zin of onzin bi-ampen PM15S1

Gestart door scalie, april 21, 2012, 09:25:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

joep

Citaat van: 211 op april 23, 2012, 18:34:18
Man, hou op... mijn vrouw speelde klassiek piano, mijn zwager hoorn, een vriendin clarinet... en dat allemaal ook in de woonkamer... en maar klagen over de versterker op -30Db....  :wink:

En die hadden geen van drieën een volumeknop?  Moet hel voor je geweest zijn.  :-D

211

Citaat van: joep op april 23, 2012, 18:37:56
En die hadden geen van drieën een volumeknop?  Moet hel voor je geweest zijn.  :-D
Wel een "mute" knop : Koffie of drank... nagelang het tijdstip....  :wink:
Zolang je maar geniet....

211

Citaat van: SB_Marantz op april 23, 2012, 10:30:52
Bij 400 Watt input, wat geen enkele huiskamer speaker kan verwerken kom je dus op ongeveer 114 SPL uit.
Mijn luidsprekers wel, alleen mijn huiskamer en mijn oren niet.... :wink:
Zolang je maar geniet....

lo

Woensdagavond eens gaan kijken bij Joep.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Citaat van: lo op april 23, 2012, 18:54:44
Woensdagavond eens gaan kijken bij Joep.

Dacht dat je kwam luisteren. En een hele hoop ouwehoeren natuurlijk.  :yes:

lo

Luisteren ook natuurlijk en idd een hoop ouwehoeren, is voor onze begrippen inmiddels al weer even geleden dat we elkaar gesproken hebben.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SB_Marantz

Citaat van: 211 op april 23, 2012, 18:30:00
Mwhoah... vat wel mee.. ik heb ooit een racemotor gehad met 112Db bij 6.000Rpm... :-D


En nu ben je doof?  :-o
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

211

Citaat van: SB_Marantz op april 23, 2012, 23:00:42
En nu ben je doof?  :-o
Zou niet best zijn met muziek & audio als hobby.... 8-)
Zolang je maar geniet....

Zoldar

Citaat van: Marco op april 22, 2012, 16:44:44
Naar mijn mening zit het allemaal tussen de oren ,je zou namelijk ook verwachten dat een Sony TA-FE370 het onderspit delft tegen een Densen DM-20 en DM-30 pre/ev combi ,of een Onkyo TX-SR604E die naar verwachting veel minder controle zou hebben ,in de getoetste praktijk blijkt het allemaal geen hol uit te maken ,tenzij je op debiel hoge volumes gaat draaien waarbij je de ene versterker laat clippen en de ander niet  :angel:

volledige en totale onzin.

die test is onder lab omstandigheden gecreëerd en bovendien zijn de kanaal verschillen tussen de amps weggehaald.

iets wat in de praktijk nooit maar dan ook nooit wordt gedaan.

leuke barpraat voor cijferneukers, meer niet. ga muziek luisteren.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op april 23, 2012, 23:44:30
volledige en totale onzin.

die test is onder lab omstandigheden gecreëerd en bovendien zijn de kanaal verschillen tussen de amps weggehaald.

iets wat in de praktijk nooit maar dan ook nooit wordt gedaan.

leuke barpraat voor cijferneukers, meer niet. ga muziek luisteren.


ga liever n e u k e n als je niet erg vind dictator  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op april 23, 2012, 23:44:30
volledige en totale onzin.

die test is onder lab omstandigheden gecreëerd en bovendien zijn de kanaal verschillen tussen de amps weggehaald.

iets wat in de praktijk nooit maar dan ook nooit wordt gedaan.

leuke barpraat voor cijferneukers, meer niet. ga muziek luisteren.
Jij mag het onzin vinden ,wat wij daar meegemaakt hebben is de harde realiteit .

Muziek luisteren doe ik volop ,zit daar maar niet over in  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

#86
Citaat van: Zoldar op april 23, 2012, 23:44:30
volledige en totale onzin.

die test is onder lab omstandigheden gecreëerd en bovendien zijn de kanaal verschillen tussen de amps weggehaald.

iets wat in de praktijk nooit maar dan ook nooit wordt gedaan.

leuke barpraat voor cijferneukers, meer niet. ga muziek luisteren.


Dus onder ''normale'' omstandigheden komen de verschillen ineens wel aan het daglicht?

En hoezo ''lab omstandigheden?''

Bij mij thuis hebben we ook een dergelijke test gedaan.
Alleen dan wel dusdanig dat de boel even luid speelde (binnen een halve dB) en natuurlijk met de mogelijkheid direct tussen de ampjes te kunnen schakelen.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen de ampjes handmatig te wisselen maar dan is de tijd ertussen simpelweg veel te lang en stel je het volume never nooit niet op het zelfde niveau in.
Dus in dat opzicht ontstaan er wel verschillen ja.  :wink:


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Verschillen tussen de oren bedoel je  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op april 24, 2012, 00:27:01
Verschillen tussen de oren bedoel je  :wink:

doe 1 oor maar iets meer naar binnen met je vinger en je geluid is weer anders dus moet je nu je haar achter je oor doen of juist niet


dit blijven discussies die eigenlijk overbodig zijn, de een is overtuigd met een test en de ander wil daar niet aan omdat hij zo niet zijn hobby wil uitvoeren


kan met beide leven
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden