James Randi en zijn gouden stopcontact

Gestart door jwx, juli 30, 2012, 11:59:03

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: Marco op juli 30, 2012, 20:53:55
Wat hebben auto's met stroom te maken ??

Heb je in bovengenoemde auto's gereden ?

nee maar ik denk dat vele wel een idee/suggestie hebben net zoals ik wel is zeg dat iets niet kan maar word ik weer uitgemaakt voor non believer en dat is met dit ook denk ik  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Citaat van: Zoldar op juli 30, 2012, 20:52:58
vertel aan iemand die een asta aanval heeft

haha ik zei toch niet dat dat voor alles werkte

Zoldar

ah oh, patient loopt paars aan.....neem toch maar een pufje :)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: cz79 op juli 30, 2012, 22:29:19
haha ik zei toch niet dat dat voor alles werkte

ook niet voor afvallen  :x
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Citaat van: Marco op juli 30, 2012, 20:53:55
Wat hebben auto's met stroom te maken ??

Heb je in bovengenoemde auto's gereden ?

Niets met stroom, maar je snapt mijn punt toch wel?!

Ik ben in een heel hoop dingen een 'believer' maar het gaat om het putn dat als je het wilt kopen en je kunt het betalen, dan moet je dat gewoon lekker doen. En als dat er dan voor zorgt dat je daarvan geniet is dat prima! En dan laat ik in het midden wat dan wel of niet goed of beter is.

Maus

Ik geloofde het ook nooit en toch heb ik het verschil gehoord in netkabels. Dus de kabel tussen het stopcontact en de versterker. Ook maakte het nog uit of je een goedkoop verlengsnoer ertussen had of niet.

Dus of er echt verschil is, ja naar mijn mening wel, maar het is wel zó klein...
Het zou mij dus totaal niet uitmaken.

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op juli 30, 2012, 20:14:51
Wij hebben ooit in Pakistan tijdens een humanitaire hulpverleningsuitzending de mensen Dextrose tabletten gegeven en ze verteld dat dat één van de sterkste medicijnen was welke er worden gemaakt, na een paar minuten stonden ze op van de brancard en konden plots weer lopen.

Moreel verantwoord: Misschien
Hielp het de mensen aldaar: Zeker

Dus placebo kan werken, datzelfde geldt voor een hoop (zeker niet alle) hifi tweaks, maar ja als je het geld er voor hebt, waarom zou je het dan niet gewoon kopen als je het mooi vindt.
Moraliteit en hulpverlening staan soms op gespannen voet met elkaar. En zeker sommige filosofiën en hulpverlening. Sommige politici vinden het heel onverantwoord om de zwakkeren en hulpbehoevenden te helpen c.q. hun nood te lenigen of hen tijdelijk of structureel te ondersteunen. 12 september a.s.: E-day! ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op juli 31, 2012, 02:10:22
Moraliteit en hulpverlening staan soms op gespannen voet met elkaar. En zeker sommige filosofiën en hulpverlening. Sommige politici vinden het heel onverantwoord om de zwakkeren en hulpbehoevenden te helpen c.q. hun nood te lenigen of hen tijdelijk of structureel te ondersteunen. 12 september a.s.: E-day! ;-)

hij leeft nog Cor  :-D

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op juli 31, 2012, 02:32:37
hij leeft nog Cor  :-D
Goddank, ik was al bang dat hij onder een oranje/rood/wit/blablablaauwe tram was gekomen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Citaat van: Maus op juli 31, 2012, 01:56:26
Ik geloofde het ook nooit en toch heb ik het verschil gehoord in netkabels. Dus de kabel tussen het stopcontact en de versterker. Ook maakte het nog uit of je een goedkoop verlengsnoer ertussen had of niet.

Dus of er echt verschil is, ja naar mijn mening wel, maar het is wel zó klein...
Het zou mij dus totaal niet uitmaken.

ik was ook klaar om en netsnoer naar het rijk der fabellen te verwijzen. maar dat pakte wat anders uit. zonder daarvoor erg diep in de buidel voor te hoeven tasten. zelfs een paar db verschil tussen de ene en andere kabel met een testtoon. alleen netsnoertje verwisseld. kan niet, gebeurde wel.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 31, 2012, 11:38:14
ik was ook klaar om en netsnoer naar het rijk der fabellen te verwijzen. maar dat pakte wat anders uit. zonder daarvoor erg diep in de buidel voor te hoeven tasten. zelfs een paar db verschil tussen de ene en andere kabel met een testtoon. alleen netsnoertje verwisseld. kan niet, gebeurde wel.

ja dan is er een verklaring voor, omgevings rumoer  :-P :-P :-P :-P :-P :-P of gewoon een wetenschappelijke verklaring  HLP

ben ik heel benieuwd wat en hoe dat komt, koper met ? zilver ? of een hheellleeee goed afscherming of ?

tis toch geen MIT met een kastje die tellen niet  :-D

Zoldar

gewoon koper snoer van 3x2.5, afgeschermd met vergulde stekkers.

wat me wel opviel is dat ik hier standaart snoeren heb liggen met verschillende dikte. varieert van 2x0,70 tot 3x1.0.

er zit rondom de Graaf veel storing. de phono trap met ECHT bovenop de marantz en het phono draad voorzichtig gepositioneerd anders heb je hum en ruis uit de speakers.
het led lampje aan het rack (in het stereoo stekkerblok) zorgt ook voor ruis op de phono ingang.
de tv/aansluiting komt achter de graaf binnnen.

dus er zal best wat nut zijn in goede afscherming.

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op juli 31, 2012, 11:38:14
Bij mij nam de geluidsdruk toe, amp hoeft er minder hard aan te trekken, na de omschakeling van 2,5mm2 l.s.kabel naar 4mm2 l.s.kabel, doch geen kwalitatieve verbeteringen waargenomen. Beiden zijn van koper.
Maar amp moet bij de aansturing van de K701 [32 Ohm] harder werken dan bij de HD600 [600 Ohm]. Kan iemand mij dat uitleggen of ben ik hierin ergens abuis?

Marvin

Even op het blauwe forum zoeken?
Kan soms verhelderend zijn!

Cornelis1921

Citaat van: marvin op juli 31, 2012, 16:52:04
Even op het blauwe forum zoeken?
Kan soms verhelderend zijn!
Marvin, thx!