Yamaha luidsprekers

Gestart door Maitland, april 22, 2012, 10:48:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Maitland

Beste allemaal,

Wellicht een algemene vraag van mijn kant. Maar Yamaha heeft een lijn van boxen gehad wat destijds zeer reeel geprijsd waren en dan van ongekende kwaliteiten. Nu schijnen deze nog regelmatig 2e hands te worden verkocht. Weet iemand wat de type nummer of naam voor deze serie is?

Alvast bedankt!

grt.

Arjen

JohnWx

Citaat van: Maitland op april 22, 2012, 10:48:45
Beste allemaal,

Wellicht een algemene vraag van mijn kant. Maar Yamaha heeft een lijn van boxen gehad wat destijds zeer reeel geprijsd waren en dan van ongekende kwaliteiten. Nu schijnen deze nog regelmatig 2e hands te worden verkocht. Weet iemand wat de type nummer of naam voor deze serie is?

Alvast bedankt!

grt.

Arjen

zuil ? klein ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maitland

Het zijn geen vloerzuilen, of klein formaat speakers. Meer het formaat ouderwetse speakers, ik zie ze bewijze van voor mij staan alleen het omschrijven...... Ik kan ook nergens meer informatie over achter halen en ik werd er door een vriend op gewezen, 3 jaar geleden. Alleen, krijg ik hem nu ook niet te pakken. Het waren voor die prijs, ongevenaarde speakers.

JohnWx

Citaat van: Maitland op april 22, 2012, 11:08:19
Het zijn geen vloerzuilen, of klein formaat speakers. Meer het formaat ouderwetse speakers, ik zie ze bewijze van voor mij staan alleen het omschrijven...... Ik kan ook nergens meer informatie over achter halen en ik werd er door een vriend op gewezen, 3 jaar geleden. Alleen, krijg ik hem nu ook niet te pakken. Het waren voor die prijs, ongevenaarde speakers.

Kan me niks herinneren over een "oud model" ze maken al jaren alleen compacte of zuilen of 5.1 ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

zijn oude studio monitors. ff googlen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maitland

@John Wx j ik heb te weinig informatie gekregen dus het zoeken was heel algemeen en volgens mij zijn ze al erg oud.

@Zoldar ahhhh... thanks!!! Ga ik gelijk even doen.

Heren bedankt voor het mee denken!!

grt

Arjen



mountainbiker

Citaat van: Maitland op april 22, 2012, 11:58:19
@John Wx j ik heb te weinig informatie gekregen dus het zoeken was heel algemeen en volgens mij zijn ze al erg oud.

@Zoldar ahhhh... thanks!!! Ga ik gelijk even doen.

Heren bedankt voor het mee denken!!

grt

Arjen
Houd ons op de hoogte van de zoektocht!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

ja dat zijn ns monitoren

op een buur forum moet je even contact opnemen met ene Martin778 die heeft er wel is wat en helemaal gek van


succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

capri9000

Zullen wellicht de NS 1000 geweest zijn,je had ook nog de NS 690 maar deze was niet zo bekend als zijn groter broertje.Ik heb ze destijds nog gehad en moet zeggen dat ik er al veel spijt heb van gehad ze ooit verkocht te hebben.Ben grote liefhebber van luidsprekers en heb er wellicht al een kleine 100 verschillende paren gehad,steeds veranderen,ruilen,verkopen en iets anders in de plaats zetten.T'is een beetje een uit de hand gelopen hobby van mij,heb het niet zo op veel decoratie in mijn huisje,ik plaats liever ergens een paar luidsprekers of dat ik een schilderij of decoratiestuk in huis haal.Nu wat betreft deze luidsprekers kan je er heel veel van vinden op google en meestal heel lovende kritieken.Toen ze destijds uitgebracht werden waren ze toch niet echt goedkoop te noemen,prijs kwaliteit wel.En als ze nu 2dehands worden aangeboden vindt je ze zeer zelden onder de 500 eurotjes.Ik ben van Belgie en heb ze verkocht aan iemand uit nederland en deze was er zeer tevreden mee,hij gebruikte ze op een buizenversterker.De mijne waren de huiskamer versie links op de foto,prachtige weergave en uitstekend afgewerkt en maar liefst 47 kilo per stuk

still life

Citaat van: capri9000 op april 22, 2012, 12:47:08
Zullen wellicht de NS 1000 geweest zijn..

:yes:

met beryllium tweeters
altijd checken of ze nog goed zijn, vervangen wordt moeilijk..

uitstekende studio-monitors, heel wat minder voor de huiskamer...

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op april 22, 2012, 16:07:18
:yes:

met beryllium tweeters
altijd checken of ze nog goed zijn, vervangen wordt moeilijk..

uitstekende studio-monitors, heel wat minder voor de huiskamer...

Wel nee een mooie blonde die dom is heb je ook niks aan maar wel lekker  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SmauG

Waarom zou een studiomonitor niet geschikt zijn voor de huiskamer?
Dit lijken me nou niet bepaald "near field" monitoren.

Maartje van mij ze met verjaardagen altijd zijn KRK'tjes neer. prima naar te luisteren ;)

Zoldar

niet ongeschikt. maar de meeste (audiofielen) zijn niet op zoek naar zo veel "eerlijkheid" uit een speaker. Kunnen wat up-front en schell klinken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden