Boekenplankluidsprekers zonder baspoort onder de 750 euro per stuk?

Gestart door edgnoj, mei 09, 2012, 23:23:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

edgnoj

Ik ben benieuwd of er tegenwoordig nog boekenplankspeakers worden gemaakt die geheel gesloten zijn.
Zou liefst zoveel mogelijk merken en modelnummers zien. Verkoopprijs maximaal zo'n 750 euro per stuk.
Goedkoper mag natuurlijk altijd en het mogen best modellen zijn die niet al te lang geleden van de markt zijn verdwenen.

JohnWx

Citaat van: edgnoj op mei 09, 2012, 23:23:26
Ik ben benieuwd of er tegenwoordig nog boekenplankspeakers worden gemaakt die geheel gesloten zijn.
Zou liefst zoveel mogelijk merken en modelnummers zien. Verkoopprijs maximaal zo'n 750 euro per stuk.
Goedkoper mag natuurlijk altijd en het mogen best modellen zijn die niet al te lang geleden van de markt zijn verdwenen.

Hoi Siep


Volgens mij maakt Linn nog gesloten systemen
Zelf heb ik van de week een mooi paartje Audiolab Minax gekocht ook gesloten voor wel 50 euro waren ooit omgerekend 500 euro een paartje

Harbeth heeft gesloten kasten en ook Audiolab bij jouw om de hoek maakt nog de Fidjol:

http://www.audiolab.nl/luidspreker8x6.htm


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

edgnoj

Hoi John,
Zo kom je elkaar nogeens tegen  :zzz:

Bedankt voor jouw tips, hier heb ik wat aan.
Grappig dat hier in Fryslân ook speakers worden gebouwd, dit heb ik nooit geweten.
Harbeth is dat niet dat merk van die BBC speakers? LS3A of zo?
Linn ken ik ook al niet, ik zal me vandaag eens even inlezen in deze merken.
Ik kom er nu wel achter dat het wel logisch is dat ik zo weinig merken heb kunnen vinden die gesloten speakers bouwen... ze zijn er dus vrijwel niet meer.

Ik heb nu een setje Kef Reference 101/2 op mijn buro staan. Dit zijn ook gesloten speakers, waar een heerlijk rustig, warm geluid komt. Maar deze speakers zijn toch wel wat gedateerd. Dit merk je vooral in het hoog, dat is bepaald niet sprankelend en gedetailleerd.

gerard

Wanneer je bij een mooie luidspreker met baspoort het poortje afsluit of vult met schuim/foam kan je ook prima resultaten behalen. Je hebt dan wel veel meer keus.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Jeroen

Volgens mij maakt Linn nog gesloten systemen

[/quote]

Volgens mij niet want ik heb zelf de Majik 140 en daar zit een grote baspoort aan de achterzijde en de majik 109 heeft ook een baspoort maar dan aan de voorzijde. Wat de duurdere luidsprekers hebben weet ik zo niet.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

edgnoj

Citaat van: gerard op mei 10, 2012, 12:45:57
Wanneer je bij een mooie luidspreker met baspoort het poortje afsluit of vult met schuim/foam kan je ook prima resultaten behalen. Je hebt dan wel veel meer keus.


Maar dan moet ik volgens mij een heleboel laag inleveren en dat ik ook weer niet de bedoeling.

Cornelis1921

#6
Hoi Edgnoj, het is inderdaad Harbeth die ook boekenplankluidsprekers maakt zonder baspoort, die nieuw in de winkel exact €750,00 (p.st.) of iets minder kosten. Het is de verbeterde versie van mijn luidspreker. Het is veel geld voor echter heel veel luidspreker. Contact Audio Excellence voor een dealerlijst.
Edgnoj, succes en de groetjes, Cor.
P.S. Bij mij kun je een luisterproef doen als je dat wilt. Ik woon in Leiden.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SmauG

IK kan je de B&W dm600i of (iets groter en voller) dm610i warm aanbevelen.
Gesloten systeem met een strak en zeer gedetailleerd laag.
Klinken erg lekker met marantz. Vooral de kleine dm600i.
Moeten 2e hands nog wel te vinden zijn voor 100~150 euro.

Groot nadeel is dat ze niet zo mooi zijn. Waardoor ze waarschijnlijk het doel benaderen maar niet alle behoeften bevredigen.

edgnoj

Zo ontstaat er langzamerhand tot een interessant lijstje kandidaten. Blijf vooral spuwen mensen, het mogen zowel oudere als nieuwe modellen zijn als ze maar gesloten zijn en een mooie geluidskwaliteit neerzetten.

Schiet me zo nog een andere vraag te binnen. Weet iemand hoe het komt dat er zo weinig gesloten speakers worden geproduceert? Ik bedoel voor een strakke en probleemloze basweergave in een kleine ruimte is dit toch een voortreffelijk concept?
Des te vreemder omdat het bij subwoofers vrij normaal is om gesloten systemen op de markt te brengen.

sattie

Kijk anders een naar de nieuwe Kef LS50.
Pas bekend gemaakt in München.
Gebaseerd op de bekende LS3/5 van Kef/BBC.

Cornelis1921

#10
Citaat van: sattie op mei 10, 2012, 16:47:09
Kijk anders een naar de nieuwe Kef LS50.
Pas bekend gemaakt in München.
Gebaseerd op de bekende LS3/5 van Kef/BBC.
:yes: Waarschijnlijk een  (aanzienlijk goedkoper) alternatief voor de Harbeth. En KEF heeft als eerste de BBC-monitor op de markt gebracht met indahouse ontwikkelde en gefabriceerde drivers. Dus historisch gezien is KEF een beetje de patenthouder van deze luidspreker.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

edgnoj

Citaat van: sattie op mei 10, 2012, 16:47:09
Kijk anders een naar de nieuwe Kef LS50.
Pas bekend gemaakt in München.
Gebaseerd op de bekende LS3/5 van Kef/BBC.


Zo te lezen zijn dat speakers met baspoort, helaas 

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sattie


edgnoj