kenwood 600T

Gestart door erik1950, april 10, 2012, 09:23:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

erik1950

ik had een bod gedaan op een kenwood 600T hij stond 1 euro en ging niet hoger dan 3.5 euro tot op een dag mijn inzet  was 50 euro , wat mij wel verwonderde , want ik had al hoop, dat ding verkocht werd voor 349 euro , is dat dan  zo een bijzondere tuner , ik heb wel de kenwood KR-4070 kunnen kopen voor 15 euro
Ik heb ondertussen gegoogeld en gelezen dat het de beste analoge tuner is ooit

ReVision

Ken het type zelf niet heel goed eerlijk gezegt.

Maar het feit dat er lange tijd niet meer dan 3,5 euro geboden werdt zegt niets.
Op marktplaats heb je altijd mensen die voor de grap een paar euro bieden voor een apparaat van mogenlijk een paar 100euro

Maar vaak zie je bij bijvoorbeeld marktplaats of ebay dat de prijs maar net afhankt van wat de gek er voor geeft
Het kan zomaar zijn dat er een verzamelijk precies opzoek is naar dat type en er dan een stuk meer voor over heeft.
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

JohnWx

Werd verkocht in 1980 voor ongeveer 2500 guldens


http://www.audio-extasa.eu/kenwood-model-600t-fm-tuner-p-275.html



Nadeel vandaag de dag is het onvangst heeelllll erg beroerd is er is zowel wat door de lucht moet wifi BT dect en nog veel meer dat moet elkaar dwars zitten denk ik


Het is voor FM fanaten en radio liefhebbers een gewild ding

Veronica op een antenne ontvangen op 15 km vanaf waar het word uitgezonden en dan nog maar een redelijk ontvangst zelfs via de kabel is het matig


Vroeger had men hele mooie fm-antenne's aan het huis vast


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

#3
De ''beste'' als in wat?
Voor dx doeleinden?


Op http://www.fmtunerinfo.com staat nog altijd de kenwood L 02T als nummero uno aangeschreven.

Ook al niet bepaald relevant als je het mij vraagt want hebben ze de tuners vooral op correcte werking gecontroleerd en gekalibreerd?

Heb je je tuners aan de kabel hangen of een rotor antenne op het dak?

Neemt niet weg dat de 600T best een mooi ding is hoor.









Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: erik1950 op april 10, 2012, 09:23:23
ik had een bod gedaan op een kenwood 600T hij stond 1 euro en ging niet hoger dan 3.5 euro tot op een dag mijn inzet  was 50 euro , wat mij wel verwonderde , want ik had al hoop, dat ding verkocht werd voor 349 euro , is dat dan  zo een bijzondere tuner , ik heb wel de kenwood KR-4070 kunnen kopen voor 15 euro
Ik heb ondertussen gegoogeld en gelezen dat het de beste analoge tuner is ooit

een van de betere, je hebt nog Magnum Dynalab Sequerra en nog een paar waar serieus geld voor betaald word

leuke site dit:

http://www.fmtunerinfo.com/index.html
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

En bedankt Wilfred was al bezig  :-D op fminfo
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op april 10, 2012, 09:48:28
De ''beste'' als in wat?
Voor dx doeleinden?


Op http://www.fmtunerinfo.com staat nog altijd de kenwood L 02T als nummero uno aangeschreven.

Ook al niet bepaald relevant als je het mij vraagt want hebben ze de tuners vooral op correcte werking gecontroleerd en gekalibreerd?

Heb je je tuners aan de kabel hangen of een rotor antenne op het dak?

Neemt niet weg dat de 600T best een mooi ding is hoor.

De bij passende versterker is ook een mooi en apart ding

http://www.real-audio.ru/measurements/shop/s-pamp.html

staat ongeveer in het midden van de pagina maar de rest is ook leuk om te bekijken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

erik1950

Over de ontvangst heb ik het volgende gelezen ;
Hallo, ik heb de dipool vertikaal gehangen, en inderdaad, nu komen de zenders VEEL sterker door, en hoor ik geen verschil meer tussen stereo en mono. Het zal hier dus met te maken gehad hebben.
mvg,
Roeland


SB_Marantz

Geen verschil tussen stereo en mono?

Defecte stereo decoder.........
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op april 10, 2012, 10:45:49
Geen verschil tussen stereo en mono?

Defecte stereo decoder.........


zelfs ik kan dat onderscheiden  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

erik1950

Hij bedoelde , dat hij vroeger ruis had als ie op stereo stond en met die antenne vertikitaal te zetten dat hij geen verschil meer hoorde tussen stereo en mono maar dan van de ruis