Bedankt landgenoot!
Ik ondervind dat hard klinken in het hoog enkel met bepaalde versterkers, oa de SC11/SM11 combo en vooral Rotel versterkers. Ik heb deze versterkers getest toen ik m'n eerste Pearl kocht met de 804 Diamond. Ik kone de Marantz voor/eind combo toen voor een lagere prijs krijgen maar koos toch voor de Pearl, die klinkt gewoon wat warmer terwijle de voor/eind combo wel meer detail en een dieper geluidsbeeld had. Daarom dat ik zeker de PM-11S3 wil vergelijken met de Pearl op deze speakers voor ik iets geks doe.
De prijs is inderdaad wel flink de hoogte ingegaan vergeleken met de 804s maar ik vond de 804s een beetje het zwarte schaap in het gamma. De 803s had nog net die goeie ouwe B&W sound, de 903d en hoger waren dan weer iets beter vond ik. Maar de 804s klonk voor mij echt niet goed, de 805s was stukken beter. De 804 Diamond daarentegen is weer helemaal mee en klinkt ongelofelijk goed. En groter hoef ik niet, een 804 is zat voor mij.
De P-serie was inderdaad prachtig in zijn tijd en ik vind ze nog steeds goed spelen na al die jaren. De "Matrix" voor de gewone mens heetten ze die toen hee.
En ik durf niet echt naar andere merken meer te kijken, ik ben altijd heel tevreden geweest over alles wat ik van B&W of Marantz gehad heb en de klankkleur bevalt me erg. Mijn XT2s doen het ook voortreffelijk op m'n bureel.
Het enige waar ze nog flink aan moeten werken bij B&W is hun hoofdtelefoons. De P5 is qua geluidskwaliteit een flop als je het mij vraagt. Misschien verkoopt hij wel goed maar dat zal dan wel voor het design zijn.