PM7004 vs. Rega Brio-R op Focal floorstanders? Help!

Gestart door Speeddemon, juli 16, 2012, 22:38:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Zonder iemand op de tenen te trappen geloof ik SB blind...



--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: marvin op augustus 21, 2012, 22:57:23
Zonder iemand op de tenen te trappen geloof ik SB blind...



--Verstuurd zonder netwerk--

ik zie niks  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Ik verstuur ook niks... :-D
Stomme iPhone..... :schater:


--Verstuurd zonder netwerk--

SB_Marantz

Citaat van: Speeddemon op augustus 21, 2012, 22:45:27
Dat in goedkopere versterkers soms allerhande filtering (tegen ripple ofzo) wordt toegepast, om randeffecten van de trafo teniet te doen.

In elke versterker / cd speler / cassettedeck / tuner zitten deze en om het wat extra kracht bij te zetten even in het Engels: main filter caps.''

Na de rectifier, dus omzetting van Vac naar DC waar elk audio apparaat op werkt hou je een ripple op de voedingslijn over welke deze vlaktrekken, that's it.



Citeer



Ik had begrepen dat ringkerntrafo's storingsgevoeliger waren, maar dat de filtering negatieve effecten op het audiosignaal kan hebben; dus ringkerntrafo zonder die filtering zou een puurder signaal geven, wat alleen wel gevoeliger voor storing was.




Hmmmz again: Een ringkern trafo heeft een kleiner strooiveld en is wat sneller dan een bloktrafo.
Je kunt daar niets van waarnemen IMHO.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

 hello SB_Marantz notworthy Voor dit korte college! byebye, Cor.
P.S. Caps = afkorting van capicionators?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op augustus 22, 2012, 02:07:42
Chinese mode:  ''Most welcome!''  :schater: :-D
@SB: dit keer was het serieus bedoeld... HLP violent1 Maargoed, jouw antwoord is i.i.g. leuk. :-D
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

SB_Marantz

Zeg het dan direct goed: electrolytic capacitor anders kun je net zo een folie of mkt,mkp bedoelen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Robino

#71
Vandaag naar NAD versterker geluisterd en viel me tegen de verwachting in tegen. Vond het hoog niet mooi. De dealer had ook een Arcam versterker en deze klonk zoveel beter dan de NAD. Hij adviseerde ook geen cd speler meer, maar streaming. En adviseerde mij, omdat ik baal om al mijn cd's te rippen, de huidige Olive 03HD.
Volgens de dealer is het einde van het jaar echt afgelopen voor de cd:

http://www.side-line.com/news_comments.php?id=46980_0_2_0_C

JohnWx

Citaat van: Robino op augustus 22, 2012, 18:43:37
Vandaag naar NAD versterker geluisterd en viel me tegen de verwachting in tegen. Vond het hoog niet mooi. De dealer had ook een Arcam versterker en deze klonk zoveel beter dan de NAD. Hij adviseerde ook geen cd speler meer, maar streaming. En adviseerde mij, omdat ik baal om al mijn cd's te rippen, de huidige Olive 03HD.
Volgens de dealer is het einde van het jaar echt afgelopen voor de cd:

http://www.side-line.com/news_comments.php?id=46980_0_2_0_C

En dat geloof jij  :-o dat een biljoenen industrie maar even verdwijnt daar heeft meneer de dealer en meneer Olive niks maar dan ook niks over te vertellen daar gaan grotere machten over
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Robino op augustus 22, 2012, 18:43:37
Vandaag naar NAD versterker geluisterd en viel me tegen de verwachting in tegen. Vond het hoog niet mooi. De dealer had ook een Arcam versterker en deze klonk zoveel beter dan de NAD.

Val nog steeds van verbazing van me stoel dat mensen nog steeds zoveel verschil horen  frusty

Vandaag Sony ES met een PIONEER DTS Receiver vergelijken maar ik kon niks ontdekken met anders hoog of laag of meer ruimte etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Robino

Met 3 man geluisterd en alle hoorden het. Cd speler was steeds hetzelfde, Arcam fmj17. Met de NAD C326 erachter was het hoog met mijn cd's (had Nightwish meegenomen, gewoon niet mooi. Alsof op een ouderwets casseetdeck je in het rood uitstuurde. Het klonk niet harmonisch. Met de Arcan A18 erachter was het hoog vloeiend en klonk het uitgebalanceerd. Veel prettiger luisteren.