zin of onzin bi-ampen PM15S1

Gestart door scalie, april 21, 2012, 09:25:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Hoe verklaar je dan dat ik en met vele anderen dagelijks verschillen horen op de zelfde set waarin helemaal niets veranderd is ?

Dat moet dan toch ook wel tussen de oren zitten of niet dan  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

Citaat van: John Wx op april 24, 2012, 09:09:33
koffie goed idee

Ja lekker, wanner kom je bij mij op de koffie John?

JohnWx

Citaat van: joep op april 24, 2012, 10:34:17
Ja lekker, wanner kom je bij mij op de koffie John?

Ik word al rustiger  :lol:, maar wil wel wat meer uit huis en doe dat ook al maar beetje bij beetje en zeker wil ik graag naar de MvM's luisteren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

#94
Citaat van: 211 op april 23, 2012, 18:24:37
Op mijn eigen Cantons heb ik mogen ervaren dat verschillende versterkers een verschillend geluidsbeeld produceren (bij gelijkblijvende bron/bekabeling/geluidsniveau).
Niet alleen de bandbreedte in de lage frequenties gaat bij mij beter af bij de zware jongens dan bij de lichtere varianten.

Een PM11-S2, toch geen kinderachtige jongen, was bij mij niet in staat om bij gematigd volume de Canton's tot zingen te brengen waar een setje eigenbouw mono's of de MA9-S2's dat wel doen.
   

Begrijp je helemaal.
Heb dankzij de tweede eindversterker de ademnood die je bij zoveel sets hoort bij de Etude's helemaal kunnen wegnemen.
Ze zingen nu pas echt voor het eerst van hun leven. Met als resultaat dat ik mijn cdtjes allemaal weer opnieuw wil beluisteren.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SB_Marantz

Citaat van: 211 op april 23, 2012, 18:24:37


Niet alleen de bandbreedte in de lage frequenties gaat bij mij beter af bij de zware jongens dan bij de lichtere varianten.



Staat de square wave bij die lichtere links om zeker?  clown1

Welke Cantons heb je staan bij de weg?   
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

joep

#97
Citaat van: WimPeu op april 24, 2012, 15:22:56
Alle 10 Joep... :schater:

Ja, en daarna in omgekeerde volgorde.    :yes:

Citaat van: SB_Marantz op april 24, 2012, 16:51:28
Welke Cantons heb je staan bij de weg?   

Als ik me goed herinner denk ik dat hij de grootste uit de familie heeft de Reference. Zo'n beetje klein formaat mammoettanker.

JohnWx

Citaat van: joep op april 24, 2012, 17:25:50
Ja, en daarna ik omgekeerde volgorde.    :yes:

Als ik me goed herinner denk ik dat hij de grootste uit de familie heeft de Reference. Zo'n beetje klein formaat mammoettanker.

ik zeg SONY TA-F370  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Graag zo dicht mogelijk bij het onderwerp bi-ampen blijven, voor we hier een kruistocht ontketenen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Zoldar

Citaat van: John Wx op april 24, 2012, 18:08:29
ik zeg SONY TA-F370  shutup

koop jij em (als onderdeel van je wekelijkse shopping :mrgreen:), doen we die test nog eens dunnetjes over.

back to topic.

Ik zou ook voor een PM11 gaan ipv van de pm15 bi ampen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op april 24, 2012, 23:09:15
koop jij em (als onderdeel van je wekelijkse shopping :mrgreen:), doen we die test nog eens dunnetjes over.

back to topic.

Ik zou ook voor een PM11 gaan ipv van de pm15 bi ampen.

geen ES  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jowa

In mijn set heb ik sinds zo'n anderhalf jaar nu bi-amping in de vorm van twee stereo eindversterkers.
M.i. heeft het nut op mijn luidsprekers, veel scheelt het niet, maar voor mij voldoende om het in te zetten.
Ik had geluk de tweede eindversterker voor niet al te veel aan te kunnen schaffen, had het anders niet gedaan.

Ik zou zelf niet gaan voor twee PM15S1's in bi-amp mode, de meerwaarde ga je er niet uithalen, verschillen zijn erg klein tussen een enkele PM15S1 of een bi-amp combi. Prijs is wel twee keer zo hoog.

Als ik mocht kiezen tussen bi-ampen met twee PM-15S1/2's of een PM11S1/2, zou ik voor de laatste gaan.

Beste advies is: ga naar alledrie de opzetten luisteren: één PM15S1, bi-amp opzet PM15S1 en naar de PM11S1/2. Liefst in je eigen woonkamer.


211

Citaat van: SB_Marantz op april 24, 2012, 16:51:28
Staat de square wave bij die lichtere links om zeker?  clown1
Hahahahahahaha hello
Zolang je maar geniet....

Whisper.nl

Citaat van: Marco op april 24, 2012, 09:09:15
Hoe verklaar je dan dat ik en met vele anderen dagelijks verschillen horen op de zelfde set waarin helemaal niets veranderd is ?

Dat moet dan toch ook wel tussen de oren zitten of niet dan  :wink:

Zeker geen Accent stroom. ??

De ene keer krijg je groene stroom (windmolen) de volgende vanuit de kolencentrale.

Hoor je gelijk.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet