Wat is een normale prijs voor een pm84D MKII,en is het verstandig om te kopen

Gestart door infinity, april 28, 2012, 11:43:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

infinity

 Hallo ik ben nieuw hier,ik heb een probleem.
Ik heb nu de PM80SE welke ik mooi vindt klinken.Nu kan ik een 84 D MKII kopen voor 400,00 euro.
Is dat niet een beetje duur.
Vooral omdat er blijkbaar geen nieuwe onderdelen voor te krijgen zijn(eindtrap,torren).
Volgens de verkoper zijn ze nog wel te bestellen vanuit Amerika.
Ik weet echt niet wat ik moet doen,de pm84 staat toch hoog aangeschreven wat mooi geluid betreft.

Alvast bedankt HLP

HAL9000

Ja  en nee,  Deze  Pm84mkii's  zijn  heel erg goed maar! Mochten de  eindtransistoren  klappen; zouden deze  wel  vervangen kunnen worden door  vergelijkbare  Fets.  Alleen kosten deze  ruim 10,- +  per stuk.   Dan ligt er nog  een ander addertje  in het  gras,  en dat is  de  transformator.   Deze  84's staan in klasse A en trekken daarom veel  stroom  uit  de  trafo.  Gebeurd  erg vaak  dat  de  Pm84 ineens niet meer aan  gaat door een opgebrande transformator.
En Pm64mkii  en  Pm6A en SM-8  :roll:  allemaal  dezelfde  transformator. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

volgens mij is hij gewoon te reviseren en welkom hier

en het is de vraag of er werkelijk zoveel verschil in zit qua klank

400 euro is wel de "normale" prijs


dilemma's altijd moeilijk :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

infinity

Oke Heel moeilijk,zit er dan niet zo veel verschil in qua geluid betreft met de pm80SE.
Zou ik dan niet beter voor de pm94 kunnen gaan.
Ik heb wel ergens gelezen dat de 84 mooier klinkt,hoe kan dat dan? de 94 is toch de grotere broer of heb ik het mis.De 94 heeft een ringtransformator is dat niet beter.ik kom er net pas achter dat de 84 dat niet heeft.
Jammer vindt ik ook dat er 2 trebble en bass knoppen opzitten die gebruik ik toch niet.
In eerste instantie was ik eigenlijk op zoek naar een pm90SE maar die zijn blijkbaar bijna niet te vinden.
:|

HAL9000

Citaat van: infinity op april 28, 2012, 12:23:25
Oke Heel moeilijk,zit er dan niet zo veel verschil in qua geluid betreft met de pm80SE.
Zou ik dan niet beter voor de pm94 kunnen gaan.
Ik heb wel ergens gelezen dat de 84 mooier klinkt,hoe kan dat dan? de 94 is toch de grotere broer of heb ik het mis.De 94 heeft een ringtransformator is dat niet beter.ik kom er net pas achter dat de 84 dat niet heeft.
Jammer vindt ik ook dat er 2 trebble en bass knoppen opzitten die gebruik ik toch niet.
In eerste instantie was ik eigenlijk op zoek naar een pm90SE maar die zijn blijkbaar bijna niet te vinden.
:|

Pm 80se  Pm90's  zijn een andere  serie.  De  Pm 86 84 94  maken gebruik van het  quater A  principe.  Heel wat anders  dan  de  Pm80 en 90  die  je  eventueel in VOL klasse A  kunt  zetten.

Klank vind ik de  Pm84  en 64 (jaren lang gehad)  heel erg goed.  Goede  diepgaande  bas  en  helder hoog.
Pm80 90 klinkt  neutraler,  maar zijn ook  prima  versterkers.  Uiteraard  een service beurt  kunnen ze wel  gebruiken na  20 jaar. 

Welke  speakers  heb je?   
 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

infinity

 Hoi Hall,

Bedankt voor je reactie,je maakt het er niet makkelijker op.
Ik dacht dat neutraal geluid het beste was omdat dat toch eigenlijk de bedoeling is.
Bedoel je dat de 84 nog wat warmer klinkt? Ik heb momenteel Infinity Kappa 8.2 in gebruik in cobinatie met
een philips cd 880.En hoe zit dat met die ringtransformator van de 94  dat is toch beter dan een vierkante.
Ik vindt dat ik nu al een mooi warm geluid heb,zou het niet te veel worden met die 84 dan.
Speakerdraad is van Kimber.

SB_Marantz

Je hebt de akoestiek al een beetje aangepakt.
Ben je nu tevreden?

Een ringkern heeft een kleiner strooiveld en is iets ''sneller'' maar ik heb deze vaker defect gezien dan een bloktrafo.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

 stupid 
Ik heb ook ringkern  trafo's  vaker  stuk  gezien dan  De  standaard  versies.

Zo  warm  klinkt  een Pm84 niet,  kijk het  vintage spul uit  de  jaren 70 heeft wel een overdane  warme  klank.
Ik vind dat prettig ander  weer niet. 

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

infinity

Ik hou ook van dat warme geluid,Mischien klinken de nieuwere helderder en echter.maar ik hou gewoon van het warme geluid  trouwens ik vindt mijn pm80 ook helder en heel schoon klinken bv bij dire straits heel realistisch maar dat komt ook door mijn Philips 880 speler en speakers.
Ik heb kontakt gehad met een persoon die er verstand van heeft en adviseerde mij om een pm 15,16 of 17 te overwegen.Ik denk dat ik dat ga doen als de klank maar niet echt veranderd dat wil ik dus niet.
De pm 15 of de pm 14KI lijkt me ook een hele goede keus,ik heb ze niet gehoord heeft iemand daar wel ervaring mee. 


SB_Marantz

De 14 en dan in champagne kleur vind ik ook erg mooi.
Ki hoeft van mij niet.  :wink:

Veel inputs ook!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

infinity

 
Hoi SB waarom niet de KI die heeft toch wat verbeteringen.
En de PM 15 wat een bak is dat en voor 850 euro aan te komen,volgens de advertentie is hij veel beter
dan de nieuwste pm15 S1 S2 die blijkbaar ook super is volgens bepaalde  forums.
Maar nogmaals hoe is de klank,en dan bedoel ik niet de zuiverheid maar klinkt hij nog lekker warm of is dat verdwenen grotedeels.
Nu weet ik het helemaal niet meer toch maar eens ergens gaan luisteren.
En hoe zit dat met de jaren 90 versterkers daar wordt soms niet positief op gereageerd raar omdat de pm 15
ook uit 95 is.
frusty

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

mountainbiker

versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

still life

Citaat van: infinity op april 28, 2012, 18:51:14
Maar nogmaals hoe is de klank,en dan bedoel ik niet de zuiverheid maar klinkt hij nog lekker warm of is dat verdwenen grotedeels.
Nu weet ik het helemaal niet meer toch maar eens ergens gaan luisteren.
En hoe zit dat met de jaren 90 versterkers daar wordt soms niet positief op gereageerd raar omdat de pm 15
ook uit 95 is.
frusty

zoek die warmte maar eerder in je mooie kappa's..  :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300