Citaat van: John Wx op juni 19, 2012, 18:42:34
Maar als jij elke dag een brood koopt voor je gezin bij hem a 2 euro is ongeveer 725 euro op jaar basis waarom geen korting maar wel bij een audiokabel van 1x per 2 jaar van 300 EURO of een Marantz UD 5005 ipv 650 euro voor 399 euro
gaan we niet uitkomen deze discussie er speelt meer mee als alleen het produkt
Het probleem stelt zich ook achteraf als je geen korting krijgt, ik heb het reeds vaak genoeg meegemaakt.
Je koopt iets voor de volle pot (stel 3000€), of een flauwe 5% (2850€ dus) en na een tijd wil je het tweedehands verkopen en denkt om 2200€ te vragen.
Een of andere zaak doet dan een superpromo of een stockverkoop aan 1850€. Dan schrijft iedereen die geinteresseerd is in je toestel dat het toestel nieuw maar 1850€ kost en je prijs belachelijk is. Je krijgt dan onzinbiedingen van 1200€. En deze cijfertjes zijn echt niet uit de lucht gegrepen.
Ik heb het meegemaakt met een Luxman P-1u. De Luxman importeur voor de Benelux wil blijkbaar heel snel geld verdienen en doet de dealers dit toestel verkopen aan 2850€ en ik kon geen korting krijgen. Toen ik hem verkocht kreeg ik een hoop reacties om me te melden dat het toestel maar 1200€ kost in Japan. Dat het over een 100V versie ging en je nog een transfo moest bijkopen maakte helemaal niet uit en met verzending, BTW en import werd ook geen rekening gehouden want die kun je zogezegd makkelijk omzeilen.
Dus voortaan, wie deftige acties doet of een mooie korting geeft kan mijn centen nog ontvangen. Wie liefst zelf zoveel mogelijk in z'n zak steekt mag z'n spullen houden van mij. Ik koop voldoende heb en graag eens wat nieuws dut als die dealer niet begrijpt dat hij aan mij genoeg kan verdienen ook met een goede korting en ik bij tweedehands verkopen geen dergelijke verliezen wil lijden dan is dat zijn probleem. Hij had er overigens laats ook nog problemen mee dat ik m'n spullen tweedehands verkocht, dat haalt klanten weg bij de dealers volgens hem. Ik vroeg hem of ik m'n spullen dan maar moest weggooien om iets nieuws bij hem te kopen. Heb trouwens dit jaar al voor meerdere duizenden euros aan kabeltjes gekocht alsook een paar speakers, dus ik zou wel eens willen weten wat zijn probleem is. Hij doet trouwens ook geen overnames of wil ook je spullen niet tweedehands te koop zetten terwijl bij Stassen waar ik een heel goede korting kreeg dit wel mogelijk is.
Grof uitgerekend kan ik bij alles wat ik dit jaar nog wil kopen een 2000€ uitsparen door ergens anders te kopen. Voor een dergelijk bedrag sponser ik liever m'n eigen beurs dan de economie van dit apelandje hoor. En als er daardoor wat dealers verdwijnen die te gierig zijn dan maak ik met plezier een uistapje naar Nederland voor m'n aankopen en een luistersessie.