Nieuwe Marantz PM-11 en SA-11

Gestart door Pjotr27, april 29, 2012, 14:11:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

DoctorJacoby

Heb ook al vaak over de Olive zitten denken. Heb je ineens 2TB HD.

Bij Aurender kan je er zelfs 3 x 2TB insteken.

Heb de Aurender nog niet gehoord, maar lijkt mij de te kloppen speler.

Ik had graag een speler gezien met een ingebouwde HD. Krijg een slecht gevoel bij USB kabels en externe HD's.

En streamen via ethernet-kabels ... Niet alle audiophiles zijn techneuten. Sommige weten nog niet eens hoe ze met een iPod werken :) Netwerken, NAS etc. zijn dan al helemaal een brug te ver.


VANZOMERENG

Citaat van: xander32 op mei 06, 2012, 09:51:21
Wanneer ik een x bij jou ben moet je me die optie Squeezebox - DAC nog eens in alle rust uitleggen/demonstreren. Heb daar interesse in :yes:.

Je bent hiero ook welkom

Ik heb mijn squeezebox zowel op de DAC (optisch) v/d SA15S2 aangesloten al ook zowel
de MusicHall buizen-DAC 25.3 (S/Pdif)
Bij de MusicHall kan ik ook nog handmatig de samplingrate op 96 of 192k zetten,
defaultinstelling is upsampling = OFF = 44.1K (cd-kwaliteit)

Omdat er tegenwoordig steeds meer losse DAC,s worden verkocht en er steeds meer DAC,s
in netwerkspelers en versterkers worden ingebouwd, zou het wel prettig zijn als er gewoon eens
goede pure CD-transport op de markt komt, (lieftst van Marantz  :-D) die gebouwd is als een tank,
met een degelijke metalen lade en redelijk betaalbaar   (< 1.000 euro)

Zo eentje die onverwoestbaar is en je koopt voor het leven !








WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

AppleheadMay

#63
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

xander32

Citaat van: thepioneer op mei 06, 2012, 10:50:20
Volgens mij heb je toch een olive en een linn vanaf 1350,- ??? Tenminste dacht dat ik die prijzen gehoord had toen ik op zoek was naar een streamer.
De eerste serieuze Olive is de 4 HD en die is er vanaf €2500,- .... Betreft Linn idem. Er bestaat id. ook een Olive 2 en 3 maar die spelen op nivo Squeezebox voor het 4 / 6 voudige van diens prijs ...

xander32

#65
Citaat van: VANZOMERENG op mei 06, 2012, 11:47:34
Je bent hiero ook welkom

Ik heb mijn squeezebox zowel op de DAC (optisch) v/d SA15S2 aangesloten al ook zowel
de MusicHall buizen-DAC 25.3 (S/Pdif)
Bij de MusicHall kan ik ook nog handmatig de samplingrate op 96 of 192k zetten,
defaultinstelling is upsampling = OFF = 44.1K (cd-kwaliteit)

Omdat er tegenwoordig steeds meer losse DAC,s worden verkocht en er steeds meer DAC,s
in netwerkspelers en versterkers worden ingebouwd, zou het wel prettig zijn als er gewoon eens
goede pure CD-transport op de markt komt, (lieftst van Marantz  :-D) die gebouwd is als een tank,
met een degelijke metalen lade en redelijk betaalbaar   (< 1.000 euro)

Zo eentje die onverwoestbaar is en je koopt voor het leven !

Beste VANZOMERENG,

Maak graag een keer gebruik van jouw aanbod :yes:. Echter, de komede maand(en) wordt dat nog niets daar ik eerst andere afspraken nog dien na te komen.


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=122941.msg2181385#msg2181385

joep

Citaat van: AppleheadMay op mei 06, 2012, 12:16:33
Zwarte PM-11S3 en SA-11S3. Dus dan ook de NA-11S1. 

http://www.whathifi.com/news/high-end-2012-marantz-plans-to-enter-high-end-streaming-arena-with-€2999-na-11s1

Ja die luidsprekers he. Ken is niet zo heel groot dus staat hij daar naast een vestzak luidspreker. Iets voor mijn iPod misschien? Denk trouwens dat je met een sqeezebox touch en een leuke dac veel goedkoper uit zult zijn dan met de NA-11s1.

Pjotr27

CiteerOmdat er tegenwoordig steeds meer losse DAC,s worden verkocht en er steeds meer DAC,s
in netwerkspelers en versterkers worden ingebouwd, zou het wel prettig zijn als er gewoon eens
goede pure CD-transport op de markt komt, (lieftst van Marantz  :-D) die gebouwd is als een tank,
met een degelijke metalen lade en redelijk betaalbaar   (< 1.000 euro)

Ik heb van de Highend München een Project CD Box Se meegenomen, ik weliswaar een cd speler maar het loopwerk is echt geweldig, google maar even rond op het net... kost 525 euro in de winkel, heeft een digitaal uit en is lekker compact gebouwd... Geen lade maar gewoon een sleuf waar je de cd inschuift..

JohnWx

Citaat van: Pjotr27 op mei 06, 2012, 14:16:40
Ik heb van de Highend München een Project CD Box Se meegenomen, ik weliswaar een cd speler maar het loopwerk is echt geweldig, google maar even rond op het net... kost 525 euro in de winkel, heeft een digitaal uit en is lekker compact gebouwd... Geen lade maar gewoon een sleuf waar je de cd inschuift..

kan hij ook in de auto op 12 volt ?


vind het altijd wel wat hebben dat slot-in voor je cd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Hmmm, hele mooie nieuwe Marantz spulletjes.
Vooral die PM-11S3 in het zwart  :kwijl:
Eens heeeel goed over nadenken en heeeel wat nachtjes over gaan slapen....

Heeft nu alle voordelen die ik zoek van de PM-15S2/KI-Pearl en het vermogen.
Densen versterking hierop inruilen, ideetje  clown1

De NA-11S1 gaat 'm niet worden, op termijn komt er wel een NAS en een squeezebox.
Deze sluit ik dan aan op de SA KI-Pearl speler.
Kan de radio ook de deur uit.

AppleheadMay

Ja, die PM-11S3 ziet er vet uit in het zwart.
Ik denk dat ik met een van m'n Pearls naar de dealer stap om eens te vergelijken op een paar 804 Diamonds. Dat wordt mijn aankoop voor volgend jaar, mijn 15 jaar oude P6jes mogen ook wel eens vervangen worden. Ik heb de 804 Diamond reeds herhaalde malen beluisterd met verschillende Marantz versterkers en vind het echt een mooie comnbinatie.

De NA-11S1 is een no-brainer voor mij gezien ik reeds heel tevreden ben over de NA7004. Ik heb nu tijdelijk een TEACje (voor m'n desktop setup) dat het ook heel goed doet en heb voordien verschillende Dacs gehad waarvan sommige nog hoger geprijsd waren dan de NA-11S1 maar niet van Japanse merken en van kleinere fabrikanten. Geen een die mij echt tevreden kon stellen en zelfs een paar gehad die ik heb moeten teruggeven wegens enorm veel USB geluiden. Maar geen enkel probleem met de Marantz of TEAC. Ik denk dus dat ik maar bij de Japanse spulletjes blijf en dan liefst van Marantz.

't wordt een duur jaar.  ;)
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

bramdg

#71
Citaat van: AppleheadMay op mei 06, 2012, 19:45:50
Ja, die PM-11S3 ziet er vet uit in het zwart.
Ik denk dat ik met een van m'n Pearls naar de dealer stap om eens te vergelijken op een paar 804 Diamonds. Dat wordt mijn aankoop voor volgend jaar, mijn 15 jaar oude P6jes mogen ook wel eens vervangen worden. Ik heb de 804 Diamond reeds herhaalde malen beluisterd met verschillende Marantz versterkers en vind het echt een mooie comnbinatie.

Blij te zien dat hier nog eens iemand is met B&W P-serie speakers,
Ik speel ook al 13 jaar met P5-kes (zonder de tweeter bovenop) en binnenkort als ze eindelijk binnen zijn ga ik toch ze nog de units (tweeter en bass/mid) vervangen ..... Eigenlijk klinken ze nog erg lekker nu zeker op men buizenversterker.
Dus kleine prijs binnenkort weer almost nieuwe luidsprekers.
Heb je niet het gevoel dat die nieuwe Diamond reeks te hard klinkt (ook soms te veel sssssss) totaal extreem verschillend tov de oude warme b&w sound (die soms wel ook veel te warm klinkt i know).
En opeens superduur geworden  :|
Maarja klank is persoonlijk hé

BTW welkom op het form landgenoot  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

AppleheadMay

Bedankt landgenoot!  :-D

Ik ondervind dat hard klinken in het hoog enkel met bepaalde versterkers, oa de SC11/SM11 combo en vooral Rotel versterkers. Ik heb deze versterkers getest toen ik m'n eerste Pearl kocht met de 804 Diamond. Ik kone de Marantz voor/eind combo toen voor een lagere prijs krijgen maar koos toch voor de Pearl, die klinkt gewoon wat warmer terwijle de voor/eind combo wel meer detail en een dieper geluidsbeeld had. Daarom dat ik zeker de PM-11S3 wil vergelijken met de Pearl op deze speakers voor ik iets geks doe.

De prijs is inderdaad wel flink de hoogte ingegaan vergeleken met de 804s maar ik vond de 804s een beetje het zwarte schaap in het gamma. De 803s had nog net die goeie ouwe B&W sound, de 903d en hoger waren dan weer iets beter vond ik. Maar de 804s klonk voor mij echt niet goed, de 805s was stukken beter. De 804 Diamond daarentegen is weer helemaal mee en klinkt ongelofelijk goed. En groter hoef ik niet, een 804 is zat voor mij.

De P-serie was inderdaad prachtig in zijn tijd en ik vind ze nog steeds goed spelen na al die jaren. De "Matrix" voor de gewone mens heetten ze die toen hee.
En ik durf niet echt naar andere merken meer te kijken, ik ben altijd heel tevreden geweest over alles wat ik van B&W of Marantz gehad heb en de klankkleur bevalt me erg. Mijn XT2s doen het ook voortreffelijk op m'n bureel.
Het enige waar ze nog flink aan moeten werken bij B&W is hun hoofdtelefoons. De P5 is qua geluidskwaliteit een flop als je het mij vraagt. Misschien verkoopt hij wel goed maar dat zal dan wel voor het design zijn.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

Pjotr27

Citaat van: John Wx op mei 06, 2012, 14:51:11
kan hij ook in de auto op 12 volt ?


vind het altijd wel wat hebben dat slot-in voor je cd

Zou misschien nog wel lukken, er zit een losse adapter bij....

JohnWx

Citaat van: Pjotr27 op mei 06, 2012, 20:34:00
Zou misschien nog wel lukken, er zit een losse adapter bij....

:-D thx
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.