Marantz 1200B

Gestart door HAL9000, juni 06, 2012, 00:13:09

Vorige topic - Volgende topic

HAL9000

Ik heb  een grote  tank  op  de  tafel  gehad  deze keer.  Zowaar een marantz 1200B  uit  de USA,  dit  exemplaar  is verkocht als  zijnde  goed...  :roll:  Bij aanzetten  hoorde je  een vreemde  resonerende  brom van het relais  komen.  Tevens  hoorde  je  de  transformator  te veel brommen. 

Ik heb alle  elko's  en ook alle  kleine  signaal transistoren vervangen.  Ook  in de  voorversterker  toon regeling, phono en eindversterkers.  De  eindversterkers  zijn  opnieuw  afgeregeld en getest. 

Les photos:

alles  totaal, mooi systeem van kaarten.

In goede staat,  die  2e  elko van links  is  toch  echt gesprongen.

voorversterker oud.

toon regeling.

kaarten  los.

voeding voorzien van  gloed nieuwe  panasonics.  Brom was al  stukken minder bij de  trafo.

Voorversterker en  Phono  gereviseerd.  Sommige  elko's  waren 75% +.  Dat is  een  beetje teveel.

Alles  opnieuw  vertint.

eindversterker Rechts,  zaten al  andere  transistoren in,  Heb  alle  signaal transistoren hier  ook  vervangen samen met  de  elko's.

Gaf toch een 150mV  verschil!   heb alles  perfect  op  om en nabij 10mV kunnen zetten.

Links, oud.

Links nieuw.

alleen  de  transistoren  al die  gaar waren.

Alles  vers  en nieuw.

Oude  componenten.

Mooie  degelijke  versterker  die  helemaal  weer  fit  is, heeft helaas  wel lichte  afwijking in de  volume  potmeter, maar dat is niet  zo'n probleem.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Blijft een mooie classic.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

100%Marantz

Van wat jaar is deze versterker? Jaren 70?
marantz, what else?

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F