Fysiek aan- en uitzetten PM15S1 en SA15S1

Gestart door Gentleman, april 26, 2012, 21:16:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Gentleman

Het begint me nu behoorlijk te irriteren dat je fysiek de apparaten aan- en uit moet zetten ipv via de afstandsbediening.

Wat is jullie oplossing? of laten jullie ze continue aan?




joep

Gewoon uitzetten. Je kunt de SA toch laten aan- en uitzetten door de PM. Das weer één knopdruk minder.

Zweef

Citaat van: Gentleman op april 26, 2012, 21:16:34
Het begint me nu behoorlijk te irriteren dat je fysiek de apparaten aan- en uit moet zetten ipv via de afstandsbediening.

Wat is jullie oplossing? of laten jullie ze continue aan?
Via de afstandsbediening kun je niks fysiek aan- en uitzetten, alleen op standby. Wat is daar irritant aan? Beetje lopen is goed voor je!  :wink:
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

cz79

Over wat voor afstand hebben we het? Of woon je erg ruim?

211

Citaat van: Gentleman op april 26, 2012, 21:16:34
Het begint me nu behoorlijk te irriteren dat je fysiek de apparaten aan- en uit moet zetten ipv via de afstandsbediening.
Ik vind het altijd een feestje om het geheel aan te zetten (anticipatie op een leuk stukje muziek). Uitzetten hoort daarbij... En hoeveel moeite is dat nou helemaal...???
Zolang je maar geniet....

Niber

#5
Jeetje...en dan heb je ook nog een cd-speler...Moet je ook nog heen en weer lopen voor een ander muziekje.  HLP  clown1

Maar ik snap je punt niet zo goed. Op stand-by zetten kan wel?
Dan is het toch kwestie van 's ochtends aandrukken en wanneer je op bed gaat uitdrukken. Kleine moeite en je hebt een mooie set, die mag je best af en toe van dichtbij bekijken!!  hello
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pameijer

Ik kan me herinneren dat hij via de remote niet eens op standby kan. En ja, toe ik de PM15 even thuis had vond ik dat ook irritant, net als het feit dat je via de remote elke source kan selecteren, behalve de HT passthrough. Rare keuzes!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jowa

Mijn SA-KI Pearl (aka SA-13S2 BE) kan ook niet op standby.

Wat je kan doen is bij de Karwei/Gamma/Praxis van de remote schakelbare contactdozen kopen.
Zet je met één druk op de knop de set remote uit, verbruikt deze ook geen stroom.


Exxar

Ben ik de enige die dat ziet als "deel van het ritueel"?

Als ik naar muziek wil luisteren of een film wil kijken, dan moet ik toch nog altijd recht staan om de Monster powerbar aan te zetten en een schijfje in de speler te steken. 2 knopjes extra indrukken is dan toch maar een kleine moeite, imho.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Exxar

Tja, als ik wil "streamen" moet ik toch ook nog de laptop (met afstandsbediening) en de dacmagic (weer een knopje) aanzetten, èn dan moet ik de cdspeler ook nog eens in dac-mode zetten. Puh, zoveel werk. Had ik maar een setje uit de aldi gekocht.... :wink:

QuattroNL

Streamen vanaf een laptop/PC is zooooo....2011  :-D

Alles staat bij mij op de NAS. Die gaat automatisch 's morgens om 7u aan (en om 24u weer uit).
Muziek stream ik met de Squeezebox, dus met een ab.
Wil ik muziek luisteren dan zet ik alles met het handje aan (5 sec. werk) en daarna verder met de ab's.

Je hebt bewust gekozen voor leuke audio apparatuur dus ben je een (in meer of mindere mate) audiofiel en vind je het dus niet erg om aan knopjes te zitten (zo, even een aaname).

Als je een Aldi apparaat had gekocht zat je niet dit forum  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

gerard

Mijn Rega versterker en tuner hebben ook géén standby maar alleen een aan/uit knop.
FF wennen maar als ik de AB pak druk ik ze gelijk aan, geen enkel probleem dus  :-)
Marantz dv6600 heeft wel standby trouwens, best handig  :-P

Bij Rega is volgens mij aan/uit standaard; energiebesparing (milieu vriendelijk)  uit is ook echt uit en blijkbaar vind deze fabrikant het ook niet nodig om alles aan te laten staan voor een beter geluid  :angel:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

SmauG

Bij mij kunnen alle apparaten op standby met dezelfde AB (PM7001, ST7001, DV3001), behalve de SA7001  nopompom zo jammer.

HAL9000

De  eerste  marantzen  hadden  zelfs  opwarm tijd.   :schater:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!