Pm6000's PM 7000's 8000's Pm68's PM78's

Gestart door HAL9000, april 12, 2012, 14:22:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

 hello hello hello hello hello Super Jon, goed 'verhaal', mooie foto's.

P.S. Jon, Hoe verhoudt de PM7200 tot de PM8000 als het om aansturen van luidsprekers met laag rendement gaat? Is het verschil belangrijk te noemen?
Alvast dank voor je eventuele antwoord. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Cor  zijn  dezelfde versterkers alleen heeft de  Pm8000 een iets  grotere  voeding.  Eindversterkers  zijn wel zelfde!
Ik zou zeggen gelijk,  maar de  een kan harder zonder vervormen dan de ander.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

chrismarantz

De zwarte PM-7000 die in dit topic is gereviseerd is van mij, en werkt gelukkig nog steeds perfect!

Enige probleem dat ik heb is dat de "Source Direct" knop kraakt en daarbij ook soms 1 kanaal geen signaal geeft. Dan moet ik even aan de knop wiebelen en komen beide kanalen weer tot leven.
Met source direct "aan" is er geen gekraak of signaal probleem.

heeft iemand tips hoe ik deze knop weer tot leven kan wekken?

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

US reinigen.............demonteren en in bad dus.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos


chrismarantz

Is deze Source-Direct knop gemakkelijk te verwijderen door een leek? of moet hierbij ook gesoldeerd worden?
Ik ken iemand met een US reiniger dus dat is het probleem niet.

Chris

chrismarantz

Kan iemand mijn vraag beandwoorden of de source-direct knop gemakkelijk te demonteren is of moet ik hiervoor de gehele versterker uit elkaar slopen?

Groeten,

Chris

RP

Citaat van: HAL9000 op mei 11, 2012, 22:09:26
Jawel opsturen kan makkelijk en is  met  alle  vergelijkbare middelen  het  goedkoopst.

Neem een te grote  doos,  veel  isolatie  materiaal. En laat deze  verzekerd  verzenden  500,-

heb  zelfs  een sr-14 opgestuurd ooit   :-o
Jon

Beetje ontopic maar misschien een tip?
http://www.tonerencartridge.nl/19-89-646/inpakmateriaal/opvulchips-cleverpack-wit-820305?utm_source=beslist&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist_inpakmateriaal&utm_content=default1
En dat in combinatie met een paar rollen noppenfolie, werkt perfect voor verzending! HB
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

chrismarantz

Citaat van: chrismarantz op september 15, 2014, 12:16:38
Kan iemand mijn vraag beandwoorden of de source-direct knop gemakkelijk te demonteren is of moet ik hiervoor de gehele versterker uit elkaar slopen?

Groeten,

Chris

Iemand?

HAL9000

is wel  wat  voor  nodig.  Je  kan het  hele  front  van  de  versterker  af koppelen.
Dan  kan  je  vervolgens  dat  print  los  koppelen  van  het  front.  Is veel  werk.   frusty
weet  je  zeker  dat het  die  schakelaar  is ??
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

benbouwmeester

Hoi Hal
misschien had je m al gezien maar ik had gister een topic gepost over mijn krakend en en ploppende mp7200.
Ik heb ook geprobeerd een bericht te versturen maar weet niet of ie doorkwam. Sorry als het nu dubbel gaat.
Het volgende is aan de hand:

"mijn oude trouwe PM 7200 begint kuren te vertonen.
Er is telkens een harde tik, dan een soort plopje en dan een wegstervende ruis....
Heeft niks met volume te maken. Als het volume uitstaat doet ie het ook en net zo hard.
Heb speakers en kanalen uitgewisseld, ligt niet aan de speakers, lijkt iets met een los contact van versterker naar speakerconnector want als ik daar aan fruts wordt het erger.
Lijkt minder erg te worden als ie warm is.
Als ik de versterker aanraak, bij voorbeeld met iets metaals (schroevendraaier), maar ook zonder, tikt ie ook; klinkt als een 'statische' tik (?)"

Het klinkt als wat in bovenstaande topics beschreven wordt en dan lijkt een revisie dus nodig, heb jij tijd binnenkort?
En wat zouden de kosten zo'n beetje zijn?
Hoor graag van je!

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!