Veloce Black Cat - 75 Ohm Precision Digital Cable

Gestart door bramdg, mei 16, 2012, 20:11:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramdg

Speelde al tijdje om men Apogee Wyde Eye Coax te vervangen door een John Van Gent Digitaal.
tss de Squeezebox en de Metrum Dac.

Nu sinds vandaag zit ik te kijken naar Veloce Black Cat 75 Ohm Precision Digital Cable

http://blackcat75.ning.com/

Op 6 moons en andere sites meer dan heel goede reviews.
http://www.6moons.com/audioreviews/blackcat/veloce.html

Heeft iemand hier ervaring mee of er al over gehoord ?

Alvast Bedankt voor reacties

Groetjes

Bram
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

cz79

Er stonden pas geleden op het buurforum een aantal BlackCat interlinks, wel nette prijzen geloof ik

bramdg

Citaat van: cz79 op mei 16, 2012, 20:58:51
Er stonden pas geleden op het buurforum een aantal BlackCat interlinks, wel nette prijzen geloof ik

new price:

voor een lengte van 123 cm > 123 dollar ......is een dollarke per cm :-)
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

cz79

Die ik had gezien waren tweedehands en gingen voor 25 euro incl verzenden weg (1m)

bramdg

Citaat van: cz79 op mei 16, 2012, 22:57:35
Die ik had gezien waren tweedehands en gingen voor 25 euro incl verzenden weg (1m)

Ha ok cz79, dan misschien wat wachten en eens op zoek gaan naar een mooie 2dehands  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

SmauG

Elke goeie afgeschermde coaxkabel voldoet, en mag echt niet meer kosten als 3 tientjes.
Een digitaal signaal bestaat uit nullen en enen. anders gezegt, een negatief en een positief potentiaal t.o.v. een bepaalde treshold.
Over een kabeltje van 1 meter kan de spanningsval nooit zo hoog zijn dat de enen ineens niet boven deze treshold komen.
Het is mijn inziens je reinste kolder dat dit soort kabels worden aangeboden.  nopompom

cz79

Ja maar dit soort discussies wilden we nu net voorkomen, dus de één gelooft er wel in en de ander niet :angel:

JohnWx

Citaat van: cz79 op mei 17, 2012, 19:04:32
Ja maar dit soort discussies wilden we nu net voorkomen, dus de één gelooft er wel in en de ander niet :angel:

ojee daar gaan we weer

een FSO auto gaat ook van A naar B maar heb toch liever iets anders  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bramdg

Citaat van: cz79 op mei 17, 2012, 19:04:32
Ja maar dit soort discussies wilden we nu net voorkomen, dus de één gelooft er wel in en de ander niet :angel:

spijtig genoeg voor mij geloof ik er wel in  violent1

tja het blijft een dure hobby hé   :| ...... maar het is toch zo'n leuke  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

cz79

Ik geloof er ook in en vindt het al met al een heerlijke hobby

bramdg

Citaat van: cz79 op mei 17, 2012, 20:50:58
Ik geloof er ook in en vindt het al met al een heerlijke hobby

heb wel dat we precies wel allemaal wat zotter en zotter worden  HLP door samen op dit forum hier allen te zitten  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

SmauG

Mannen. Begrijp mij niet verkeerd, hoewel bij mij de ervaring nog afwezig is doordat ik nooit heb geexperimenteerd, geloof ik best
dat er verschillen zijn. Dit geld echter alleen voor analoge signalen.
Zonder allerlei discussies aan te wakkeren probeer ik je een gratis etentje met je vrouw/vriendin aan te bieden  :wink:
Een digital signaal is absoluut niet gevoelig voor omgevingsomstandigheden, het wordt gecodeerd, getransporteerd en gedecodeerd. De enige factor van invloed is de spanningsval als gevolg van de weerstand over de kabel. En dan hebben we het over 100en en meer meters.

JohnWx

#12
Citaat van: SmauG op mei 17, 2012, 22:23:59
Mannen. Begrijp mij niet verkeerd, hoewel bij mij de ervaring nog afwezig is doordat ik nooit heb geexperimenteerd, geloof ik best
dat er verschillen zijn. Dit geld echter alleen voor analoge signalen.
Zonder allerlei discussies aan te wakkeren probeer ik je een gratis etentje met je vrouw/vriendin aan te bieden  :wink:
Een digital signaal is absoluut niet gevoelig voor omgevingsomstandigheden, het wordt gecodeerd, getransporteerd en gedecodeerd. De enige factor van invloed is de spanningsval als gevolg van de weerstand over de kabel. En dan hebben we het over 100en en meer meters.


Jitter kan ook gewoon over 1 meter hoor, als het signaal met data net tegen een grens aan zit wil je dat ook aan de andere kant dat de klok het kan verwerken hoe meer jitter hoe meer hij moet werken


En mijn telefoon lijn is ook digitaal maar hoor ook wel is iets wat niet hoort en die levert toch ook netjes pakketjes af met alleen maar data

Dus ik zeg eet smakelijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Voor mensen die er wat aan hebben wat testen van wat kabeltjes digitaal

http://www.alpha-audio.nl/2005/08/mit-digital-reference/




ps:ik geniet ook van een kabel van 20 euro hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SmauG

Citaat van: John Wx op mei 17, 2012, 23:10:49

Jitter kan ook gewoon over 1 meter hoor, als het signaal met data net tegen een grens aan zit wil je dat ook aan de andere kant dat de klok het kan verwerken hoe meer jitter hoe meer hij moet werken


En mijn telefoon lijn is ook digitaal maar hoor ook wel is iets wat niet hoort en die levert toch ook netjes pakketjes af met alleen maar data

Dus ik zeg eet smakelijk

Jitter is absoluut een kwaal in het digitale domein. Vergis je echter niet.
Jitter in de auto ontstaat in de DAC of ACD, bij het coderen en decoderen van het signaal naar bits.
Als de bittrein eenmaal onderweg is kan het niet meer beinvloed worden, ervan uitgaande dat het signaal zich "one way" voortbeweegt.

Maar. Eerlijk is eerlijk. Ik heb vol bewondering het stukje van de MIT interlink zitten lezen.
Persoonlijk zou ik wel eens in zo'n high end systeem muziek willen luisteren en de verschillen horen tussen diverse analoge en digitale interlinks.

Voor mij persoonlijk is de referentie nog altijd een compleet zelfbouw systeem, met als enige "gekocht" het Kenwood loopwerk.
Alle interlinks waren coax bamboe en de luidsprekerkabels waren massieve kern koper van 10mm2.
Hoezo high end?