Nieuwe Marantz PM-11 en SA-11

Gestart door Pjotr27, april 29, 2012, 14:11:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

AppleheadMay

Citaat van: Martin op juni 14, 2012, 16:51:37
Deze?

http://www.auditorium.de/de/Marantz-NA-11S1-gold_262701

Nee, deze was het niet, maar die geeft in elk geval hetzelfde weer.
Tegen morgenavond zou ik alle info moeten hebben betreffende "All things Marantz 2012-2013" recht vanuit Spanje waar momenteel het dealerevent gehouden word. Er is mij beloofd met foto's, ik hoop dat het waar is.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

joep


AppleheadMay

Citaat van: joep op juni 14, 2012, 18:03:04


Toch zilver volgens mij.

Ik heb de foto's en video's ook gezien, moeilijk te beoordelen volgens mij.
Mijn dealer zou trouwens doodgraag zilver hebben want het grootste deel van zijn klanten kocht in het verleden zilver. Maar de berichten van zijn vertegenwoordiger luiden anders.
Ik vond trouwens de gouden toestellen altijd mooier dan de zilveren toestellen, alleen vond ik dat de gouden toestellen geen blauw maar rood licht op de zijkantjes mochten hebben.
Voor mij maakt het niet zoveel uit trouwens, ik wil enkel zwart.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

joep

Ik hoorde dat de verkoop van bijna 85% van alle premium zilver was.
Zou dan wel heel dom zijn als ze nu de NA11s1 niet in zilver zouden verkopen.

Martin

Citaat van: AppleheadMay op juni 14, 2012, 18:02:12
Nee, deze was het niet, maar die geeft in elk geval hetzelfde weer.
Tegen morgenavond zou ik alle info moeten hebben betreffende "All things Marantz 2012-2013" recht vanuit Spanje waar momenteel het dealerevent gehouden word. Er is mij beloofd met foto's, ik hoop dat het waar is.

Hopelijk ook in de champagne kleur anders hebben ze aan mij geen verkoop.

En net zoals bij een vrouw is de achterkant ook belangrijk, hier is nog niets van te vinden. Ben toch wel benieuwd wat voor in en uitgangen er op zitten.
Er moet toch minimaal alle functies van de ST-15S1 op zitten, dus ook DAB!!

JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

bramdg

Mocht ik zo een nieuwe SA11S3 kopen zou ik hem ook in het champagne nemen  :yes:
Vind ze ietsjes meer klasse hebben ipv het zilver.

Het zwart moet ik zo weer wat gewend worden ..... maar ook zeker niet mis
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bas focal marantz

Citaat van: bramdg op juni 14, 2012, 20:28:47
Mocht ik zo een nieuwe SA11S3 kopen zou ik hem ook in het champagne nemen  :yes:
Vind ze ietsjes meer klasse hebben ipv het zilver.

Het zwart moet ik zo weer wat gewend worden ..... maar ook zeker niet mis
Ja zwart ik ben al aan het sparen  pompom .

Cornelis1921

 stupid
Al mijn zwart geld zit al in de audio... :evil: clown1 :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep



USB Type-A Input for iPod/USB Flash Stick/HDD playback
USB Type-B input to use the NA11S1's DAC as a high quality 192kHz/24-bit soundcard
Large shielded toroidal transformer
XLR Balanced outputs
FLAC/WAV 192kHz/24-bit playback
Gapless playback
Marantz PEC777f3 DSP Filter
Airplay Ready Audio Streamer
Ethernet port for streaming audio across your home network and internet radio functionality with Napster support
Apple Airplay (via optional update)
DLNA 1.5 certified and compatible with Windows 7
USB input with iPod Digital
HDAM-SA2 output stage
Compatible with NAS drives
Coaxial and optical S/PDIF outputs
Dedicated headphone output with volume control
Available in Silver and Gold
Remote control

The NA-11S1 is delayed until next year. Funny that the pic ominously says "Don't know why".. "The reason? The company wants to take a look at the market and make sure that when the product appears, it's fully up-to-date with current streaming trends."

And abit more info on the spinner: "The SA-11S3 player uses new 384kHz/24-bit digital-to-analogue conversion, a new dedicated SACD/CD mechanism, the SACDM-2". So it's a different DAC and mechanism (vs SACDM-1).


JohnWx

Citaat van: joep op juni 15, 2012, 10:19:15


USB Type-A Input for iPod/USB Flash Stick/HDD playback
USB Type-B input to use the NA11S1's DAC as a high quality 192kHz/24-bit soundcard
Large shielded toroidal transformer
XLR Balanced outputs
FLAC/WAV 192kHz/24-bit playback
Gapless playback
Marantz PEC777f3 DSP Filter
Airplay Ready Audio Streamer
Ethernet port for streaming audio across your home network and internet radio functionality with Napster support
Apple Airplay (via optional update)
DLNA 1.5 certified and compatible with Windows 7
USB input with iPod Digital
HDAM-SA2 output stage
Compatible with NAS drives
Coaxial and optical S/PDIF outputs
Dedicated headphone output with volume control
Available in Silver and Gold
Remote control

The NA-11S1 is delayed until next year. Funny that the pic ominously says "Don't know why".. "The reason? The company wants to take a look at the market and make sure that when the product appears, it's fully up-to-date with current streaming trends."

And abit more info on the spinner: "The SA-11S3 player uses new 384kHz/24-bit digital-to-analogue conversion, a new dedicated SACD/CD mechanism, the SACDM-2". So it's a different DAC and mechanism (vs SACDM-1).

windows 8 wachten compatible met al die vele tablet's die gaan komen met 8 erop in najaar ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

valt jullie dit ook op?

De SA11S3 krijgt een nieuwe 384khz/24 bit dac en de streamer lijkt het met een 192khz/24 bit te moeten gaan doen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Pjotr27

Ik hoorde van Marantz Japan dat de streamer ontwikkeling nog al wat problemen geeft.
Met name de USB ingangen gaan niet zoals gewenst.
De release was al naar September gegaan maar zal zeker voorjaar 2013 gaan worden...
Ik heb niet voor niets een andere streamer / dac gekocht, ik zag deze bui al wel hangen...

WimPeu

Citaat van: Zoldar op juni 15, 2012, 12:52:50
valt jullie dit ook op?

De SA11S3 krijgt een nieuwe 384khz/24 bit dac en de streamer lijkt het met een 192khz/24 bit te moeten gaan doen.

Zal je het verschil horen?

Citaat van: Pjotr27 op juni 15, 2012, 13:04:11
Ik hoorde van Marantz Japan dat de streamer ontwikkeling nog al wat problemen geeft.
Met name de USB ingangen gaan niet zoals gewenst.
De release was al naar September gegaan maar zal zeker voorjaar 2013 gaan worden...
Ik heb niet voor niets een andere streamer / dac gekocht, ik zag deze bui al wel hangen...


Goed nieuws...heb ik wat meer spaar tijd .. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juni 15, 2012, 13:19:10
Zal je het verschil horen?

Goed nieuws...heb ik wat meer spaar tijd .. :-D

Zeker WIM


en spaar ze alvast voor die high end resoluties  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: WimPeu op juni 15, 2012, 13:19:10
Zal je het verschil horen?

Goed nieuws...heb ik wat meer spaar tijd .. :-D

geen idee, ik weet niet hoe een dac chip klinkt.

maar tot nu toe heeft marantz door zijn hele lijn toch wel ongeveer dezelfde chip sets gebruikt.

het zou kunnen betekennen dat de SA11S3 van binnen toch een heel ander audio gedeelte gaat krijgen. 
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden