Nieuwe Marantz PM-11 en SA-11

Gestart door Pjotr27, april 29, 2012, 14:11:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op mei 06, 2012, 10:06:19
De huidige spealers in de 700 tot 1000 euro klasse kunnen (nog) niet eens gapless afspelen en snel voor dan wel achteruit skippen.
Pech voor hen die zich een speler boven die prijsklasse zich niet kunnen veroorloven. Oftewel het is voorlopig alleen weggelegd voor de happy few. En mijn eis aan het streamen is juist dat het gapless geschiedt. Heb ik dan een onvermijdelijk probleem als ik op korte termijn wil gaan streamen zolang ik niet tot die happy few behoor?
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bramdg

Citaat van: AppleheadMay op mei 06, 2012, 20:28:21
Bedankt landgenoot!  :-D

Ik ondervind dat hard klinken in het hoog enkel met bepaalde versterkers, oa de SC11/SM11 combo en vooral Rotel versterkers. Ik heb deze versterkers getest toen ik m'n eerste Pearl kocht met de 804 Diamond. Ik kone de Marantz voor/eind combo toen voor een lagere prijs krijgen maar koos toch voor de Pearl, die klinkt gewoon wat warmer terwijle de voor/eind combo wel meer detail en een dieper geluidsbeeld had. Daarom dat ik zeker de PM-11S3 wil vergelijken met de Pearl op deze speakers voor ik iets geks doe.

De prijs is inderdaad wel flink de hoogte ingegaan vergeleken met de 804s maar ik vond de 804s een beetje het zwarte schaap in het gamma. De 803s had nog net die goeie ouwe B&W sound, de 903d en hoger waren dan weer iets beter vond ik. Maar de 804s klonk voor mij echt niet goed, de 805s was stukken beter. De 804 Diamond daarentegen is weer helemaal mee en klinkt ongelofelijk goed. En groter hoef ik niet, een 804 is zat voor mij.

De P-serie was inderdaad prachtig in zijn tijd en ik vind ze nog steeds goed spelen na al die jaren. De "Matrix" voor de gewone mens heetten ze die toen hee.
En ik durf niet echt naar andere merken meer te kijken, ik ben altijd heel tevreden geweest over alles wat ik van B&W of Marantz gehad heb en de klankkleur bevalt me erg. Mijn XT2s doen het ook voortreffelijk op m'n bureel.
Het enige waar ze nog flink aan moeten werken bij B&W is hun hoofdtelefoons. De P5 is qua geluidskwaliteit een flop als je het mij vraagt. Misschien verkoopt hij wel goed maar dat zal dan wel voor het design zijn.

Kijk uit naar je set beschrijving en foto's :-)

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op mei 06, 2012, 22:16:33
Pech voor hen die zich een speler boven die prijsklasse zich niet kunnen veroorloven. Oftewel het is voorlopig alleen weggelegd voor de happy few. En mijn eis aan het streamen is juist dat het gapless geschiedt. Heb ik dan een onvermijdelijk probleem als ik op korte termijn wil gaan streamen zolang ik niet tot die happy few behoor?
Groet, Cor.
Ga voor de"Wim-optie", zijnde een Logitech Squeezebox Touch, indien nodig een externe DAC, een NAS of je desk- of laptop aan en eventueel voor het mooi en het gemak een IPod Touch als remote.

De uitgebreide versie, dus met extrene Dac en met NAS en met IPod Touch gaat echter ook snel richting de €1200,- ...

Marvin

Leuke analoge geluidskaart in de pc en met foobar afspelen.
Goed, tv moet aan staan en je hebt een muis in plaats van afstandsbediening.
Bevalt mij goed Cor.



DoctorJacoby

Ben al een tijdje op zoek naar een "stille netbook". Iemand hints?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Streamen the cheap and cheerfull way
1.) Laptop - heb je meestal al.
2.) Foobar er gratis op. Asio4all. = bitperfect data
3.) DAC kopen (met async USB=nagenoeg geen jitter). Klaar. voor 500 euro heb je een top DAC 2de hands.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

AppleheadMay

TEAC UD-H01 : 335€ nieuw, async usb 2.0 192/24, optisch en coaxiaal, XLR en RCA en hoofdtelefoonuitgang. En 't dingetje speelt nog lekker ook. Geen voorversterker, de uitgangen zijn niet variabel.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

Marvin

En als je al een pc hebt staan kan je beginnen met deze, kan je altijd nog eens kijken waar je verbetering kan toepassen.
Zelf heb ik hier een iets hoogwaardiger kabeltje, maar dat kan altijd nog.




€ 3,-



Zoldar

je kunt ook 3 euro in de sloot gooien en genieten van die geluidskwaliteit  :evil:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Je kan ook €1200,- uitgeven puur omdat er Marantz op staat.




Sander

Citaat van: marvin op mei 07, 2012, 23:57:47
Je kan ook €1200,- uitgeven puur omdat er Marantz op staat.

Ik zeg doen!  :-D
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Perfect_audio

Of je probeert eens wat nieuws: de Anti-Mode 2.0 Dual Core.
DAC, voorversterker, akoestiekcorrectie, parametrische equalizer en room analyzer in één.
Met USB DAC (buffer, eigen klok).
Voor een gegarandeerd goed geluid!

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Marvin

Zal je er toch echt Marantz in moeten krassen.  :-D




Perfect_audio

Citaat van: marvin op mei 08, 2012, 00:14:02
Zal je er toch echt Marantz in moeten krassen.  :-D
Ik heb hier nog een los marantz logo liggen: dat plak ik er gratis op!

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.