Pm6000's PM 7000's 8000's Pm68's PM78's

Gestart door HAL9000, april 12, 2012, 14:22:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chrismarantz

Super verslag!

Ben weer helemaal blij dat mijn PM-7000(de zwarte) het weer helemaal goed doet!
Mensen zoals jij houden de mooie apparatuur in leven :-)

Nogmaals bedankt! en succes met de Denon :-)

Rutger1

Mooi verslag! Voor de eigenaren, veel plezier er weer mee!

*denkt zelf ook weer terug aan zn eerste marantz (de 7200)*
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

QuattroNL

Citaat van: HAL9000 op april 12, 2012, 20:09:29...Alleen dan  de  hitte bij de  7000 etc  speelt  wel een rol, maargoed  service  die  versterker om de ±8jaar  en dan  is  er  niks  op aan te  merken.
Mijn SR7200 is nu zo'n 13 jaar oud (ben de 1e eigenaar).
Kan 'm natuurlijk preventief laten servicen maar hij doet het nog meer dan uitstekend. Niks geen gekraak of geplof en een heel mooi helder geluid.
Tja, wat is wijsheid, preventief servicen of maar lekker gewoon doorgaan. En HAL zit nou ook niet echt bij me om de hoek (anders was ik er al zeker eens langsgegaan).

M'n eerste merk was Akai. In de jaren 80 een leuk instapmerk. Had er 'alles' van.
Maarja, op een gegeven moment heb je wat meer geld en koop je voor 2800 gulden een mooi Marantz receiver. Ooooo wat een verschil! Mooi spul hoor.
Ben bijna bang om bijv. een SR7005 te kopen, bang dat het geluid (in stereo dan) minder zal zijn. Die typische Marantz sound (wat warm) kan mij wel bekoren.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cornelis1921

 :yes: Ik ben een blije eerste eigenaar van een nagenoeg 9 jaar oude (zwarte) PM7200, die net en zeer netjs door HAL9000 is geserviced (zie desbetrefende topic in deze sectie). Mijn PM7200 heeft een eigen karakter met de daarbij behorende eigenschappen: hij bromt soms een beetje, zoals veel oudere versterkers, maar dat neem ik van deze fijne versterker voor lief. En hij wordt in Class A zeer warm, zoniet heet, vandaar dat ik alleen bij bijzondere gelegheden deze mogelijkheid aanspreek. Overall een prima versterker, die alweer zijn tweede (SA-)CD-speler aan het versterken is. De eerste (SA8400) staat nu bij HAL (zie topic) om te worden geserviced. In deze tijd van disposibele elektronica is juist een must om de oudjes een tweede of zelfs een derde of een vierde leven te gunnen. Ik was al in een vroeg stadium van plan, zo'n 3 á 4 jaar geleden, om de audio te laten servicen/reviseren i.p.v. ze te vervangen door nieuwe, als dat tot de mogelijkheden behoorde.
Sowieso is dat voordeliger en je weet wat voor vlees je in de kuip hebt: never change a winning team.
Kortom, HAL, S B en ook Elst die dienen in ere gehouden te worden als het gaat om de slogan "Ever marantz, forever marantz." concreet gestalte te geven. notworthy
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

QuattroNL

Ik had je topic al gelezen Cor.
Maar jij liet 'm servicen omdat ie bromde, dan is het logisch.
Maar als alles nog perfect (in mijn ogen) werkt? Kijk, je kan alles preventief vervangen maar soms is dat wat overdreven.
Ok, ik snap dat bijv. de capaciteit van elco's kan verminderen en andere componenten kunnen verlopen. In de loop van al die jaren hoor de achteruitgang zelf ook niet.
Ik zit er wel aan te denken om 'm te laten servicen. Al heb ik dan wellicht wat té hooggespannen verwachtingen hoe ie na de beurt gaat klinken.

Kan Elst hetzelfde als wat HAL kan? Elst is voor mij 'naast de deur'. Natuurlijk zullen zij duurder zijn, want commercieel (ik begrijp dat HAL het voor de hobby doet?). Ik neig ook meer naar HAL want zijn kunde is  inmiddels overduidelijk  notworthy
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Whisper.nl

Hoi Qouattro.nl

Elst is "het" service station van Marantz.

