PIONEER CS-797

Gestart door erik1950, mei 02, 2012, 13:36:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik1950

Kent er iemand die speakers van Pioneer,  de CS-797,  ik laat me wijs maken dat ze zeldzaam zijn ,maar dat betekend niets natuurlijk  , zijn ze ook goed



Uploaded with ImageShack.us

Whisper.nl

Citaat van: erik1950 op mei 02, 2012, 13:36:15
Kent er iemand die speakers van Pioneer,  de CS-797,  ik laat me wijs maken dat ze zeldzaam zijn ,maar dat betekend niets natuurlijk  , zijn ze ook goed



Uploaded with ImageShack.us

Laat je niks wijsmaken.

Luisteren op je eigen set is het advies wat ik meegeven.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Het lijken een soort van "disco boxen" die hoog weggehangen moeten worden met die jalouzies voor de tweeters.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

erik1950

#3
Denk dat discoboxen zwaarder zijn, maar je kan iedere box  ophangen, uitgezonder  vloerstaanders


http://www.youtube.com/watch?v=2od90epwPj0

lo

Specifiek omdat hier "jalouzies" voor de tweeters zitten, bedoel ik. Dat is niet iets wat je laag weg zet.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

try before you buy  :eerie:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

#6
Die werden verkocht eind jaren 80 begin jaren 90


nieuwprijs dacht 299 gulden paartje


Containers zijn er van verkocht bij de Wehkamp en de Otto maar voor die 30 euro kan je geen buil vallen


Ik zou er met een boog om heen lopen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

En als het dat paartje is met die beschadiging rechts voor, die heeft in het water gestaan  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

zeldzaam ? volgens de verkoper zeker..  :-D

ze zijn befaamd vanwege de TAD bezetting (Technical Audio Devices)

maar verder wat gammel/simpel ineengezet

CiteerAll paper cones (the tweeter too), the box is empty inside - no damping, only the front plate has a very attractive 80's style design


Citaat van: lo op mei 02, 2012, 14:24:48
Het lijken een soort van "disco boxen" die hoog weggehangen moeten worden met die jalouzies voor de tweeters.

gewoon beetje zilverkleurige elementen, erop geschroefd als eye-candy
so eighties..  :yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

erik1950

ik zocht eigenlijk  een paar boxen die niet veel mogen kosten, om mijn audio's even mee aan te zetten, die ik verzamel , want nu heb wel veel stereo's, maar geen boxen  meer, heb mijn  kenwoods  LS 1000 samen met een setje aan mijn stiefdochter geschonken , en weet je wat, ze was er blij mee

Marvin

Die roosters voor de tweeters zorgen ervoor dat het hoog in dezelfde baan terecht komt als het midden.
Vrij veel voorkomende aanpak in die tijd.
Heeft niets met hoog plaatsen/hangen of discoboksen van doen.
Zou ze zelf wel lekker links laten liggen/hangen.
Maar dat terzijde.



erik1950

#11
ik weet  al genoeg  en zal ze niet kopen , daarom  dat ik eerst  even jullie advies vroeg ,ik heb keur genoeg en moet ze niet  tegen eind  van de week hebben

iemand verkoopt daar een speaker  en er staat bij conditie  , nieuw



Uploaded with ImageShack.us

Marvin

Gewoon een stel goede luidsprekers met een schakelkast er tussen, sluit je alles aan op 1 paar luidsprekers. 
Hoef je je huis ook niet vol te zetten met ekster vangsten. 



erik1950

Ik ga morgen eens kijken naar  een paar studio speakers van een engels merk ; Pulse Response Speaker; ik heb enkele reacties gelezen op internet en al de mensen die ze hebben of hebben gehad zijn er heel lovend over , hij vraagt er 50 euro voor de twee  , als ik ze goed vind kan ik ze gebruiken  voor alle audio  die ik staan heb  , ze zijn 80 watt RMS



Uploaded with ImageShack.us

JohnWx

nog liever de Pioneer


als ik het merk niet ken  :no:  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject