Marantz Audiophile Test Demo SACD 15th edition

Gestart door cz79, juni 01, 2012, 20:07:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

cz79

Leuke uitspraak van het buurforum:

De betere opname puur voor de klank, en de ''mooie muziek'' voor de emotie.


renes59

#46
Citaat van: Cornelis1921 op juni 02, 2012, 16:36:29
Harry Fluisteraar
O die?, ik zou zeggen grootste haan ( hond) voorop als ik die naam hoor.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep

Citaat van: John Wx op juni 02, 2012, 14:55:20
Wat ik jammer vind met STS cd's dat het op de achtergrond naar mijn gevoel altijd gaat over wie heeft de "grootste"

Sorry hoor, maar. De grootste is ook echt niet alles John. Het gaat er ook om hoe vaak je hem gebruikt. Als je hem altijd in de kast laat liggen is het ook niets.

WimPeu

#48
Als er nou op 1 soort CD's geen emotie te vinden is dan is het wel op dit soort audiofiel geneuzel platen. Klinkt goed hoor...maar emotie...laat me niet lachen.. Strak geregiseerde conservatorium muzak. Alle muziek met echte emotie laten ze links liggen. Hier een daar een ouwe blues opname verknallen. Komen ze weer met de zoveelste Marcus Miller (bijna op elke STS CD aanwezig) boring gefreak. Laat Fritz nu zelf maar eens vanaf de grond af een band opnemen die emotie, dynamiek en alles erbij in zich heeft en dat audiofiel aan ons presenteren. Nee hoor, ze kiezen opnames die al door derden zeer goed zijn opgenomen, halen de limiters eraf en hup een CD. Keuze uit de meest oninteressante muziek van de laatste 4 decenia en ja hoor... weer een top produkt... nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Pjotr27

CiteerLaat Fritz nu zelf maar eens vanaf de grond af een band opnemen die emotie, dynamiek en alles erbij in zich heeft en dat audiofiel aan ons presenteren.

Goed idee, als jij nu eens een band uitkiest en de contacten legt....
( u2 zou wel leuk zijn, die zijn altijd zo dramatisch slecht opgenomen)  :-D

WimPeu

Laat ik nou goede contacten hebben met een van de beste U2 tribute bands.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op juni 02, 2012, 16:00:42
Dat scheelt, die hoef ik niet in te luisteren. Die SACD ligt hier bijna dagelijks in de speler.

Hoi Rene,

Als je bij mij aankomt neem die cd dan mee a.s je wil.

Kun je bij mij de Groof into Bits en nog een paar mooie (waarschijnlijk ook no 15) cd's komen luisteren.

Ik heb in juli nog plek.

Ik hoor graag.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Citaat van: Whisper.nl op juni 02, 2012, 20:43:41
Hoi Rene,

Als je bij mij aankomt neem die cd dan mee a.s je wil.

Kun je bij mij de Groof into Bits en nog een paar mooie (waarschijnlijk ook no 15) cd's komen luisteren.

Ik heb in juli nog plek.

Ik hoor graag.

Groet Whisper

Dat wordt dan in de eerste 3 weken van juli, zelf denk ik aan de 21e. Ik neem dan mijn cd speler mee want de sacd van Muddy Waters is alleen sacd, geen hybride. Laat de kabels eraan zitten voor het gemak. Jouw situatie kennende kan de speler  ervoor staan, heb kabels van een meter met tafeltje eronder moet dat haast genoeg zijn.
De opnames zijn uit 1963, de bonustracks uit 1964. Het is in het begin van stereo, links de drums en rechts de gitaren, Muddy zingt een beetje rechts van het midden met daarachter Willie Dixon op de bas. Ik vind het een goed klinkende opname waar wat mijn betreft niets aan hoeft te gebeuren, gewoon in de waarde laten die het heeft.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

 stupid
Citaat van: WimPeu op juni 02, 2012, 19:42:02
Als er nou op 1 soort CD's geen emotie te vinden is dan is het wel op dit soort audiofiel geneuzel platen. Klinkt goed hoor...maar emotie...laat me niet lachen.. Strak geregiseerde conservatorium muzak. Alle muziek met echte emotie laten ze links liggen. Hier een daar een ouwe blues opname verknallen. Komen ze weer met de zoveelste Marcus Miller (bijna op elke STS CD aanwezig) boring gefreak. Laat Fritz nu zelf maar eens vanaf de grond af een band opnemen die emotie, dynamiek en alles erbij in zich heeft en dat audiofiel aan ons presenteren. Nee hoor, ze kiezen opnames die al door derden zeer goed zijn opgenomen, halen de limiters eraf en hup een CD. Keuze uit de meest oninteressante muziek van de laatste 4 decenia en ja hoor... weer een top produkt... nopompom
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Citaat van: WimPeu op juni 02, 2012, 19:42:02
Als er nou op 1 soort CD's geen emotie te vinden is dan is het wel op dit soort audiofiel geneuzel platen. Klinkt goed hoor...maar emotie...laat me niet lachen.. Strak geregiseerde conservatorium muzak. Alle muziek met echte emotie laten ze links liggen. Hier een daar een ouwe blues opname verknallen. Komen ze weer met de zoveelste Marcus Miller (bijna op elke STS CD aanwezig) boring gefreak. Laat Fritz nu zelf maar eens vanaf de grond af een band opnemen die emotie, dynamiek en alles erbij in zich heeft en dat audiofiel aan ons presenteren. Nee hoor, ze kiezen opnames die al door derden zeer goed zijn opgenomen, halen de limiters eraf en hup een CD. Keuze uit de meest oninteressante muziek van de laatste 4 decenia en ja hoor... weer een top produkt... nopompom

Wat een ongelooflijke zuurpruim, komt er eens andere muziek (net als Dynamic Experience 2) dan het standaard soort audiofiele mzuiek die je op elke beurs hoort is het weer niet goed.

Zeg je dat ook bij een oudere film waarbij het beeld en de graphics zijn opgepoetst zodat het op Blu Ray een mooiere kwaliteit oplevert.

Je kunt ook gewoon eens neutraal zijn (of zelfs positief  :wink:) tegenover iets waarvan je geen eens weet hoe en wat, je hebt iets nog niet gezien of beluisterd en je hebt al een mening. En ja een audiofiele CD kan heel erg die emotie bevatten, ligt helemaal aan de muziek die erop staat en de smaak van de luisteraar.
Er is in ieder geval een andere keuze gemaakt voor wat betreft de muziek die op de CD komt te staan, en het is hooguit maar één nummer van Marcus (zou de derde worden op een STS cd) :-D

renes59

Citaat van: cz79 op juni 02, 2012, 21:30:06
Zeg je dat ook bij een oudere film waarbij het beeld en de graphics zijn opgepoetst zodat het op Blu Ray een mooiere kwaliteit oplevert.
Dat is heel iets anders, dat is restauratie, daar laat je de kleuren toch zoals ze zijn of zwart wit laat je zwart wit. ( soms ook niet) Als het regent laat je het toch regenen en laat je niet de zon schijnen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

#56
Oooh dan heet het restauratie en als een opname iets opgevijzeld wordt dan heet het ............?
Ook in die opgevijzelde/veranderde opname blijft een A een A en een B een B, Gitaar blijft gitaar etc. etc.


renes59

#57
Citaat van: cz79 op juni 02, 2012, 21:47:22
Oooh dan heet het restauratie en als een opname iets opgevijzeld wordt dan heet het ............?
Ook in die opgevijzelde opname blijft een A een A en een B een B, Gitaar blijft gitaar etc. etc.
Heb bezwaar tegen de term opvijzelen, veranderen komt eerder in de richting.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

En toegevoegd, verandering kan ook verbetering zijn (precies hetzelfde als bij Blu Rays, dat is meer dan opvijzelen/restaureren)

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet