Pm 80 MkII met ouderdomsverschijnselen

Gestart door Witvoetson, april 24, 2012, 23:42:45

Vorige topic - Volgende topic

Witvoetson

Hallo allemaal!
Ik ben hier kersvers en val maar meteen met een vraag naar binnen.
Mijn zeer geliefde PM 80 MkII heeft sinds een aantal weken kuren. Linker kanaal wordt regelmatig krakerig en geluid valt dan deels weg. Lijkt in de selector te zitten.
Voorts zit er een zwakke brom in. Tot slot hoor ik al een tijd bij uitschakelen van de source direct knop een plof door mijn speakers, waar ik niet blij van word.
Is het einde nabij?
Kan iemand de patiƫnt weer oppeppen?

HAL9000

Ja hoor   pompom  Ligt er  een beetje aan  waar  u  woont.  ikzelf  zit in Rotterdam.   Forumlid  S.B.marantz  zit  omgeving  nijmegen. 

Wat  er  gedaan moet worden is:

Alle  elko's  verwijderen  uit  de  machine.
Alle  tin bindingen nalopen en aandikken.
Signaal  transistoren bij power management  vervangen (zijn verbrand).
Afstellen en testen.

Het is een  hoop, maar wel  te doen.  Laat staan dat  dit model het zeker waard  is.

:-)

Stuur mij anders  een pm of  s.b marantz  als  u tot  reparatie  over gaat.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

sattie

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op april 25, 2012, 13:47:11
Fanatieke  hobbyisten  HB

sorry HAL je hebt gelijk want als je met jouw prijzen moet eten is het niet een een plakje op brood  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Paul

Citaat van: John Wx op april 25, 2012, 18:06:24
sorry HAL je hebt gelijk want als je met jouw prijzen moet eten is het niet een een plakje op brood  notworthy
Heeft Jon prijzen gewonnen ?

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site