probleem met aflezen cd

Gestart door scalie, juli 01, 2012, 14:24:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

scalie

Hallo,

Ik ben in het bezit van een marantz SA11S1 , maar ik ervaar dat er de laatste tijd wat problemen zijn. Bij het inlezen van cd's komt er soms de vermeldig " geen cd" op het scherm. soms moet ik hem dan verschillende malen terug inplaatsen en uithalen en dan lukt het soms wel weer. Maar ik ondervind dat sommige cd's niet meer gelezen worden, zelf al haal ik deze verschillende malern er terug uit. Soms zelfs nieuwe cd's.
Wat zou de reden hiervan zijn? Kan dit eenvoudig worden opgelost?
dank
Pascal

JohnWx

Citaat van: scalie op juli 01, 2012, 14:24:41
Hallo,

Ik ben in het bezit van een marantz SA11S1 , maar ik ervaar dat er de laatste tijd wat problemen zijn. Bij het inlezen van cd's komt er soms de vermeldig " geen cd" op het scherm. soms moet ik hem dan verschillende malen terug inplaatsen en uithalen en dan lukt het soms wel weer. Maar ik ondervind dat sommige cd's niet meer gelezen worden, zelf al haal ik deze verschillende malern er terug uit. Soms zelfs nieuwe cd's.
Wat zou de reden hiervan zijn? Kan dit eenvoudig worden opgelost?
dank
Pascal

Even naar een gecertificeerd bedrijf brengen zoals Audio Service in Elst zal wel iets vuil of aan het stuk zijn gaan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HAL9000

lijkt  erop  dat  de  laser  blind  word.  Deze  sa-cd speler is  toch nog niet zo oud???
Ik ben zelf nu bezig met een SA8400  die  had  daar ook moeite mee,  ben nu het loopwerk aan het afstellen.  Alles lijkt weer 100%.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Exxar

Kan zo'n reinigings cd geen oplossing bieden? Of valt zoiets af te raden?

JohnWx

Citaat van: Exxar op juli 01, 2012, 19:09:58
Kan zo'n reinigings cd geen oplossing bieden? Of valt zoiets af te raden?

ik heb die dingen nog nooit geprobeerd met zo een borsteltje je leest er ook nooit iets over
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Exxar

Ik heb zo'n cd met borsteltjes en daarmee heb ik lang geleden toch eens een jvc cdspeler terug aan de praat gekregen, maar een pc cdschrijver (lite-on) heb ik ermee naar de eeuwige slagvelden geholpen...

Cornelis1921

#7
Citaat van: HAL9000 op juli 01, 2012, 14:48:57
lijkt  erop  dat  de  laser  blind  word.  Deze  sa-cd speler is  toch nog niet zo oud???
Ik ben zelf nu bezig met een SA8400  die  had  daar ook moeite mee,  ben nu het loopwerk aan het afstellen.  Alles lijkt weer 100%.
@Jon, dat is goed nieuws... hello pompom ...alleen dan rijst nu de vraag. Wat was er aan het handje? stupid
Jon, dank notworthy en de groetjes byebye, Cor.
@Pascal, zo is de malheur met mijn SA8400 (de bovenstaande) ook begonnen. Dat wordt dus een servicebeurt door een ervarene, HAL9000 of A.S.Elst.. Succes :yes: en groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: Exxar op juli 01, 2012, 19:09:58
Kan zo'n reinigings cd geen oplossing bieden? Of valt zoiets af te raden?

Bij SA cd spelers mag het niet eens.

De meest simpele manier is met een droog wattenstaafje de lens voorzichtig reinigen.

Vaak wordt er beweerd dat de laser op is maar dat is zelden tot nooit het geval.

De loopwerken van tegenwoordig worden af fabriek afgesteld en kunnen verder ook niet afgesteld worden zoals vroeger in de tijd van de CDM en Sony loopwerken wel het geval was.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

scalie

Ja, reinigen met een wattenstaafje? Wil dit dan zeggen openvijzen en dergelijke?

lo

Ja, of laten doen door een technicus zoals al aangegeven.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Citaat van: lo op juli 01, 2012, 23:27:36
Ja, of laten doen door een technicus zoals al aangegeven.

stupid

Er zijn een paar kundige medeforummers die het zo voor je kunnen doen en mogelijk direct even een blik werpen op de rest van je speler.