marantz model 27

Gestart door HAL9000, augustus 15, 2012, 01:32:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een  goude  oude  op de  tafel gehad,  nog  in nette  staat. Deze  komt ui  1970 en  is uitgevoerd  met  woodcase.  Mooi  apparaat, werkte  wel,  bias  probleempje  bij de eindversterkers. Verder heb ik  alle  elko's vervangen is  3 lampjes..


is  wel wat anders  dan de 2200  serie.

am fm, met discrete  stereo decoder.

voeding,  hele oude  ELNA  serie.

voorversterker, van de 1060  wel eerste  versie.


alle  gereviseerd  en afgesteld.

Mooie dikke printen.

dat is  oude  smurrie.






Erg leuk ding, mooie  volle klank en een  goede  tuner.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

#1
 hello hello hello hello hello Saved by the bell, Oh pardon, I mean HAL.
Great Job en wat een prachtige golden oldie. Zo maken ze ze hedentendage niet meer, ook marantz niet. Het is tegenwoordig allemaal voor de vervangingsmarkt.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Leuk ding Jon deze heb je toch uit de regio ?

Jij schrijft: Voorversterker van de 1060  wel eerste  versie, wat is dan het verschil t.o.v. de latere versie(s) ?

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Ik herkende het preetje direct........ :-D 

Die modellen zijn gewoon goed gebouwd en alweer in tegenstelling tot wat er op het net gebralt wordt.  :gaap:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: Paul op augustus 15, 2012, 08:21:19
Leuk ding Jon deze heb je toch uit de regio ?

Jij schrijft: Voorversterker van de 1060  wel eerste  versie, wat is dan het verschil t.o.v. de latere versie(s) ?

Ja  deze  is van peter inderdaad,  die  had  interesse  in mijn 1550  die  hier stof  stond  te vangen.  Ik vind  die  27  een leuker  apparaat!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Ze  zeggen dat  deze  voeding problemen heeft ?????   Bij de  eindversterker is het standaard.  En  voor  de  rest is  het ook standaard.  Wel een oude  voedingstor maarja  na  revisie  werd  deze niet meer  warm.


Dank je Cor!!!   moet jij ook niet eens  een klassieker?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: HAL9000 op augustus 15, 2012, 14:44:50
Ja  deze  is van peter inderdaad,  die  had  interesse  in mijn 1550  die  hier stof  stond  te vangen.  Ik vind  die  27  een leuker  apparaat!
Lijkt mij idd een goede deal, achter het glas in de vitrine en iedere dag naar kijken.    :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site