Allereerst mijn hartelijk dank voor het welkom op dit forum, en voor de reacties.
Kan niet altijd snel reageren, op het moment is razend druk op het werk, laat thuis en dan op de bank ploffen je kent dat wel.
Ik heb wel over twee weekjes vakantie en dan zeg ik, het leven is goed in het brabantse land.
Wat ik wil toevoegen is dat ik een leek ben op recievers en speakers, mijn kennis gaat niet verder tot een setje van 100 euro.
Had dit even moeten aan geven in de openings post, dus als ik even tijd heb ben ik me ook aan het in lezen op dit forum en het net.
Daarom kan helaas nog geen foto's plaatsen, ik heb verders nog niks.
Zaterdag laat in de middag nog even de stad in geweest, samen met de vrouw des huizes, winkel uit winkel in. Niet echt leuk, kom toevallig bij een mm winkel, gelijk maar even naar binnen lopen.
Kom bij audio afdeling en in de luister kamer zie ik de boston a250/a360 en anderen vloerstaanders staan.
Een medewerker aan zijn jas getrokken, die zeer behulpzaam was en gelijk luisteren.
Ik kan wel zeggen dat de boston's gelijk af vallen, ik vond ze erg dof klinken en niet gedetailleerd.
Ze hadden ook een aantal kefs staan volgens mij uit de c en q serie, het type weet ik niet.
Die ook even geluisterd, wouw maar wat een wereld van verschil zeg deze klonken zeker niet dof en zeer gedetailleerd. Maar de prijs is ook een stuk duurder.
Dit alles werd aangestuurd door een yamaha reciever of versterker, type kende ik niet.
Het liep helaas al tegen sluitingstijd om wat andere vloerstaanders te luisteren zat er niet meer in.
Dus ik begin weer op het nul punt, wilde eerst gaan voor ht 5.1 set maar daar stap ik toch vanaf, vindt voor mij de rear speakers totaal geen meer waarden heeft.
Wat ik in me gedachten heb zijn twee vloerstaanders, centre en een sub, noem het maar even een 3.1 set.
Misschien mensen met ervaring in deze opstelling dan hoor ik graag.
Ga toch wel voor de marantz sr 7005 reciever, maar nu er de nieuwe marantz line aan zit te komen hoop ik toch wel op een paar leuke acties.
Maar wat de speakers betreft die me aanspreken zijn de monitor audio rx6 en Focal chorus 716v, zo gauw als het uit komt ga ik die zeker ergens luisteren.
Zijn er mensen die in het bezit zijn van de rx6 of de 716v in c,q met de sr 7005
P.S denk dat ik beter een ander topic kan openen, onder het rubriek speakers, omdat dit niet meer op zijn plaats is.