Citaat van: Rabit op augustus 27, 2012, 20:42:28
Ja en nee. Als een winkelier een voorraad inslaat, koopt men de producten in voor een bepaald afgesproken tarief om later winst kunnen maken. Voorraad kan een voordeel zijn want, je kunt direct leveren maar tegelijk is het ook een risico als dus de vraag afneemt. Dus als je zegt dat het nadeel dan bij Marantz ligt is het in dit geval niet zo tenzij, er andere afspraken zijn gemaakt waardoor Marantz de winkelier een bepaald bedrag uitkeert als hij / zij een x aantal producten verkoopt.
Weet niet hoe je aan deze onwaarheden komt ?
Je koopt de spullen in voor een vaste inkoop of het nu Mediamarkt is of de Hificorner of weet ik veel wie
En bij de jaarafspraken komen de marge's ter sprake etc. etc. ook de marketingbijdrage advertentiekosten etc. geen verzendkosten geen faktuurkosten (die kan je allemaal weer in het produkt stoppen om je marge hoog te houden als de prijs onder druk staat of om je produkten tijdens uitverkoop af te schieten (marge is heilig)
Het is altijd het probleem voor Marantz want als jij veel voorraad heb en een andere winkel adverteerd met een goedkopere prijs (geen demo of showmodel maar op stapel hebben staan) krijg je prijs protectie op je voorraad moet Marantz door heel Nederland de voorraad effe bijspekken met centjes.
Of je schiet zelf een merk/type af bijvoorbeeld laten we zeggen MARANTZ de UD 5007 voor 299 € omdat je het merk niet meer gaat voeren volgend jaar ivm met andere merken die betere marges geven en zeggen die condities maar geen Marantz in store
Was het maar zo simpel, Marantz moet alle winkels te vriend houden van groot to kleine want een kleine winkel kan de hele markt voor een tijdje van een bepaald produkt op scherp zetten met zoals ik aan gaf 299€ voor een UD5007