Marantz model 170DC ahum....;-(

Gestart door SB_Marantz, augustus 10, 2012, 01:42:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Er staat momenteel een 170dc op den tafel............



1 Kanaal stuk / voedings cap verdubbeld / rare potmeters geplaats waarvan 1 stereo en één mono + niet originele knoppen / VU meter, protectie circuit ontbreekt en er is e.o.a. raar circuit ingefrot / rare home made rackhandles erop gefrot etc etc
Over de soldeer kwaliteiten zullen we het maar niet hebben.

Een echte hobby Bob bak dus.

Ik heb het ding eens goed bekeken en ga een poging wagen de 170dc in ere te herstellen.

Foto's van het wazige circuit en hoe ik dat op ga lossen volgen later nog wel een keer, het heeft geen haast maar heb vast een begin gemaakt:




























Tot zover het cosmetische gedeelte + originele potmeters, knoppen, boutjes voor de besvestiging van het frontpaneel aan het chassis.

Het electronische gedeelte volgt later.........................



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

leuk  2  van die  ellendige  combo  elko's!!  nou heb je  nu effectief 2  goede  elko's  :-P
Wel  sneu dat  deze  als zijnde  goed  werd  verkocht!.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

#3
 :yes:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Paul op augustus 10, 2012, 09:00:00
:-o  Gaat toch wel goedkomen ?  8-) :-D


Je kent me een beetje.................. :-D :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#5
Het ding doet het weer........................................maar we zijn er nog niet en ik zou het ding het liefst in originele staat herstellen dus wie er een sloper heeft staan of weet te staan?! 


De foto's spreken voor zich denk ik maar mochten er vragen zijn stel ze gerust.



Hier nog met de verdubbelde V/capaciteit.
Tevens kun je zien dat de originele pcb voor de VU meter sturing / protectie weg is en vervangen door e.o.a. zelfbouw printje wat de meters niet eens netjes kan aansturen of je moet het ding 30 Watt laten uitsturen eer er beweging in komt.






Voeding en VU meter stuur pcb:





De 2e dubbele V/elco verwijderd en de V/spanning losgehaald:






Oude bekabeling:






Nieuwe bekabeling op de ''nieuwe'' potmeter + VU meter stuur pcb:











Test:








Benodigdheden:

Originele speaker terminals
VU/protectie PCB
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

#6
Citaat van: SB_Marantz op augustus 10, 2012, 10:50:44

Je kent me een beetje.................. :-D :wink:
Ik ken jou helemaal niet..., Wilfred! :wink: :-D

En nu niet boos worden heh? :wink:



byebye, Cor.



P.S. Vertel mij wie jouw vrienden zijn (o.a. Paul), dan vertel ik wie jij bent. (bron: De Bijbel/ Het Nieuwe Testament)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

I.i.g. succes, ziet er mooi uit die eindbak. Hopelijk komt het helemaal voor de bakker! Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinnyvinz

#8
Zonde dat iemand zo'n mooi apparaat "verkracht" heeft.
Aan de printjes te zien heeft deze persoon er nog veel werk ingestoken ook.....


Paul

Kan je de speaker terminals van die donor receiver met die defecte trafo niet overzetten of past dat niet ?

Is idd aardig in gefrot en het soldeerwerk lijkt meer bakwerk dan vakwerk.  frusty
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Er mist een print  :-o  leuk!  ik kreeg ook zo'n  ding  aangeboden!
Volgens mij komt  deze  uit  waddinxveen.   HLP
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Heb redelijk goed nieuws.................. :schater:


Er zaten nog allerlei rare kwaaltjes in: brom met de volume pots vol open en een rare positieve sinus.

Het zelfbouw knutsel ding eraf geknipt en de boel direct op de input van de beide kanalen aangesloten.

Probleem opgelost!

Andere speaker terminals gemonteerd en de dc piek gemeten tijdens het inschakelen.......80 mV maar?!

Je hoort niet eens een plopje tijdens het inschakelen met de speakers aangesloten dus.

Full power test 43 Vac = 116 Watt @ 8 Ohm

Rest nog het rechter kanaaltje aanpakken wat op zich goed werkt maar daar hebben ze ooit allemaal tantaal ingezet...........vreemd maar ok it vurks.

Nu effe geen zin meer..... :gaap:






















Even aan de PM-5 ( als preamp)



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Dus eigenlijk een gevalletje voor misdaad - audio - anoniem ?  :-o :roll: :-D :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: HAL9000 op augustus 11, 2012, 17:34:32
Er mist een print  :-o  leuk!  ik kreeg ook zo'n  ding  aangeboden!
Volgens mij komt  deze  uit  waddinxveen.   HLP


Dat moet het model in kwestie zijn dus.............enfin het ding draait als een zonnetje nu!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!