Nieuwe sr7005

Gestart door marcbons, mei 03, 2012, 08:39:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

marcbons

Hallo allemaal,

Eindelijk na maanden overwegen toch de stap gezet naar de sr7005. De angst wat ik had was of het wel beter zou zijn dan wat ik had. Wat betreft het bekijken van films ben ik er op vooruit gegaan. Het luisteren van muziek viel tegen maar het bleek dat ik hem niet op direct had staan en nadat ik dat wel gedaan had ben ik erg blij met wat ik hoor.

Ik heb ook de aiplay kunnen instaleren ondanks dat dit graties zou zijn tot eind maart. Een bonus dus.

Wat betreft het bedienen van de sr7005 met de ipad vindt ik het gebruik van de wizz app niet echt geweldig. Ook deremote app (die voor marantz en denon is ) is niet dat wat ik wil maar wel beter dan de wizz app.

Dus ik val terug op wat ik voorheen ook gebruikte en dat is de plug player. Deze is app kun je niet je versteker bedienen maar in het gebruik met een nas als bron en de sr7005 als weergave zeer makelijk je muziek afspelen. Misschien een tip.

Voor de restbwil ik jullie bedanken voor het advies dat jullie me gegeven hebben en gelukkig voor mij ben ik iemand die niet zo snel een beslissing kan nemen en kon deze nieuw voor 995 kopen bij een aanbieding.

Gr marc

WimPeu

Gefeliciteerd met deze mooie machine...en wat een prijzen tegenwoordig :-o. Er moet gewoon een opvolger aan komen kan volgens mij niet anders.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WilliamB

Gefeliciteerd met je aankoop, en een zeer mooie prijs. pompom
Als je eens wist wat ik hier nog voor betaald heb!!

Veel luisterplezier.

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

dmeerpa

Citaat van: marcbons op mei 03, 2012, 08:39:53
Hallo allemaal,

Eindelijk na maanden overwegen toch de stap gezet naar de sr7005. De angst wat ik had was of het wel beter zou zijn dan wat ik had. Wat betreft het bekijken van films ben ik er op vooruit gegaan. Het luisteren van muziek viel tegen maar het bleek dat ik hem niet op direct had staan en nadat ik dat wel gedaan had ben ik erg blij met wat ik hoor.

Ik heb ook de aiplay kunnen instaleren ondanks dat dit graties zou zijn tot eind maart. Een bonus dus.

Wat betreft het bedienen van de sr7005 met de ipad vindt ik het gebruik van de wizz app niet echt geweldig. Ook deremote app (die voor marantz en denon is ) is niet dat wat ik wil maar wel beter dan de wizz app.

Dus ik val terug op wat ik voorheen ook gebruikte en dat is de plug player. Deze is app kun je niet je versteker bedienen maar in het gebruik met een nas als bron en de sr7005 als weergave zeer makelijk je muziek afspelen. Misschien een tip.

Voor de restbwil ik jullie bedanken voor het advies dat jullie me gegeven hebben en gelukkig voor mij ben ik iemand die niet zo snel een beslissing kan nemen en kon deze nieuw voor 995 kopen bij een aanbieding.

Gr marc

Ik vind de nieuwe versie van de Wizz-app die enkele dagen geleden verscheen zeker niet slecht. Maar voor het afspelen van muziek bestanden op de NAS gebruik ik eLyric van PS Audio. Ik vind die beter dan PlugPlayer.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op mei 03, 2012, 12:15:04
Ik vind de nieuwe versie van de Wizz-app die enkele dagen geleden verscheen zeker niet slecht. Maar voor het afspelen van muziek bestanden op de NAS gebruik ik eLyric van PS Audio. Ik vind die beter dan PlugPlayer.

zo ook weer terug uit het beroerde land  :-D en bruin
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

marcbons

Citaat van: dmeerpa op mei 03, 2012, 12:15:04
Ik vind de nieuwe versie van de Wizz-app die enkele dagen geleden verscheen zeker niet slecht. Maar voor het afspelen van muziek bestanden op de NAS gebruik ik eLyric van PS Audio. Ik vind die beter dan PlugPlayer.

Die ken ik nog niet, zal hem ook eens proberen.
Bedankt voor de tip.

Gr marc

dmeerpa

Citaat van: marcbons op mei 03, 2012, 19:14:13
Die ken ik nog niet, zal hem ook eens proberen.
Bedankt voor de tip.

Gr marc
Die gelijkt er aan geen kanten meer op, en ik kan nu ook de UD7006 ermee bedienen, en dat is super handig vanuit de keuken voor een CD af te spelen in zone 2
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

sattie

Er is een nieuwe versie van de Marantz app.

E Hamers

Vraagje, als een cd speler op de remote control aansluiting van de sr7005 is aangesloten is deze dan ook via de sr7005 te bedienen dmv deze app? Ik ben zelf nog niet in bezit van de benodigde apparatuur om het te testen.
Mvg. Erwin

dmeerpa

Citaat van: E Hamers op mei 06, 2012, 13:35:38
Vraagje, als een cd speler op de remote control aansluiting van de sr7005 is aangesloten is deze dan ook via de sr7005 te bedienen dmv deze app? Ik ben zelf nog niet in bezit van de benodigde apparatuur om het te testen.
Mvg. Erwin

Neen, de app stuurt alles naar de SR7005, en die stuurt de bediening door via HDMI. Dus in mijn geval gebruik ik de UD7006, en die is eveneens via HDMI aangesloten, zo kan ik hem bedienen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Exxar

Zou je die niet kunnen bedienen via de app als je zo'n remote control kabeltje van de receiver naar de cd speler legt? (als dat mogelijk is tenminste)

dmeerpa

Citaat van: Exxar op mei 07, 2012, 21:10:04
Zou je die niet kunnen bedienen via de app als je zo'n remote control kabeltje van de receiver naar de cd speler legt? (als dat mogelijk is tenminste)

Volgens de beschrijving in de apple appstore niet, enkel HDMI en de nieuwe modellen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150