problemen ud5005,bizar probleem

Gestart door remco28, april 09, 2012, 20:56:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

remco28

Mijn bluray speelt geen blurays meer af,ze komen tot de begin scherm en dan geen beeld meer.
Ook skipt hij van hoofdstuk 1 naar 2 en weer terug,vervolgens zie je de timer weer gewoon lopen maar geen beeld.
Wordt er nu wel gek van,na problemen met de reciever nu weer problemen met mijn halfjaar ud5005,hiervoor een goedkope set van pioneer en nooit problemen gehad.
Ik weet niet of ik hierna weer kies voor marantz,wordt er knap achterlijk van als ik het zo mag zeggen.
Ik heb tegen die winkel gezegd,als ik nog een probleem krijg pak ik dat zooitje op en mogen ze de bende houden.
Dacht dat marantz kwaliteit leverde,zie er niks van terug.
Sorry voor dat relaas,maar stoom komt mijn oren uit.
:x :x :x :x :x
o ja,updaten kan met dat ding ook niet,want als ik mijn netwerk kabel erin doet krijg ik steeds een foutmelding,terwijl mijn xbox het wel doet,zelfs de winkel snapt het niet.

lo

Dat is wel erg frustrerend ja, maar goed je hebt die spullen nu eenmaal. Ik zou terug gaan naar de winkel met die UD.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

remco28

Ik ga morgen ook terug naar de winkel,sorry voor mijn relaas maar je werkt er hard voor e.d. en denk kwaliteit te kopen maar ze geven niks anders dan ellende,nu is de ronde blauwe ring van mijn 7005 ook half kapot.

Ik ga morgen eisen dat ze maar een nieuwe ud5005 uit de rek pakken,ga weer niet 4 weken wachten,heb nog niet normaal kunnen genieten van mijn set sinds 2 maanden geleden onderhand.

Maar ik begrijp dat deze storing niet zo opgelost kan worden met een instellingje of iets dergelijks en echt terug moet?hebben jullie enig idee wat er mis kan zijn?

remco28

Ben vergeten aan toe te voegen dat hij wel gewoon dvd afspeelt,enkel ineens geen bluray,ja alleen het beginscherm.

Vlearmoes

Waar woon jij ergens Remco    het wordt tijd voor hulp aan huis !!  :-P
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

remco28

Onderhand wel hahaha,ik woon in vlaardingen.

still life

Citaat van: remco28 op april 09, 2012, 21:31:34
Ben vergeten aan toe te voegen dat hij wel gewoon dvd afspeelt,enkel ineens geen bluray,ja alleen het beginscherm.

wordt repareren vrees ik (loopwerk/laser),  gelukkig nog garantie..  :wink:

wel erg jammer allemaal  nopompom best veel pech met je spullen..
dat van je halve ring kan ook domweg een losse connectie zijn

maar het moet gewoon werken allemaal, mss even stevig onderhandelen/kijken wat je opties zijn
succes..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

remco28

Hoi still life en andere medeforummers,ik ben erachter gekomen dat hij sommige blurays wel afspeelt en andere niet.
Laatste update hebben ze erop gezet,maar weet je wat raar is?ik heb thuis een stapeltje blurays liggen,kreeg ik 4/5 jaar geleden bij mijn sony bluray:baas in eigen bos(doet het niet),james bond(doet het niet),maar ik heb ook resident evil en die doet het wel.
In de winkel verder getest met nieuwere blurays doen het allemaal wel zoals avater,maar ik heb ook maaskantje en die doet het ook niet.
Degene die het niet doen,doen echt helemaal niks dus gewoon zwart beeld de timer loop gewoon,en van andere die het niet doen zie je wel de titelscherm en voor de rest ook niet,lijk wel of het willekeur is ofzo,sommige nieuwe doen het niet sommige wel,sommige oude doen het niet en sommige wel.
Misschien toch laser probleem?
ik ga morgen weer terug ze hebben daar een nieuwe ud5005 staan,dus even testen morgen.
echt vaag dit. :|

remco28

En mijn sony bdp-s350 op mijn slaapkamer doet het perfect zonder enkele update,die speelt gewoon alles.
Waarom kan dat bij marantz dat niet?dat vraag ik me dus echt af.

sattie

Wel vreemd ja, als hij de ene wel leest en de andere niet, als hij opgestuurd moet worden, zou ik er wel een voorbeeld BD bij doen, zodat ze daadwerkelijk ook de fout kunnen zien.

remco28

Ja,had ik id niet aan gedacht bedankt voor de tip. notworthy,ben benieuwd wat ze morgen zeggen.
Gezien die tegenslagen vind ik het redelijk als ze gewoon die nieuwe pakken als die het wel doet.

remco28

#11
Ik weet nu waar het aan ligt en ook weer niet,ik zal het uitleggen.
Ik ben er achter gekomen dat mijn ud5005 het perfect doet zonder tussenkomst van mijn sr7005.
Ik had hem meegenomen naar de winkel met de blurays die het niet doen en we hadden daar geen problemen.
Ik dacht,oke misschien een vuiltje ofzo en ik weer terug met dat ding naar huis,bij thuiskomst weer hetzelfde probleem,9 van de 10 blurays deden het niet en ik snapte er geen bal van.
Ik de winkel gebeld en op hun advies even rechtstreeks aan de tv gekoppeld zonder tussenkomst van de reciever.
En ja hoor,werkte perfect niks aan het handje,ook op een andere maranzreciever van de winkel werkt mijn ud perfect.
Ik nogmaals testen via mijn reciever,en weer doet hij niks,dus het lijkt of die 2 niet samen gaan of iets dergelijks.
Dus ik weet waar het aan ligt,maar toch ook weer niet echt bizar dit,lijkt wel of mijn reciever niet helemaal oke is.

Hebben jullie zoiets geks gehad?ze komen morgen naar mijn huis om zelf te kijken en nemen een andere ud5005 mee,en gaan mijn reciever updaten want dat wil bij mij ook niet.
Misschien ideeen van jullie kant wat de oplossing kan zijn waar ik niet aan heb gedacht?
Toch gek dat ik 2 blurays heb die het wel doen via mijn reciever,en ook de meeste huur films.

Ron van D

Klinkt als een incorrecte instelling. Heb je je HDMI inputs goed toegekend ? En bijvoorbeeld iets aan de settings van de HDMI control gewijzigd ?

Ik had ook een probleem met het analoog aansluiten van mijn UD5005. Toen sloeg het geluid over als ik analoog afspeelde. Dat bleek dus te liggen aan het feit dat ik de analoge aansluiting op de CD input had gezet terwijl de HDMI gekoppeld was aan de HDMI input. Kan het niet zoiets zijn ?

Of om Waardenberg en de Jong te citeren: Heb zeker een wijf aangezetuh!  :-P
Marantz SR6005
Marantz DV7010
Driade D80
Solid HCM-2

remco28

Alle in en uitgangen zijn goed toegewezen,want dan zou het niet verklaren waarom ik bij de ene bluray helemaal geen beeld heb en bij de ander alleen het titelscherm en daarna niks?terwijl rechtstreeks op mijn tv het wel alles doet. :|

Ron van D

En heb je de receiver al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen ?
Marantz SR6005
Marantz DV7010
Driade D80
Solid HCM-2