wat is beter : Dali 104 of Tannoy 611 MKll

Gestart door leo de M, juni 17, 2012, 15:54:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

leo de M

 weet iemand misschien wat kwalitatief beter is ?

de Dali 104 (aangeschaft voor 80 euro ) ?


of de Tannoy's  611 MKll die ik voor 200 euro kan aanschaffen ?


kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?
mijn receiver is een Marantz 2325 (2x125 watt)
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 2325 silver
marantz model 4240 silver
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

vielzweck

ik kan alleen iets zeggen over de dali 107 die heb ik namelijk en daar ben ik heel erg tevreden over.  Ik sluit alleen maar jaren 70 marantzen op deze speakers aan. :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

leo de M

oke, ja  ik vind de dali ook al aardig klinken , alleen als ik ze vergelijk dan gaat de dali wel eerder over zijn nek. ik kan met de tannoy de volumeknop verder opendraaien zonder dat het geluid vervormd.
alleen kweenie of ik daar 200euri extra voor uit wil geven  :?
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 2325 silver
marantz model 4240 silver
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

SmauG

Tsja. Dat hangt af van hoe luid je wil spelen en met wat voor muziek.
Ik zou gaan voor de mooist klinkende.
Als het alleen hard moet zijn er genoeg andere opties.

Paul

Geen idee maar onze sluiswachter Marvin zal het wel weten.  :evil:  :-o   Tannoy's ?????      clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

schieper

Mijn buikgevoel zegt. Lekker die huidige speakers houden en die 200,- nog even door sparen voor een kick-ass upgrade.  (bron, tuner of speakers). Dit lijkt me allemaal wat geneuzel in de marge. Maar, ik ken geen enkel van de systemen die je voorstelt dus wat is mijn mening dan nog waard :-)
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

leo de M

#6
ik vermoed dat je voor een kick -ass systeem die jij bedoelt dan aardig wat meer euro's moet doorsparen.
maar de woordkeuze : "geneuzel binnen de marge " moet ik je wel gelijk in geven.
probeer dan ook met een niet al te hoog budget iets leuks te vergaren.
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 2325 silver
marantz model 4240 silver
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

Maus

Die speakers zijn niet echt vergelijkbaar. De Tannoy's heb ik uitgebreid beluisterd en die kunnen redelijk fel zijn. Het zijn dual concentric's, dat wil zeggen dat de tweeter in de woofer zit, en van 't specifieke geluid van die Tannoy's moet je houden :) Ze zijn wat meer aanwezig.

JohnWx

Citaat van: Maus op juli 26, 2012, 23:17:37
Die speakers zijn niet echt vergelijkbaar. De Tannoy's heb ik uitgebreid beluisterd en die kunnen redelijk fel zijn. Het zijn dual concentric's, dat wil zeggen dat de tweeter in de woofer zit, en van 't specifieke geluid van die Tannoy's moet je houden :) Ze zijn wat meer aanwezig.


juist wel vergelijkbaar je hoort verschil zou wat zijn als speakers gelijk zouden klinken, waar je echt verschil hoort zijn speakers


omdat een tweeter in een woofer zit hoeft het nog niet fel te klinken 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Het fungeert als een puntbron wat fasefouten zou moeten elimineren. ( in theorie)

In de praktijk valt dat niet altijd even gunstig uit vanwege de akoestiek...........het barst namelijk van de reflecties in in onze woonkamers.  :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Ik bedoel meer dat ze een totaal ander geluidsbeeld geven. Dat het niet 2 op elkaar lijkende sets zijn en je hele kleine verschillen hebt.
De topictitel is wat is beter, ik denk dat het puur een smaakkwestie word bij deze sets.

JohnWx

Citaat van: Maus op juli 27, 2012, 04:55:34
Ik bedoel meer dat ze een totaal ander geluidsbeeld geven. Dat het niet 2 op elkaar lijkende sets zijn en je hele kleine verschillen hebt.
De topictitel is wat is beter, ik denk dat het puur een smaakkwestie word bij deze sets.

dan zitten we op 1 lijn ik bedoelde dat ook

Zou blind voor de Tannoy gaan die Dali's zijn nu al aan het vergaan dat foam  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

Citaat van: John Wx op juli 27, 2012, 10:13:50
dan zitten we op 1 lijn ik bedoelde dat ook

Zou blind voor de Tannoy gaan die Dali's zijn nu al aan het vergaan dat foam  8-)
Kan dat niet echt goed zien op de foto maar als het zo is inderdaad.Die klus kun je jezelf beter besparen.Gisteren bezig geweest met het refoamen van een stel Jbl speakers van mijn ma.Nog erger dan bij die Missions van mij indertijd omdat de speakers kleiner zijn.Wat een gepruts en kan bijna nergens goed bij met mijn vingers omdat alles klein is.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op juli 27, 2012, 11:29:40
Kan dat niet echt goed zien op de foto maar als het zo is inderdaad.Die klus kun je jezelf beter besparen.Gisteren bezig geweest met het refoamen van een stel Jbl speakers van mijn ma.Nog erger dan bij die Missions van mij indertijd omdat de speakers kleiner zijn.Wat een gepruts en kan bijna nergens goed bij met mijn vingers omdat alles klein is.

Ja in die tijd had Dali foam

Bij Audiolab hebben ze zelf gemaakte mallen en dat gaat makkelijker en gelijk gecentreerd

Vooral rustig aan doen lees ik overal dus ik begin er al niet aan  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus