Adviesprijzen Marantz 2012 series

Gestart door Cobraatje, juli 13, 2012, 16:30:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Trouwens wel eens problemen gehad omdat wij soms zulke scherpe aanbiedingen hadden dat andere winkeliers het dat niet eens voor konden inkopen :o

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op augustus 13, 2012, 09:53:49
Ik heb ook een paar jaar gewerkt bij een wit- en bruingoedzaak waar wij leuke prijzen in het systeem hadden staan, maar inkoop zelden of nooit betaalden. Zeker niet als het voor de voorraad was. Geen korting als in bonus of marketing bijdrage, nee, echte korting op de inkoop waarde.

Mogelijk dat de serieuzere hifi anders gaat, maar ik betwijfel het.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Wat jij in je scherm zag staan hoeft niet de werkelijke inkoop te zijn, de inkoopspsijs kan ook veranderen door verschillende oorzaken EOL of marketingbijdrage om marge te halen etc. etc.
Bij POLECTRO SenF BCC Megapool etc. Block werkt het allemaal zo
Een verkoper hoeft ook geen inkoop te zien in principe
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Maurice op augustus 13, 2012, 09:55:28
Trouwens wel eens problemen gehad omdat wij soms zulke scherpe aanbiedingen hadden dat andere winkeliers het dat niet eens voor konden inkopen :o

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Dat bestaat niet Maurice sorry maar dat kan niet echt niet, of de winkel wilde een iets duidelik maken aan een merk en het daarom afschoot

Wat voor marges denk je dat er op een wasmachine zit of zat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

En je denkt toch niet dat een account manager naar elke inkoper gaat van een winkel om een inkoopsprijs te onderhandelen



Zijn vaste prijzen en de marge word bepaald door het jaarlijkse gesprek met de commerciele man of de directeur inkoop waarbij word gekeken wat wil de winkel met het merk en hoe waren de omzet cijfers van het afgelopen jaar

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: John Wx op augustus 13, 2012, 15:30:40
Wat jij in je scherm zag staan hoeft niet de werkelijke inkoop te zijn, de inkoopspsijs kan ook veranderen door verschillende oorzaken EOL of marketingbijdrage om marge te halen etc. etc.
Bij POLECTRO SenF BCC Megapool etc. Block werkt het allemaal zo
Een verkoper hoeft ook geen inkoop te zien in principe

Als er een franchise winkel moest worden overgenomen werd er fictief de marge opgeschroefd en de marketing terug gedraaid dan dacht elke potentiele koper, zo dat is lekker met al die hardlopers hier en alles wat in de advertentie staat behoud zijn marge, ik ga de tent overnemen

tis een wereld van list en bedrog


groot voorbeeld RAF 6 x failliet maar de audio niet oftewel geschoven met marketingbijdrage

zo kan je ook slechte delen van je bedrijf afstoten omdat de marge niet word gehaald of voor mensen van bepaalde afdelingen ontslg aanvragen omdat het niet rendabel is

kan wel uren doorgaan



ps: geld niet voor kleine zelfstandige
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

En dan heb ik het nog niet eens over prijsprotectie


Als winkel A een artikel goedkoop aanbied krijg je voor je voorrraad een inkoop correctie om die prijs ook te kunnen voeren je moet dan wel openheid van zaken geven van je inkoop, veel winkels gaan niet mee met die prijs en stoppen dat geld in een ander produkt waarmee ze dan adverteren of oude voorraad dumpen tegn ram prijzen 


Daarom worden vaak bij eenmanszaken de beste kortingen gegeven of adverteren die met mega stuntprijzen.

Maar die halen het vaak ook niet rechtstreeks van de importeur maar via een distributie centrum (wel kleinere marge maar ja je hoeft niet voorraad houdend te zijn)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

Citaat van: John Wx op augustus 13, 2012, 15:30:40
Wat jij in je scherm zag staan hoeft niet de werkelijke inkoop te zijn, de inkoopspsijs kan ook veranderen door verschillende oorzaken EOL of marketingbijdrage om marge te halen etc. etc.
Bij POLECTRO SenF BCC Megapool etc. Block werkt het allemaal zo
Een verkoper hoeft ook geen inkoop te zien in principe
Vaste verrekenprijs.De waarde van de voorraad word gewardeerd tegen een vaste prijs al dan niet hoger of lager en het verschil word weggeboekt onder de noemer prijsverschillen.Gebeurd veel als er prijsfluctuaties zijn of verschillende leveranciers met verschillende prijzen.Lekker makkelijk werken voor de boekhouder trouwens want je hoeft maar 1 keer per jaar(of kwartaal of maand) de eindberekening te maken.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Maurice

Citaat van: John Wx op augustus 13, 2012, 15:33:30
Dat bestaat niet Maurice sorry maar dat kan niet echt niet, of de winkel wilde een iets duidelik maken aan een merk en het daarom afschoot

Wat voor marges denk je dat er op een wasmachine zit of zat
Niet alles valt te generaliseren John.
Ik werkte bij een winkel die behoorlijk agressief in de inkoop was en daarmee mooie marges creëerden voor zichzelf.

