PM KI-Pearl

Gestart door kdt, augustus 05, 2012, 18:57:55

Vorige topic - Volgende topic

mountainbiker

Citaat van: Marco op november 15, 2012, 17:28:40
Marvin !!!

Heb je nog een plaatje van de filters die in jouw Tannoy's zitten ?
Nee wel van mijn Missions!!! pompom
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

mountainbiker

Citaat van: Gust0 op november 15, 2012, 16:35:04
Wel John blijf jij maar lekker sceptisch maar ik weet wat ik hoor en ben echt niet over één nacht ijs gegaan hoor  :lol: ik geniet nu lekker van een superieur geluid en ik weet dat "matches made in heaven" tussen versterker en speaker echt bestaan! Heb ik al verschillende keren mogen ervaren. For ex. Marantz en Focal is 1+1=3  :wink:
Ook kunnen kabels een wereld van verschil maken in het geluidsbeeld en nee ik heb het niet over exuberant dure maar heel betaalbare van VDH of Siltech.
Ik heb ook tests met phono voorversterkers gedaan waarbij het geluidsbeeld als een pudding in mekaar kan zakken  :-(
Nu heb ik pas weer een uitgebalanceerd systeem  :yes: en dat was er niet met de "Lite"
Gelukkig maar dat "cijfertjes" niet alles zeggen;het zou maar saai worden :-D
Wedden van wel van die 1 nacht ijs!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

mountainbiker

Citaat van: WimPeu op november 15, 2012, 18:27:08
Ach al die argumentaie's ken ik inmiddels wel. Hifi aankopen gaan vaker met het hart dan met het hoofd...
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

mountainbiker

Citaat van: kdt op november 15, 2012, 17:18:44
TAV MARCO

ik heb geen weerstanden vervangen o.i.d., zie onderstaande kopie van eerder bericht.

Ook denk ik dat bv een weerstand van 100 ohm met een prijs van 5 cent en dezelfde weerstand in een pro-uitvoering van bv 1 euro meettechnisch beiden 100 ohm meten maar klankmatig verschillend zijn. Dat is volgens mij de meerwaarde van een duurdere versterker of een speciale uitvoering.
Kies maar uit!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

xander32

Citaat van: Gust0 op november 15, 2012, 16:35:04
Wel John blijf jij maar lekker sceptisch maar ik weet wat ik hoor en ben echt niet over één nacht ijs gegaan hoor  :lol: ik geniet nu lekker van een superieur geluid en ik weet dat "matches made in heaven" tussen versterker en speaker echt bestaan! Heb ik al verschillende keren mogen ervaren. For ex. Marantz en Focal is 1+1=3  :wink:
Ook kunnen kabels een wereld van verschil maken in het geluidsbeeld en nee ik heb het niet over exuberant dure maar heel betaalbare van VDH of Siltech.
Ik heb ook tests met phono voorversterkers gedaan waarbij het geluidsbeeld als een pudding in mekaar kan zakken  :-(
Nu heb ik pas weer een uitgebalanceerd systeem  :yes: en dat was er niet met de "Lite"
Gelukkig maar dat "cijfertjes" niet alles zeggen;het zou maar saai worden :-D
Jij bent tevreden, daar gaat het om. Maak je dan maar niet te druk over wat anderen er van vinden :wink:.

JohnWx

Citaat van: xander32 op november 16, 2012, 08:28:38
Jij bent tevreden, daar gaat het om. Maak je dan maar niet te druk over wat anderen er van vinden :wink:.

maar ga dan ook niet een ander overtuigen en gevraagde reaktie's negeren  8-) dat komt op het zelfde neer als mensen zeggen het kan niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: John Wx op november 16, 2012, 09:40:58
maar ga dan ook niet een ander overtuigen en gevraagde reaktie's negeren  8-) dat komt op het zelfde neer als mensen zeggen het kan niet
... Ook voor jou; maak je niet te druk over wat ander vinden :wink:.

JohnWx

Citaat van: xander32 op november 16, 2012, 10:33:48
... Ook voor jou; maak je niet te druk over wat ander vinden :wink:.

mmmmmmmmmm goed punt thx
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Soms krijg ik gewoon het idee dat er een stukje jalousie hier in het commentaar sluipt. Blijf me ook verbazen dat er mensen zijn die een set beter kunnen beoordelen op 100 kilometer afstand dan de persoon die de set in zijn huiskamer heeft staan. Echt knap moet ik zeggen. Nee het gekrakeel van menig orakel hier gaat me toch iets te ver.

Is Gust0 helemaal gelukkig met zijn set dan is het toch prima zo. Hoop dat je echt lang van je set mag genieten.
Ik zou zeggen die persoon heeft gewoon veel plezier van zijn set. Gefeliciteerd Gust was iedereen hier maar zo tevreden over zijn set. Duizend keer beter dan hen welke blijven veranderen en nooit tevreden zijn.

rexp

mountainbiker

versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

xander32

Citaat van: joep op november 16, 2012, 11:21:06
Soms krijg ik gewoon het idee dat er een stukje jalousie hier in het commentaar sluipt. Blijf me ook verbazen dat er mensen zijn die een set beter kunnen beoordelen op 100 kilometer afstand dan de persoon die de set in zijn huiskamer heeft staan. Echt knap moet ik zeggen. Nee het gekrakeel van menig orakel hier gaat me toch iets te ver.

Is Gust0 helemaal gelukkig met zijn set dan is het toch prima zo. Hoop dat je echt lang van je set mag genieten.
Ik zou zeggen die persoon heeft gewoon veel plezier van zijn set. Gefeliciteerd Gust was iedereen hier maar zo tevreden over zijn set. Duizend keer beter dan hen welke blijven veranderen en nooit tevreden zijn.

stupid

JohnWx

Citaat van: joep op november 16, 2012, 11:21:06

op 100 km afstand kan je wel vinden dat superlatieven zwaar overdreven kunnen worden in het algemeen en dat heeft niks met wat voor vorm van jaloezie te maken Joep maar met beide beentjes op de grond en logisch nadenken vind ik

en vaak is het jammer dat reply's op posting niet beantwoord worden

maar kan jij aangeven Joep waar die eventuele vorm van jaloezie zit in een stuk tekst

vr gr John

Niber

Ik denk dat Joep bedoeld dat hij wat moe wordt/is van het "welles - nietes" verhaal en dat alles hoe dan ook technisch onderbouwt moet worden.
Sommige dingen zullen technisch niet verklaarbaar zijn, maar als iemand het wel hoort prima toch...

Aan de andere kant is opdringen van goede kabels/versterkers ook niet nodig.

Het is alleen blijkbaar heel erg moeilijk om dat van elkaar te accepteren...Zoals ieder topic wat over deze onderwerpen gaat weer blijkt.

Discussie mag, maar hou het leuk. Wat mij betreft mag hier ook wat strenger op gemodereerd worden in de zin van comments schrappen.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marvin

Met de moderatie is niet, maar dan ook helemaal niets, mis.