Audio streamer/Multi media streamer

Gestart door KayaRahnee, augustus 18, 2012, 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Audiotic

Citaat van: Zoldar op augustus 23, 2012, 22:26:31
denk dat hier al vaker mij ongenoegen heb geuit met de onstabiliteit van netwerken.

en die laptop van mij met foobar2000 doet het prima hoor. alleen die fan al maakt 70db. moet em erg ver weg onder bank stoppen om hem niet te horen.

AUC doet er soms uren over om een cd te rippen, wel eerst plaatjes uitzoeken.

daar moet je ook maar zin in hebben. en ik ben een computer noooob eerste klas. vind het ook niet leuk om ermee bezig te zijn.

persoonlijk maak ik liever de naald schoon van de element en af en toe een plaatje wassen.

of gewoon een cd in het gleufje.
Dat is wel apart. Een simpel bedraad netwerk is superstabiel. En iTunes ript een CD in een minuut of 3... En dat is met error correction aan.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Citaat van: Zoldar op oktober 01, 2012, 18:28:43
ook naar FLAC? of wav met tags?

Nee, maar ALAC of FLAC is om het even, allebei lossless. En wav snap ik de reden niet, als je dezelfde kwaliteit hebt als een 2 tot 3 keer zo klein bestand. Zelf gebruik ik trouwens dB Poweramp.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Tja.... Dont hate the player, hate the game.



--Verstuurd zonder netwerk--

KayaRahnee

Citaat van: Zoldar op augustus 23, 2012, 22:26:31
en ik ben een computer noooob eerste klas.

Bij mij is het nog veeeeeeeel erger vermoed ik, hoe meer ik lees over straemen hoe minder ik er van snap  violent1.......al die uitdrukkingen/termen, mogelijkheden enz......zal eens ergens "in de leer " moeten gaan veronderstel ik zodat ik het allemaal "live" kan ondervinden.
Eerlijk gezegd word ik er alleen maar wat gefrustreerd van  :yes:
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Audiotic

Citaat van: KayaRahnee op oktober 01, 2012, 19:56:24
Bij mij is het nog veeeeeeeel erger vermoed ik, hoe meer ik lees over straemen hoe minder ik er van snap  violent1.......al die uitdrukkingen/termen, mogelijkheden enz......zal eens ergens "in de leer " moeten gaan veronderstel ik zodat ik het allemaal "live" kan ondervinden.
Eerlijk gezegd word ik er alleen maar wat gefrustreerd van  :yes:
Het is makkelijker dan het zo lijkt hoor. Gewoon aan beginnen, 't is net fietsen :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Citaat van: Zoldar op oktober 01, 2012, 18:28:43
ook naar FLAC? of wav met tags?
Als je wilt kan je ALAC weer converteren naar FLAC of WAV, met tags. Bijv. met XLD op de Mac. Gewoon je files erop gooien en converteren maar. Maar waarom zou je?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

KayaRahnee

Citaat van: Audiotic op oktober 01, 2012, 20:17:46
Het is makkelijker dan het zo lijkt hoor. Gewoon aan beginnen, 't is net fietsen :-)

Jammer dat het niet als pintjes drinken is........ :wink:
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op oktober 01, 2012, 20:22:44
Jammer dat het niet als pintjes drinken is........ :wink:

dat is anders om in het begin makkelijk maar word steeds moeilijker op de avond/nacht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KayaRahnee

Citaat van: John Wx op oktober 01, 2012, 20:45:06
dat is anders om in het begin makkelijk maar word steeds moeilijker op de avond/nacht

Inderdaad, en hoe minder ik dan drink hoe zatter ik word.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

HansBeekhuyzen

Ik heb zo'n beetje alles in huis gehad waar ik aan kan komen en werk nu met een Mac Mini dat via iTunes en Pure Music tot 192/24 en zelfs DSD kan spelen (DSD zelfs native als je DAC dat aankan). Geïnteresseerd in mijn historie? kijk dan even op http://tinyurl.com/9jzo7ss. iTunes bedien ik met een iPad, luxer kan het bijna niet. Wel een goede DAC erbij kopen natuurlijk.
Hans Beekhuyzen
theHBproject

Jeroen

Citaat van: HansBeekhuyzen op oktober 03, 2012, 11:11:09
Ik heb zo'n beetje alles in huis gehad waar ik aan kan komen en werk nu met een Mac Mini dat via iTunes en Pure Music tot 192/24 en zelfs DSD kan spelen (DSD zelfs native als je DAC dat aankan). Geïnteresseerd in mijn historie? kijk dan even op http://tinyurl.com/9jzo7ss. iTunes bedien ik met een iPad, luxer kan het bijna niet. Wel een goede DAC erbij kopen natuurlijk.

Zou een Mac mini beter presteren dan simple audio roomplayer? Ik heb zelf een naim supernait waar een DAC inzit maar dat wist je waarschijnlijk al.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

HansBeekhuyzen

Citaat van: Jeroen op oktober 03, 2012, 11:55:03
Zou een Mac mini beter presteren dan simple audio roomplayer? Ik heb zelf een naim supernait waar een DAC inzit maar dat wist je waarschijnlijk al.
Ik heb zo'n beetje alles in huis gehad maar net niet de Naim. Dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Sowieso is de Naim makkelijker qua 'onderhoud'. Computers, ook die van Apple, hebben de neiging net niet dat te doen wat je wilt op het moment dat je het wilt. Voor mij altijd snel op te lossen maar mijn vrouw irriteert het wel eens. Maar qua klank heb ik nog niets beters gehoord (USB uit naar een DAC, natuurlijk).
Hans Beekhuyzen
theHBproject

Zoldar

Je zou door mijn netwerk problemen bijna de indruk krijgen dat ik de streamer in de tuin ga begraven. Gisteren weer lekker met de SBT/MF V-link/Moon DAC naar porcupine tree geluisterd in high rez.

DVD-Audio rippen met Foobar
Ik ben hier ook maar tegenaan geblunderd. your milage may vary....

DVD-Audio gebruikt MLP als codec en dat wordt door de meeste streamers niet ondersteund.
download DVD-Audio plugin voor Foobar
gebruik de "open disc".
nu is het wat hit en mis met het betand wat je laat openen. als het goed is krijg ja daarna alle tracks in je foobar. dit zijn de stereo en surround MLP high rez tracks. Je kunt nu in principe met Foobar streamen.
Foobar MLP laten converteren naar WAV, Flac of wat je gebruikt en hup, op de NAS.

Enjoy!







Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Jeroen

Citaat van: HansBeekhuyzen op oktober 03, 2012, 12:18:16
Ik heb zo'n beetje alles in huis gehad maar net niet de Naim. Dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Sowieso is de Naim makkelijker qua 'onderhoud'. Computers, ook die van Apple, hebben de neiging net niet dat te doen wat je wilt op het moment dat je het wilt. Voor mij altijd snel op te lossen maar mijn vrouw irriteert het wel eens. Maar qua klank heb ik nog niets beters gehoord (USB uit naar een DAC, natuurlijk).

Alleen jammer dat je alles weer van flac naar Apple lossless moet converteren of alle cd's weer opnieuw inscannen en dat is een hoop werk en daar heb ik niet zo'n zin in.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.