Citaat van: John Wx op augustus 13, 2012, 15:37:13
En je denkt toch niet dat een account manager naar elke inkoper gaat van een winkel om een inkoopsprijs te onderhandelen



Zijn vaste prijzen en de marge word bepaald door het jaarlijkse gesprek met de commerciele man of de directeur inkoop waarbij word gekeken wat wil de winkel met het merk en hoe waren de omzet cijfers van het afgelopen jaar
De winkel bepaalde zelf zijn marge op de inkoop, en onderhandelde bij elke grote inkooporder opnieuw een prijs in de vorm van een korting.

Citaat van: John Wx op augustus 13, 2012, 15:30:40
Wat jij in je scherm zag staan hoeft niet de werkelijke inkoop te zijn, de inkoopspsijs kan ook veranderen door verschillende oorzaken EOL of marketingbijdrage om marge te halen etc. etc.
Bij POLECTRO SenF BCC Megapool etc. Block werkt het allemaal zo
Een verkoper hoeft ook geen inkoop te zien in principe
Dat gold bij ons wel. Wij konden ook de inkoopprijs zien, zodat wij speelruimte hadden om een klant iets aan te bieden. Daarnaast konden wij ook tegen inkoop zelf inkopen. Op basis van de boekjes van groothandels (of zelfs merken) hadden wij vaak korting, die we zelf ook in % wisten. Gold niet overal voor overigens.
Helemaal gortig werd het zelfs bij een zeker audiomerk. Indien wij het artikel in het assortiment in de winkel hadden staan, dan gold 10% extra. Was het voor ons privé, dan kwam er nog eens 10% aan korting bij.
Van dit merk heb ik overigens nooit iets willen hebben  :evil:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

Citaat van: Maurice op augustus 13, 2012, 19:05:15
Van dit merk heb ik overigens nooit iets willen hebben  :evil:

Marantz? :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: Maurice op augustus 13, 2012, 19:05:15
Niet alles valt te generaliseren John.
Ik werkte bij een winkel die behoorlijk agressief in de inkoop was en daarmee mooie marges creëerden voor zichzelf.
De winkel bepaalde zelf zijn marge op de inkoop, en onderhandelde bij elke grote inkooporder opnieuw een prijs in de vorm van een korting.
Dat gold bij ons wel. Wij konden ook de inkoopprijs zien, zodat wij speelruimte hadden om een klant iets aan te bieden. Daarnaast konden wij ook tegen inkoop zelf inkopen. Op basis van de boekjes van groothandels (of zelfs merken) hadden wij vaak korting, die we zelf ook in % wisten. Gold niet overal voor overigens.
Helemaal gortig werd het zelfs bij een zeker audiomerk. Indien wij het artikel in het assortiment in de winkel hadden staan, dan gold 10% extra. Was het voor ons privé, dan kwam er nog eens 10% aan korting bij.
Van dit merk heb ik overigens nooit iets willen hebben  :evil:


Is niet generaliserend bedoeld die vraag, maar ik vraag me dat af weet jij de marge van een vaatwasser van Bosch die te koop staat voor 419 euro dat is wat ik vraag

En dat er verkopers een inkoopsprijs weten en zelfs al boekjes hebben met inkoopsprijzen vind ik persoonlijk zeer kwalijk dat heeft namelijk niks te maken met een verkoop en doet er ook niets toe en voegt ook niks toe

Ik val jou niet aan Maurice maar ik vind het allemaal erg vaag klinken hoe het daar ging/gaat, elk merk heeft een line up voor een jaar en daaruit bepaal je assortiment en ik vind het merkwaardig dat er bij een bestelling over de prijs gesproken gaat worden ? zo werken de grote merken niet

Maar je hebt het over groothandels werd er niet rechtsreeks via de importeur besteld of via een distributie

Ik heb het bij de firma's waar ik de inkoop deed nog nooit zo mee gemaakt laat staan van gehoord BCC POLECTRO MEGAPOOL SenF


ps: kale winst van de vaatwasser is 58 euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Ik ken de marges nog wel, en daarom weet ik ook wel hoe ik korting moet bedingen (oftewel, accessoires etc).
Dit betrof een winkel die uit diverse kanalen bestelde, groothandel (rexel wolf, etc), rechtstreeks, etc.
Ik ben wel mee naar productpresentaties geweest, waar winkeliers direct bestellingen konden plaatsen en daar punten bij kregen om bijv koffiezetters etc cadeau te krijgen.
De eigenaren van de winkel waar ik werkte kochten echter complete assortimenten van merken, inclusief de demo apparatuur, bedongen direct daarvoor een goede prijs en betaalden netjes op tijd.
Waren lange tijd niet aangesloten bij een inkoopcombinatie. Toen ze later onder de vlag van een keten gingen werken mochten ze niet meer teveel stunten met prijzen, aangezien er leden waren die daadwerkelijk niet konden inkopen voor de prijzen die onze winkel soms aanbood.

Maar goed we dwalen af ;)

On-topic: een adviesprijs is niet meer dan dat. Een advies van het merk waarvoor je een product als winkel kunt aanbieden. Wat je er vervolgens mee doet is aan jezelf. Je kunt de marge weggeven, of vergroten door een hogere prijs te vragen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op augustus 13, 2012, 22:04:19
Ik ken de marges nog wel, en daarom weet ik ook wel hoe ik korting moet bedingen (oftewel, accessoires etc).
Dit betrof een winkel die uit diverse kanalen bestelde, groothandel (rexel wolf, etc), rechtstreeks, etc.
Ik ben wel mee naar productpresentaties geweest, waar winkeliers direct bestellingen konden plaatsen en daar punten bij kregen om bijv koffiezetters etc cadeau te krijgen.
De eigenaren van de winkel waar ik werkte kochten echter complete assortimenten van merken, inclusief de demo apparatuur, bedongen direct daarvoor een goede prijs en betaalden netjes op tijd.
Waren lange tijd niet aangesloten bij een inkoopcombinatie. Toen ze later onder de vlag van een keten gingen werken mochten ze niet meer teveel stunten met prijzen, aangezien er leden waren die daadwerkelijk niet konden inkopen voor de prijzen die onze winkel soms aanbood.

Maar goed we dwalen af ;)

On-topic: een adviesprijs is niet meer dan dat. Een advies van het merk waarvoor je een product als winkel kunt aanbieden. Wat je er vervolgens mee doet is aan jezelf. Je kunt de marge weggeven, of vergroten door een hogere prijs te vragen.

we dwalen af is ook meer een onderwerp met een pilsje erbij over vroeguhhh


je merkt nog wel waar me hart van vol is maar door die zelfde vol naar de ...... gegaan



ik moet dan Sting opzetten  :yes:


en ik spreek nog wel is wat mensen tis niet meer die gouwe handel tijd, tis nu schrappen het geld



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

RonaldW

Als account manager van een gerenomeerd merk electrisch gereedschap volg ik met belangstelling dit topic.
Grote bedrijven vragen veel van je, de magazines van bijvoorbeeld en mediamarkt zullen volledig betaald worden door de leveranciers.
Daar waar grote bedrijven veel marketing input vragen zetten ze daar dan ook weer een minimale omzet garantie tegenover.
Werkt prima, tot de economie zwakker word, dan blijken deze kanalen hun beloftes gewoon niet waar te kunnen, je korting is gebaseerd op aantallen en opeens halen ze het niet.
Dat geeft als toeleverancier problemen in de marge.
Als je de naam van je product overeind wilt houden zul je ook via verkoopkanalen die iets meer voor je doen moeten verkopen, grote jongens verkopen alleen de "snelle"modellen maar je hebt ook producten ontwikkeld voor een speciale markt en die zul je ook moeten slijten.
De kleinere zullen in de regel ook een goede korting hebben daar deze vaak het merk "dragen" , een grotere
wil volume draaien.
Laten we heel eerlijk zijn. een grote jongen verkoopt op basis van volume en marge, en een kleine wil een uitstekend advies geven en een tevreden klant hebben, diezelfde klant zal dan terug komen om artikelen aan te schaffen waar ze mogelijk een wat ruimere marge op hebben.
Als een mediamarkt 1000 Tv's heeft staan van merk A en 100 van merk B zal op dat moment merk A het aller, allerbeste zijn wat er is !
Uiteindelijk beslis je als gebruiker wat belangrijk voor je is, het gevoel van de scherpste prijs, wat trouwens zeer subjectief is daar men er alles aan zal doen jou ook bijvoorbeeld kabels te verkopen die véél te duur zijn voor de kwaliteit, of wil je een goed advies, waarbij tevredenheid uiteindelijk belangrijker is als prijs..
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2