Marantz PM 16 of Model 2238B

Gestart door Cobraatje, mei 11, 2012, 15:31:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cobraatje

Ik zou beide kunnen kopen. Wie heeft ervaring met beide en welke zouden jullie kopen?
mvg Marcel

SB_Marantz

#1
Je gaf zelf al aan dat je de 2238B prefereert dus waarom deze vraag?

Alle mogelijkheden zijn prima op te zoeken.
Tevens kun je, mocht je het nodig vinden een lood zware eindbak aan de 2238B hangen.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cobraatje

Citaat van: SB_Marantz op mei 11, 2012, 15:42:54
Je gaf zelf al aan dat je de 2238B prefereerd dus waarom deze vraag?

Alle mogelijkheden zijn prima op te zoeken.
Tevens kun je, mocht je het nodig vinden een lood zware eindbak aan de 2238B hangen.
Qua looks vind ik de 2238B fraaier. Maar ik heb geen idee welke beter klinkt en dat is uiteindelijk doorslaggevend.

SB_Marantz

Luidsprekers klinken..........

Enfin, lees dit maar eens.
Er zijn meerdere dergelijke correct uitgevoerde testen met andere apparaten gedaan.

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=15889.0
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Ik zou blind voor de PM16 gaan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cobraatje

Citaat van: John Wx op mei 11, 2012, 17:04:36
Ik zou blind voor de PM16 gaan
Waarom zou je voor de PM16 gaan?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm

Cobra,

Qua geluid zal de 2238B 'iets' warmer klinken door de inwendig' gebruikte elementen.

Ik heb o.a. een nieuwe 15, een pm68, een 2226B+model 140.
Ik vind de combi 2226B+model 140 niet onder doen voor de pm68 en 15!

Maar goed dat is mijn beleving en oortjes, voor de looks dan ligt het aan het interieur en ga ik voor de 15, maar op mijn werkkamertje ga ik voor de combi 2226B+model 140!

bramdg

Citaat van: jrm op mei 12, 2012, 10:39:44
Cobra,

Qua geluid zal de 2238B 'iets' warmer klinken door de inwendig' gebruikte elementen.

Ik heb o.a. een nieuwe 15, een pm68, een 2226B+model 140.
Ik vind de combi 2226B+model 140 niet onder doen voor de pm68 en 15!

Maar goed dat is mijn beleving en oortjes, voor de looks dan ligt het aan het interieur en ga ik voor de 15, maar op mijn werkkamertje ga ik voor de combi 2226B+model 140!

Het klopt dus wel dat Marantz echt wat brighter geworden is  :yes: ..... en jij kan het precies goed vergelijken omdat je het verschil in huis hebt.

Eerlijk ik heb het ook wel voor de warmere klank ....  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Cobraatje

De PM 16 gekocht en staat nu te spelen  :lol:. Denk erover om de 2236B ook nog te kopen om een vergelijk te maken.

JohnWx

Citaat van: Cobraatje op mei 12, 2012, 16:40:42
De PM 16 gekocht en staat nu te spelen  :lol:. Denk erover om de 2236B ook nog te kopen om een vergelijk te maken.

Beest van een bak als er wat mee is weet ik iemand die hem uit elkaar en in elkaar heb gezet  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cobraatje

Citaat van: John Wx op mei 12, 2012, 18:41:00
Beest van een bak als er wat mee is weet ik iemand die hem uit elkaar en in elkaar heb gezet  :lol:
Heb jij er problemen mee gehad John?
Mijn PM16 8-) is vorig jaar nog gereviseerd en ik ga er vanuit dat ik er jarenlang probleemloos plezier van heb.

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op mei 12, 2012, 18:41:00
Beest van een bak als er wat mee is weet ik iemand die hem uit elkaar en in elkaar heb gezet  :lol:

JR?  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM