstaanders staan te spelen. Het blijft echt bijzonder om dit te ervaren.
Ik heb wel een kleine wijziging in mijn kabelmanagement doorgevoerd: de Kimber4TC luidsprekerkabels heb ik er wel afgehaald. Daarvoor in de plaats gewoon een vette koperkabel van de rol! Dit gaf meer balans in het laag, midden en hoog. De Kimbers waren net even to much.
En al het lekkers wat de Sonus Fabers van de Duson A10 krijgen vinden de Italianen prima smaken, de match lijkt goed. Enfin, de komende dagen maar even luisteren.