John zal andere prijzen hanteren denk ik.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

QuattroNL

Hans, ik weet wat er in Elst zit ;)
John zal goedkoper en voor mijn gevoel grondiger zijn. Zit wel veel verder weg.
Ach, zolang mijn SR het nog meer dan prima doet zie ik nog niet de noodzaak voor een beurt (al kan het wel verstandig zijn, dat realiseer ik me).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

PMMara

Zo eindelijk pas tijd om de versterker aan te sluiten en te luisteren hoe deze na de revisie klinkt. En hij klinkt uitstekend!
Bovenverwachting warmer en voller.
Ik kan weer genieten van het vollere stereo geluid.

Bedankt Hal 9000 voor de tijd en de service.

Gr,
Martin

HAL9000

super veel  plezier  ervan!

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

RonaldW

Zucht :lol:

Het blijft mooi en ik vind het ongelooflijk knap dat iemand dit kan.

Tja, de vraag is inderdaad doorspelen als er niets aan de hand is of
laten servicen.

Zelf kies ik voor het laatste, mijn PM 16 is mij dierbaar en bij apparatuur
van een bepaalde klasse vind ik dat ik mijzelf tekort doe door met een
versterker te spelen die niet maximaal uit de verf komt doordat er de
nodige zaken gewoon verouderd zijn.
Bovendien kan er meer kapot gaan als je wacht én beslis ik nu wanneer ik hem kan missen
en dat is niet zo als hij sneuvelt, dus zéér binnenkort ligt mijn Pm 16
bij John op de operatie tafel..
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

QuattroNL

Citaat van: RonaldW op mei 11, 2012, 20:20:14Tja, de vraag is inderdaad doorspelen als er niets aan de hand is of
laten servicen.

Zelf kies ik voor het laatste, mijn PM 16 is mij dierbaar en bij apparatuur
van een bepaalde klasse vind ik dat ik mijzelf tekort doe door met een
versterker te spelen die niet maximaal uit de verf komt doordat er de
nodige zaken gewoon verouderd zijn.
Bovendien kan er meer kapot gaan als je wacht én beslis ik nu wanneer ik hem kan missen
en dat is niet zo als hij sneuvelt, dus zéér binnenkort ligt mijn Pm 16
bij John op de operatie tafel.
Heb je helemaal gelijk in.

Maarja, HAL zit dan wel weer aan de andere kant van het land waar ik eigenlijk nooit kom.
Eens zien hoe we dat gaan doen (opsturen is natuurlijk geen optie).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

SB_Marantz

#26
Edit: doe geen surround meer.... :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Jawel opsturen kan makkelijk en is  met  alle  vergelijkbare middelen  het  goedkoopst.

Neem een te grote  doos,  veel  isolatie  materiaal. En laat deze  verzekerd  verzenden  500,-

heb  zelfs  een sr-14 opgestuurd ooit   :-o
Jon

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

NU  een PM8000 zilver  op de  tafel.  Deze  ging aan maar schakelde  niet meer in.  clown1  bouwjaar 11dec1999
nooit geserviced.  Alles  zag  er opzich  nog  wel behoorlijk uit.  Veel losse  tin bindingen.


voeding oud.

nieuwe elko's  en vertint.

eindversterker oud.



Eindversterker gereviseerd, veel losse  bindingen.

standby en  voeding voor eindversterker.

nieuwe  elko's  en veel tin bindingen vooral  achter en de  aan/uit schakelaar.

input en  phono oud.

storingen: brommen, kraken, ploffen.

phono nieuw.

oude  componenten.






Dikke  volledig  uitgeruste  bak.  Klinkt  goed, veel vermogen.  Ook goed  voor  laag rendement  speakers.
Bias  afgesteld   en Dc offset ook.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Clifford

Net alles aangesloten en klinkt weer fantastisch, snap niks van de foto's hahaha maar als ik em aanzet doet hij het weer en goed!!!

Bedankt Jon!!