Ik ga streamen...

Gestart door Slashhead, april 21, 2012, 16:13:49

Vorige topic - Volgende topic

mountainbiker

Citaat van: pameijer op juni 04, 2012, 09:02:22
Dat is de verkeerde vraag. De juiste vraag is: wat was de bron van de FLAC-bestanden? Genoeg mensen die MP3-tjes omzetten naar FLAC en dat vervolgens uploaden. Er zijn nl. maar erg weinig mensen die het origineel van een album (de CD meestal) thuis hebben!
Vandaag maar weer eens achter gekomen met de cd Permutation van Amon Tobin,Indertijd de hele discography gedownload.Begon me te ergeren aan de kwaliteit ondanks dat het een flac bestand was.Opnieuw het losse album gedownload en wat blijkt?Veel betere kwaliteit terwijl de bestandsgrote identiek is.Zelfs als ik deze opsla op de harde schijf vraagd de computer of ik deze wil vervangen want er is al een identiek bestand.Nou mooi niet.Van de oude opname is waarschijnlijk de bron slechter.Kan alles opnieuw gaan downloaden. :cry:
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Niber

"Men mag een gegeven paard niet in de bek kijken."

Men mag niet klagen over de kwaliteit van iets dat men gratis krijgt.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op juni 09, 2012, 23:04:47
"Men mag een gegeven paard niet in de bek kijken."

Men mag niet klagen over de kwaliteit van iets dat men gratis krijgt.

niet klagen wel opbouwende kritiek
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

doe jij even een oproep aan iedereen die slechte flac files upload  :angel:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Niber

Citaat van: John Wx op juni 09, 2012, 23:45:01

niet klagen wel opbouwende kritiek

Ik las geen opbouwende kritiek hoor...of lees ik TE kritisch?

Wat ik las wat dat moutainbiker iets gratis download en vervolgens "klaagt" dat hij alles opnieuw moet downloaden...(hier overigens ook een downloader hoor.) Vind ik niet gepast. Tuurlijk is het jammer dat mensen bewust slechtere kwaliteit als goede uploaden, maar dat kun je verwachten natuurlijk. Wil je zeker weten de beste kwaliteit dan moet je gewoon de (virtuele) portemonnee trekken. *Edit: en dan bedoel ik geen payserver bij usenet maar via "de legale weg".
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marvin

Payservers zijn legaal...

Niber

Citaat van: marvin op juni 10, 2012, 03:52:25
Payservers zijn legaal...

En zonder payserver ook, want downloaden is nog steeds legaal.
Maar je snapt best wat ik bedoel...

JohnWx

Citaat van: Niber op juni 10, 2012, 08:16:26
En zonder payserver ook, want downloaden is nog steeds legaal.
Maar je snapt best wat ik bedoel...

Nee niet als je de originele cd heb, waarom downloaden dan  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: Niber op juni 10, 2012, 01:07:35
Ik las geen opbouwende kritiek hoor...of lees ik TE kritisch?

Wat ik las wat dat moutainbiker iets gratis download en vervolgens "klaagt" dat hij alles opnieuw moet downloaden...(hier overigens ook een downloader hoor.) Vind ik niet gepast. Tuurlijk is het jammer dat mensen bewust slechtere kwaliteit als goede uploaden, maar dat kun je verwachten natuurlijk. Wil je zeker weten de beste kwaliteit dan moet je gewoon de (virtuele) portemonnee trekken. *Edit: en dan bedoel ik geen payserver bij usenet maar via "de legale weg".
Het gaat niet zozeer om het klagen.Wat ik wou aangeven is dat termen als flac je om de tuin kunnen leiden omdat er een bron van mindere kwaliteit is gebruikt.
Wat betreft het "gratis" downloaden.Was niet van plan om te gaan betalen met name om de volgende redenen.Soms download ik wel 100 tot 200 albums per week ( mede voor werkzaamheden lokale radiozender maar ook voor prive) waarvan 99% van de bestanden linea recta na beluisteren weer gewist worden vanwege slechte muziek.Ben zelf nogal heel kritisch en selectief inzake muziek
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op juni 10, 2012, 11:00:56
Het gaat niet zozeer om het klagen.Wat ik wou aangeven is dat termen als flac je om de tuin kunnen leiden omdat er een bron van mindere kwaliteit is gebruikt.
Wat betreft het "gratis" downloaden.Was niet van plan om te gaan betalen met name om de volgende redenen.Soms download ik wel 100 tot 200 albums per week ( mede voor werkzaamheden lokale radiozender maar ook voor prive) waarvan 99% van de bestanden linea recta na beluisteren weer gewist worden vanwege slechte muziek.Ben zelf nogal heel kritisch en selectief inzake muziek

