Marantz MR250 tuner schaalverdeling touwtje los

Gestart door Rakker, juni 16, 2012, 14:57:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rakker

Heb hier een marantz mr250 receiver.
nu heb ik daar vandaag de lampjes van vervangen en die werken weer perfect.
Echter klopte de schaalverdeling niet meer, bijvoorbeeld het naaldje staat op 96.00 en ik hoor de 94.50.
In een poging dit bij te draaien is het wieltje waar het touwtje om zit gewikkeld los gegaan en nu zit alles los.
Wie o wie kan dit voor mij fixen? Of is het makkelijk zelf te doen met een handleiding? want ik kom er niet uit. Het liefst in de buurt van groningen/friesland/drenthe

Paul

Je doet iig  je naam eer aan je bent een echte rakker  :roll: om dit voor elkaar te krijgen.
Heb er zelf geen ervaring mee maar schijnt een "vervelend" klusje voor een leek te zijn.

De twee techneuten die hier wel ervaring mee hebben wonen in de regio Nijmegen en Rotterdam niet echt in jouw buurt.  :no:

Mocht een van de heren dit voor jouw willen oplossen dan is opsturen per DHL of TNT post wel een optie.
Verder heb je de Marantz service in Elst, weet niet of hun hier nog aan beginnen en zal waarschijnlijk een grotere belasting voor je knip zijn.

Succes met je beslissing.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Rakker

ik heb via een techneut op een ander forum (etherpiraten) een schema gekregen met de wikkelingen van het touwtje. Daarmee kwam ik al een heel eind.
Vervolgens op de normale draaiknop moest het draadje ook nog 2 slagjes gewikkelt worden kwam ik zelf achter zodat het echt snaar strak er omheen zit.
Nu klopt het pijltje ook weer met de frequentie waar die op staat en het draaid tot nu toe perfect.
Applausje voor mezelf hello

Nu nog 1 "probleempje" en dat is dat de volume knop kraakt.. is dat simpel op te lossen?