Zoektocht naar een nieuwe koptelefoon

Gestart door jowa, juli 12, 2012, 22:51:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jowa

Beste forumgenoten.

Wat is een goede vervanger van mij zeer op leeftijd zijnde AKG K-300?  HLP

Ik ben op zoek naar een koptelefoon die allround is, dus alle muziekstijlen goed weergeeft.
Daarnaast dient deze een anderhalf jaar oude ukster proof te zijn ;-)

De AKG is altijd goed bevallen op het wat saaie hoog na. De K-500 vond ik hier stukken beter in, alleen toentertijd ruim boven budget.

Budget nu is max 300 euri's

O ja, foto van de K-300 (mijne is echter helemaal zwart)


Jowa

Cornelis1921

hello Hoi Joost, hier twee absolute tegenhangers in de top van jouw budget:
1) Sennheiser HD600 => warm en muzikaal, vooral geschikt voor klassiek en jazz (al wordt dat doorsommigen weersproken, doch de daartoe geoutilleerde opnamestudios (TELDEX, Berlin o.a. gebruikt hem standaard).
2) AKG K701 => tegenhanger van vorig genoemde: vooral heel neutraal - allrounder. Hier houdt niet iedereen van ondanks zijn populariteit en reputatie (ook hier op het forum).
Groetjes en succes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Hoi Cor,
Deze twee staan ook op mijn voorkeurslijst, naast o.a. de Beyerdynamic DT990.
Mij n voorkeur gaat uit naar een open systeem.

Ik ga deze gebruiken op m'n SACD-speler, de  koptelefoon dient dus makkelijk aan te sturen zijn.

Groeten, Jowa

pameijer

Citaat van: jowa op juli 13, 2012, 13:23:07
Ik ga deze gebruiken op m'n SACD-speler, de  koptelefoon dient dus makkelijk aan te sturen zijn.

Groeten, Jowa

Elke koptelefoon is makkelijk te sturen toch, gewoon met hoofdbewegingen: hoofd naar links, koptelefoon naar links.....

In de WhatHifi staat ook net een test over koptelefoons, kom daar nog wel ff op terug.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jowa

Het is een zo goed als nieuwe AKG K701 geworden.
Gekocht via eBay  pompom pompom

lo

Gefeliciteerd, nu nog een uitgebreide review natuurlijk  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Mooi ding met de donzen kussentjes  :mrgreen:

Hoe bevalt die ?  :-D

Cornelis1921

Citaat van: jowa op juli 15, 2012, 21:43:56
Het is een zo goed als nieuwe AKG K701 geworden.
Gekocht via eBay  pompom pompom
hello Nogmaals Joost, mooie phones! Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Citaat van: Marantz 81 op juli 15, 2012, 22:56:45
Mooi ding met de donzen kussentjes  :mrgreen:

Hoe bevalt die ?  :-D

Thanks.
Geen idee hoe die bevalt, gister gescoord, zal wel eind deze week zijn voordat die binnen is.

Citeer
Gefeliciteerd, nu nog een uitgebreide review natuurlijk  :-D

Komt wel na een tijdje luisteren  :yes:.
Kan nu tenminste 's avond ook van muziek gaan genieten. De oude K300 is toch wel op.