Marantz 2245 reparatie.

Gestart door HAL9000, augustus 02, 2012, 21:30:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik  heb  een dikke marantz 2245  op m'n tafel  gehad.  Ding  was  defect.  Ging  wel aan maar  schakelde  niet in, FM stereo reageerde  wel!  tevens  was  de balans  knop  afgebroken.


Niet  erg levendig, maargoed  zit wel leven in!.

nooit aan geknutseld,  uit  1973.

voeding oud, protect blijkt  defect  te zijn.

Am  oud

Am nieuw.

afgebroken. Heb gelukkig nog  een van een donor  2230.

voorversterker oud,  de  beroemde goed  klinkende  1060  voorversterker is  dit.

Alle  elko's  Vervangen door  panasonic  NHG 105g

Phono  stage  oud.

Phono stage nieuwe  elko's  en  2 transistoren.

Fm stereo decoder oud.

Nieuwe  elko's

FM oud

uiteindelijk kom je  erbij.

nieuwe elko's  zijn  overigens  een van de  beste  tuners!.

Voeding vervangen,  relais  is nog  prima.

De enigste  elko's  op de  eindversterkers.

Nieuwe  voedings  elko's .

oude  rommel.

alles nieuw.

Onder ook.





Ziet er heel wat  beter uit,  en  klinkt  super.  Lekker  vol warm en goed gedetailleerd .
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Laserblast

Looking good ! Nu die van mij ook nog binnekort. Ik hou je op de hoogte.

Janver

Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Laserblast op augustus 03, 2012, 00:08:38
Looking good ! Nu die van mij ook nog binnekort. Ik hou je op de hoogte.
Long time, no see, Laserblast... Wederom welkom. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Dit  is  overigens  de  beste  receiver  lijn van marantz.  Beste  tuners  en beste  eindversterkers, minste  problemen. 

Ik  heb zelf  een 2270  staat,  deze  heeft alleen een  grotere  transformator.  Wereld  machines.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jrm

 hello hello

Blijft weer leuk om te zien en te lezen Jon,  HB HB

Laserblast

Citaat van: HAL9000 op augustus 04, 2012, 01:01:03
Dit  is  overigens  de  beste  receiver  lijn van marantz.  Beste  tuners  en beste  eindversterkers, minste  problemen. 

Ik  heb zelf  een 2270  staat,  deze  heeft alleen een  grotere  transformator.  Wereld  machines.


Is er klankmatig een groot verschil tussen een 2245 en een 2270 ? Ik bedoel voor gewoon huiskamer gebruik. Ik speel nu vooral met een stel Wharfedale Dovedale 3 luidsprekers. Of gaat die 2270 het vooral beter doen op een stel zwaardere speakers?
Oh en Cornelis, je krijgt de groeten terug !

Laserblast

PS Hal9000 stuur me eens een Pm wat zo een revisie ongeveer zou kosten. In het beste en in het slechtste geval, want ik heb hier helemaal geen idee van. Ik wil die van mij echt terug op z'n best laten klinken. Grts

HAL9000

#11
Citaat van: Laserblast op augustus 05, 2012, 14:00:37
Is er klankmatig een groot verschil tussen een 2245 en een 2270 ? Ik bedoel voor gewoon huiskamer gebruik. Ik speel nu vooral met een stel Wharfedale Dovedale 3 luidsprekers. Of gaat die 2270 het vooral beter doen op een stel zwaardere speakers?
Oh en Cornelis, je krijgt de groeten terug !

Nee  intern  lijken ze  hetzelfde, Trafo van de 2245 is kleiner.  350Watt  tov 500watt voor  de 2270.

De 2245  en 2270  hebben  dezelfde  eindversterkers.  Echter kan  de  2270 net even wat beter  overweg met  laag rendement speakers.  85db ±  B&W  heeft veel laag rendement kasten.  Wharfedale  niet echt,  ik speel 2paar E50  en zijn 96db. 

ik stuur je een PM.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Laserblast

Ik heb hier ook een paar E30 staan. Vindt ze niet zo sterk in de basweergave. De E50 zal wel een pak beter klinken? De Kingsdale 3 zou ik nog wel graag willen.

HAL9000

Citaat van: Laserblast op augustus 05, 2012, 22:08:26
Ik heb hier ook een paar E30 staan. Vindt ze niet zo sterk in de basweergave. De E50 zal wel een pak beter klinken? De Kingsdale 3 zou ik nog wel graag willen.

E30  zijn inderdaad wel  kleintjes.  Vind  ze wel leuk, maar klinken minder dan de E50 en 70.  Deze  klinken  heel goed.  Alleen moet je  ze  wel van de  grond  af  halen. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!