vind je argument niet echt sterk downloaden van muziek zonder afdragen rechten mag niet, doe het ook daar niet van

als de industrie eerder had ingestapt / slim waren geweest was het misschien beter gegaan denk ik

of iets uitproberen en na een week over de datum of zoiets en dan onbruikbaar

Schuld ligt eerder bij labels die de prijzen fictief hoog (mega contracten met sterren ook) hebben gehouden en toen kwam er een alternatief ja als je dan niet mee wil gaan of instapt dan is het help  HLP

Zoldar

mee eens.

prijs voor een LP was 25 gulden, prijs voor hetzelfde album opeens 40 gulden.

ik koop nog steeds muziek op schijf als het echt goed is. de prijzen zijn hier en daar weer uit de pan aan het rijzen.

Vinyl come back is leuk maar 23-35 euro voor een LP is van de zotte.
Leuke pop/rock SACD titels vind je in japan of zijn zo zeldzaam dat ook daar de prijzen eerder boven 30 euri uit komen. wish you were here voor 40 euro?
dan is high res downloaden nog billijk voor rond de 11-15 euro het een ander kunt kopen.
en natuurlijk lekker door de platen beurzen struinen. het is hit-and-mis maar vorige week toch 3 prima lp's gevonden voor 12 euro. en soms een tas vol met krassen en slechte persingen.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 10, 2012, 11:42:07
mee eens.

prijs voor een LP was 25 gulden, prijs voor hetzelfde album opeens 40 gulden.

ik koop nog steeds muziek op schijf als het echt goed is. de prijzen zijn hier en daar weer uit de pan aan het rijzen.

Vinyl come back is leuk maar 23-35 euro voor een LP is van de zotte.
Leuke pop/rock SACD titels vind je in japan of zijn zo zeldzaam dat ook daar de prijzen eerder boven 30 euri uit komen. wish you were here voor 40 euro?
dan is high res downloaden nog billijk voor rond de 11-15 euro het een ander kunt kopen.
en natuurlijk lekker door de platen beurzen struinen. het is hit-and-mis maar vorige week toch 3 prima lp's gevonden voor 12 euro. en soms een tas vol met krassen en slechte persingen.

Denk dat ze ineens een inhaal slag moet doen en dan ook ineens ook goed dat je eigenlijk niet meer twijfeld tussen downloaden of kopen

Slashhead

Er is nu ook een Sonos tablet APP voor Android.
Je moet je wel even aanmelden voor de beta met je Sonos account.

Deze functioneert zoals de iOS versie. De pop-up is wat simpeler geïmplementeerd maar werkt goed. Doordat een Android tablet een 16:9 verhouding heeft en een iPad 4:3 ziet het er allemaal wel iets anders uit. Maar dat maakt me niet zo heel veel uit. Grootste verschillen; wachtrij laat 3 tracks zien i.p.v. 6, als je de album art erboven zet in de middelste kolom. Album art is groter op mijn Android tablet, Album content laat op de Android meer tekst zien omdat meer ruimte is (breedbeeld).

Slashhead

Ik heb nu een (andere) NAS gekocht (Netgear ReadyNAS Duo V2) zodat ik niet meer mijn PC aan hoef te laten staan.
Deze NAS is lekker snel en heel erg stil, je hoort'm niet.

Gaat perfect. Deze NAS kan eventueel ook de Squeezebox server draaien als add-in applicatie. Dit heb ik nog niet geinstalleerd omdat ik eigenlijk alleen de Sonos gebruik.
Met mijn vorige FreeCom SilverStore NAS kreeg ik de Sonos niet stabiel.
Verschil tussen Netgear en Freecom is;
Netgear (1,6GHz Marvel, 256MB)
Freecom (1,0GHz Marvel, 128MB)

Slashhead

Ik heb nu Logitech Media Server draaien op de Netgear NAS. Op mijn iPad heb ik nu Squeezepad geinstalleerd. Dit is toch wel een stuk beter dan de andere controller software, zoals Squeeze commander. Helaas is Squeezepad niet beschikbaar voor Android. Ik moet nog uitzoeken of ik met Squeezepad ook de Logitech Media Server op de NAS kan bedienen (cache leeghalen, nieuwe scan naar content). Het lijkt er wel op.