Veloce Black Cat - 75 Ohm Precision Digital Cable

Gestart door bramdg, mei 16, 2012, 20:11:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: SmauG op mei 18, 2012, 09:51:07
Jitter is absoluut een kwaal in het digitale domein. Vergis je echter niet.
Jitter in de auto ontstaat in de DAC of ACD, bij het coderen en decoderen van het signaal naar bits.
Als de bittrein eenmaal onderweg is kan het niet meer beinvloed worden, ervan uitgaande dat het signaal zich "one way" voortbeweegt.

Maar. Eerlijk is eerlijk. Ik heb vol bewondering het stukje van de MIT interlink zitten lezen.
Persoonlijk zou ik wel eens in zo'n high end systeem muziek willen luisteren en de verschillen horen tussen diverse analoge en digitale interlinks.

Voor mij persoonlijk is de referentie nog altijd een compleet zelfbouw systeem, met als enige "gekocht" het Kenwood loopwerk.
Alle interlinks waren coax bamboe en de luidsprekerkabels waren massieve kern koper van 10mm2.
Hoezo high end?

ik zelf heb nog nooit verschil gehoord tussen een kabel van 10 euro of een van 100 die ik ook heb.

zelfs verschil tussen optisch of coax nog nooit kunnen waarnemen maar misschien letten wij op andere dingen die die gasten uit die test waarnemen

maar ik moet wel bekennen ik heb liever een kabel met een naampje erop dan no name dat zit nou eenmaal in mee al is het maar om dingen uit te sluiten

en op een of andere manier heb ik ook geen goed gevoel bij self made kabels


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.